Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bobo Carrier - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bobo Carrier

AmmoX schreef:Tijd voor een reactie van iemand die daadwerkelijk met het karretje gereden heeft:

Deze zomer ben ik met mijn vriendin op de racefiets + bobo naar Rome gefietst. (2000 km)
Daarvoor in mei al een proefrondje gefietst met de kar. (400 km)

Gewicht kar: 7,2 kg (volgens website 7,5)
Gewicht tas: 1,1 kg
Gewicht bagage: 22-25kg
Totaal gewicht: 30-33 kg

Tijdens het testrondje verloren wel al na zo'n 100 km een van de "quickrelease"-boutjes (losgetrild, de andere zat ook niet meer zo vast als zou moeten). Waardoor de kar dus aan een kant niet meer geborgd was... Gelukkig kwamen we er op tijd achter. Meteen aan beide kanten vervangen voor normale boutjes met vleugelmoeren. Wel iets meer gedoe natuurlijk met loskoppelen.

Verder helemaal geen problemen gehad met de bobo. Ik heb vertrouwen in het karretje gekregen. Stabiliteit van het karretje is prima. Volgend jaar gaat hij zeker weer mee.

Onverharde paden werden op racefietsen uiteraard vermeden, dus hoe de bobo zich offroad staande houdt kan ik niet vertellen.

Oja, toch nog een minpuntje:
Na een dag in de regen te hebben gefietst bleek dat onderkant van de tas niet helemaal waterdicht was. De bodem was een beetje vochtig geworden.
IK had weliswaar iets minder bagage mee, maar ik had ook last van de lostrillende boutjes. Ik heb iets langere boutjes gebruikt, met een borgringetje en het zat vast. Verder is die Bobo Carrier een prima ding, ook op hogere snelheden stabiel en uitstekend in staat om je bagage mee te vervoeren op een fiets waarmee je eigenlijk geen bagage kunt meenemen.

In de trein ging het ook prima: voorvork eraf, wiel verwijderen en alles met een spin vastmaken aan het karretje en gaa met die handel. Wel wat zwaar en onhandig tillen, maar op die manier is het "gewoon" handbagage
Zijn er inmiddels meer gebruikers die iets over de Bobo carrier kunnen vertellen? Of over de imitatie bob van 'de fietskarstunter' op marktplaats?
wij hebben ook goede ervaringen met dit karretje. het feit dat het makkelijk en compact inklapbaar is vinden wij n groot pluspunt.

de afwerking is wel iets minder zorgvuldig. toen we het ongebruikt 2e hands kochten, moesten we het wiel volledig opnieuw afstellen (as + spaken). dus ook de vijsjes overal eens goed na te kijken.

het heeft nu een 1000km achter de tandem gebold, voornamelijk in de bergen met n goeie 25km bagage erin. qua stabiliteit geen enkel probleem, je merkt eigenlijk niet dat het achter de tandem hangt. we hebben er vaak > 70km/u mee gehaald, het maximum was 85km/u. ook bij enkele offroad boswegen geen problemen.

het wiel is redelijk zwaar, dus moest je n grammenjager zijn, dan kan het nog wat lichter.