Additionally, paste this code immediately after the opening tag: leeftijd wereldfietsers - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

leeftijd wereldfietsers

Wat is je leeftijd?

0-10
2%
1
11-20
12%
5
21-30
7%
3
31-40
24%
10
41-50
32%
13
51-60
20%
8
61-70
2%
1
71-80
Geen stemmen
0

Hoi!

De leeftijden lopen hier flink uiteen net als de manier van reizen. Ikzelf ben 31 en een wereldfietser maar er zijn ook veel leden die vooral in Nederland en Europa onderweg zijn. Verder zijn er nog grote verschillen in de afstanden die worden gefietst. Ikzelf fiets zo 80km per dag, andere minder of juist veel meer (130km+). Verder zijn er fanatieke wildkampeerdes en relaxte hotelgangers en asfaltfietsers en expeditiefietsers, singles, families etc etc.

Kortom, er is hier voor iedereen wel wat te vinden hier :-)

Fiets de wereld (merendeels offroad),
Whisky

Ben geen wereldfietser, heb Abraham al wel gezien en ga van de zomer lekker 14 dagen met m'n vrouw fietsen in de Loire.
Voor ons is dat wel een "wereld" reis.

Ben een 'Europa'fietser, 41 jaar en fiets meestal afstanden van 80 a 100km per dag. Onderweg kijk ik graag om me heen, picknicken, ben een echte 'natuurfreak', bloemetjes, vogels en landschappen. Stap wel eens af in een stadje maar niet zo vaak. Komende zomer fiets ik naar Praag :D , veel zin, per dag 60-70km, dan ben ik er na 16 fietsdagen, aangezien ik wel regelmatig 100 doe kan ik onderweg een rustdag nemen of 2 of 3 :D
Groet, Marjan.

DriesBa schreef:Ahum...eh eh...ik wilde even zeggen - wij Drenten zijn vaak wat te bescheiden :oops: .....
Pfff bescheiden zegt ie....
Maar als je naar zijn woonplaats kijkt (Emmen & omstreken) dan kan dat allerminst een bescheiden optrekje zijn :wink:

Maar zoals je al gemerkt hebt is iedereen met een fietshart hier welkom.
Mijn vriendin en ik zijn beide begin dertig en fietsen in Europa zo'n 80 km per dag. En in gedachten fietsen we dat ook buiten Europa wel eens. Jammergenoeg blijkt mijn vriendin dan soms in Madagascar te fietsen terwijl ik in Libanon rijd. Gelukkig zitten we daarna meestal weer samen aan het avondeten. :lol:

"Bescheiden" versus Emmen en omstreken.
Je slaat de spijker op z'n kop. Ik woon nl iets ten noordwesten van Emmen in een gehucht met één straat en slechts 50 huizen. Wel midden in een bosrijke omgeving met fantastische fietspaden/-routes. Everyone is welcome.
Liever 100 fietsers dan 1 vrachtauto, waarvan thans teveel door ons lieflijke dorpje gaan. :oops: :(

Mijn pseudo laat mijn leeftijd al raden :lol:

En met m'n Herwerden Roadmaster is de dagafstand zo'n 80 tot 100km.
En dan meestal langs kanalen en rivieren, of ik moet veel pontje's missen :wink:

Ik sluit me lekker aan bij de groep jong grut. 21 jaar, wereldreis planner... maar voornamelijk wereldreiziger/backpacker en nog geen mega grote dingen gedaan op de fiets(komt er wel aan ;))

als ik fiets met bagage is het vaak 100-170km vlak.. de bergen zal het een duidelijke slag lager liggen, dan zal 80 mooi zijn(op baggere, alle kant op verende mountainbikes zonder bagage lukte twee fikse passen in zwitserland ook dag afstand 100km) maar afstand doet er niet zo toe, het gaat om het genieten. Ow en ik ben meer een natuur liefhebber(Lid van de NJN*), die af en toe een kerkje/terrasje meepikt.


* (als moderatoren het reclame vinden mogen ze het volgende deel verwijderen:) www.njn.nl voor meer info, maar de doelgroep is 12-25 jaar, dus alleen jong grut ;)

:cry: Ik behoor duidelijk niet meer tot de jongsten. Inmiddels gepensioneerd. Mede daardoor bied dat mij meer de gelegenheid om lange en verre tochten te maken. Eerste mislukte poging was naar Barcelona, maar halverwege teruggekeerd. Jaar daarop in Thailand en vorig jaar Hanoi-Saigon gefietst. Dit jaar ga ik in Sulawesi fietsen: Makassar - Manado. Ik zal in dit forum meer over vertellen. Kortom Azie bevalt mij uitstekend.

Wim

Wim Tjan schreef::cry: Ik behoor duidelijk niet meer tot de jongsten. Inmiddels gepensioneerd. Mede daardoor bied dat mij meer de gelegenheid om lange en verre tochten te maken. Eerste mislukte poging was naar Barcelona, maar halverwege teruggekeerd. Jaar daarop in Thailand en vorig jaar Hanoi-Saigon gefietst. Dit jaar ga ik in Sulawesi fietsen: Makassar - Manado. Ik zal in dit forum meer over vertellen. Kortom Azie bevalt mij uitstekend.

Wim
Hallo Wim,
Als je in Manado bent, kan je misschien een foto maken van het Wilhelmina-ziekenhuis in die plaats (als hij nog bestaat). Daar is namelijk mijn vrouw in 1949 geboren!
Gr. van Martin

Martin,

Geen enkel probleem, ik zal zeker een foto van nemen.

Wim 8)

Wim Tjan schreef:Martin,

Geen enkel probleem, ik zal zeker een foto van nemen.

Wim 8)
Manado is wel een grote en qua verkeer zeer chaotische stad, tevens hoofdstad van Sulawesi (vroeger Celebes). Kijk maar eens op Google Maps - satellietopnames bekijken. Op de achtergrond een grote vulkaan. Mijn vrouw d'r opa was KNIL-officier en haar vader bleef (met een aantal jaren onderbreking) in Indonesië wonen. Maar de familie moest na de politionele acties het land verlaten. Slechts met enkele koffers a/b van de S.S. "Willem Ruys" naar Nederland gevaren, mij vrouw was toen een baby van vier maanden oud. Dit prachtige schip was de latere "Achille Lauro". De hutkoffer met de naam S.S. "Willem Ruys" erop staat nu nog in ons huis. Ik heb alleen maar een vage, scheve foto van het ziekenhuis. Een vrij laag gebouw met één verdieping en golfplatendak omgeven door een paar palmbomen. Zal wel nu anders eruit zien of misschien verdwenen. Ik zal morgen je een pb sturen met deze foto.

41 staat voor mijn geboorte jaar. Ik ben ooit begonnen als wielrenner en heb Nederland en België op de wedstrijdfiets verkend en ontdekt. Ja, ik ging op de fiets naar Vlaanderen, voor `n week, om daar wedstrijden te rijden. Sinds de 80er jaren ben ik een Europa fietser geworden en heb veel bergen per fiets beklommen. De gemiddelde dagafstand is, nu, iets meer dan 100km per dag. Zie het verhaal op de website van de Hanzeroute! Die afstand moet ik mij tot beperken want voor ik het weet zijn het er meer. Voor elke volgende dag maak ik een planning zodat ik weet waar ik aan toe ben en overal rustig de tijd voor neem. Als het 5 uur in de middag is wil ik ongeveer onder de pannen zijn. Als ik 70 jaar ben, dat zeg ik al een paar jaar, wil ik bij leven en gezondheid nog `n keer naar Santiago de Compostela en dan met 70 km per dag! Ja Ja alles wordt een keer minder!!
Ik hoop het nog vele jaren te doen!