Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Heeeeeeelp ..... we willen naar Tibet en Nepal !!!!!!!!!!!!! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Heeeeeeelp ..... we willen naar Tibet en Nepal !!!!!!!!!!!!!

Yunnan is in alle jaargetijden prima, maar Tibet begint eigenlijk in Zhongdian, in het noorden van Yunnan. Achter Zhongdian liggen passen boven de 4.000 meter die niet te vemijden zijn.
Daaronder moet het, zeker in de winter, geweldig fietsen zijn.
Je moet ook even het visum checken. Verlengen in Lhasa gaat niet en ik sprak een Engelsman die in Venetiane (laos) maar een visum voor een maand kreeg en tussendoor naar Hongkong moest voor een 6 maands visum.

Misschien is dat een idee. Beginnen in Hongkong met een zesmaands visum. Van Hongkong een zuidelijke route door Yunan en dan naar boven aan de westkant van Yunnan (ik heb negatieve verhalen gehoord over de wegen rond Kunming).

Tja, het regenseizoen. Soms zijn dingen niet te vermijden. Ik heb midden in de regentijd in Oost Tibet gefietst (jullie vermoedelijke route andersom en de route die Eveline en Jeroen nu volgen) en het was eigenlijk fantastisch; zoveel mooie rivieren bijelkaar heb ik nog nooit gezien. Ieder nadeel...

Enne, Mirjam (mw, cyclingdutchgirl) je hoort het waarschijnlijk al zo vaak maar ik moet het ook zeggen: heel veel respect. Ik volg je verhalen.
Koop ook een fleece-deken.

Hoi Bjorn, over Nepal & India in de regentijd, stuur even een pb-tje naar Wouter Prinsen, die heeft dat dit jaar gedaan. In dit Azie forum staat een topic over "Op de fiets naar Everest Base Camp" oid. Daar heeft hij in gepost.

Eveline