Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bloed doping - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bloed doping

harry-fietsenaar schreef: Hele mooie beelden van de Tourmalet op z'n lelijkst. Tjonge wat een joelende meute, en wat een hoop witte sleurhutten langs de kant. Toen ik er ooit naar boven fietste was het er een stuk mooier.
Tja, de Tourmalet hebben ze niet eens opgefietst dit jaar..

:oops: Vergissing, de Aubisque dan zeker? Ben ik ook opgefietst. Zat er gelukkig niet zo ver naast als Rasmussen in Italië.

Met het vertrek van Rasmussen is voor mij de tour echt niet meer boeiend... heel sneu voor jongens als Boogerd, die een mooie tour reed.

Het was een echt team, ze werkten goed voor elkaar...

Rasmussen blijft volhouden dat hij in Mexico was, maar omdat een of andere journalist iets anders beweert, mag hij direct naar huis...

Dat moet toch makkelijk te bewijzen zijn???

Hij is continu gecontroleerd en nog nooit betrapt op doping, ik vind het een overhaaste paniek-beslissing... maar ook dom van Rasmussen dat hij zo geheimzinnig heeft gedaan...

Deze tour is echt een afgang...

fietsjunks schreef:Dat moet toch makkelijk te bewijzen zijn???
Stempels in het paspoort? Passagierslijsten van vluchten? Als hij in Mexico geweest is, is dat goed aan te tonen.

fietsjunks schreef: Rasmussen blijft volhouden dat hij in Mexico was, maar omdat een of andere journalist iets anders beweert, mag hij direct naar huis...

Dat moet toch makkelijk te bewijzen zijn???

Hij is continu gecontroleerd en nog nooit betrapt op doping, ik vind het een overhaaste paniek-beslissing... maar ook dom van Rasmussen dat hij zo geheimzinnig heeft gedaan...

Deze tour is echt een afgang...
Dat is ook het boeiende aan de Tour! Een thriller met onbekende afloop, zelfs als ze zijn uitgefietst. Net als vorig jaar, toen werden we opgeschrikt met het bericht dat Landis was betrapt.

Dat de leiding van de Rabobank Raskip uiteindelijk naar huis heeft gestuurd zal niet zomaar zijn omdat een journalist hem toevallig tegen het lijf was gelopen in de Dolomieten. Er broeide al dagenlang iets en De Rooy gaf hem "het voordeel van de twijfel" (stond dus blijkbaar al niet meer onvoorwaardelijk achter zijn kopman). Kennelijk weet men dus meer maar wordt dat angstvallig binnenshuis gehouden.

Heeft er trouwens iemand in Mexico gefietst? Zijn vast ook mooie cols :lol:

Fietsjunks, Rasmussen heeft volgens De Rooy bevestigt dat hij in Italie was. Dat ontkent hij nu weer, maar is dat geloofwaardig?

Ook is het niet een of andere journalist maar iemand die rasmussen kende. Verder is het ook nog eens zo dat de Rabobank ploeg waarschijnlijk zeker weet dat er iets echt mis is. Als ze daar aan twijfelden zouden ze hem nooit uit de tour gooien.

Maargoed, ik ben het wel met je eens dat het een totale anticlimax is van deze tour. En het begon allemaal zo mooi.....

PS. Waarschijnlijk zal ik de mooie tweestrijd tussen rasmussen en contador onthouden en al dat gekibbel niet :D

Ik citeer:Ik ben bang dat zonder doping de mannentour net zo saai wordt als de vrouwentour
:oops:

Nu snap ik eindelijk waarom die mannetjes sneller fietsen dan de vrouwtjes...De mannetjes gebruiken doping en de vrouwtjes niet!!!!!!

Groetjes Marieke

Doe het bloed wat nog in je koelkast ligt in de aanbieding! Dat moet dan wel superdoping voor de mannen zijn.

Froggy schreef:Ik snap niet waarom de renners allemaal dure doping methodes gebruiken trouwens!

Tijdens een Wereldfietser weekend voel ik me altijd beren sterk met mijn diet van:

Broodje Snickers
Pasta/rijst met willekeurig rode saus
Rode wijn
Whisky
r
Alcohol staat op de verboden lijst. Het is vochtafdrijvend en verlaagd dus het lichaamsgewicht. Wat niet betekent dat het de prestaties bevordert, integendeel.

Berre schreef:
Froggy schreef:Ik snap niet waarom de renners allemaal dure doping methodes gebruiken trouwens!

Tijdens een Wereldfietser weekend voel ik me altijd beren sterk met mijn diet van:

Broodje Snickers
Pasta/rijst met willekeurig rode saus
Rode wijn
Whisky
r
Alcohol staat op de verboden lijst. Het is vochtafdrijvend en verlaagd dus het lichaamsgewicht.
Alcohol (ethanol) is prohibited in-competition only, in the following sports.
Detection will be conducted by analysis of breath and/or blood. The doping
violation threshold (haematological values) for each Federation is reported in
parenthesis.
· Aeronautic (FAI) (0.20 g/L)
· Archery (FITA, IPC) (0.10 g/L)
· Automobile (FIA) (0.10 g/L)
· Boules (CMSB, (0.10 g/L)
IPC bowls)
· Karate (WKF) (0.10 g/L)
· Modern Pentathlon (UIPM) (0.10 g/L)
for disciplines involving shooting
· Motorcycling (FIM) (0.10 g/L)
· Powerboating (UIM) (0.30 g/L)

Alcohol staat op de verboden lijst. Het is vochtafdrijvend en verlaagd dus het lichaamsgewicht. Wat niet betekent dat het de prestaties bevordert, integendeel

Nou Berre, wielrenner Landis ging er heel hard van fietsen!

Zie deze: "Eerder verklaarde Landis in de Wall Street Journal (registratie verplicht) van vrijdag dat hij na zijn zwakke dag in de zestiende etappe 's avonds met vrienden en ploegmakkers twee biertjes en minimaal vier glazen whisky heeft gedronken"

EN:
Wall Street journal schrijft dat er medische studies zijn die aangeven dat inname van alcohol kan leiden tot een verhoging van het testosterongehalte

Van alcohol word je een echte vent!
Vrouwen die dronken zijn, zijn inderdaad net mannnen....

TKA: Als iemand nog bloed zoekt, tegen betaling sta ik zo een litertje af! Vol testosteron want gisteravond 6 bier gedronken dus goud waard.
Ik heb het deze zomer niet nodig want ik en vriend zouden gaan fietsen maar dat gaat niet door omdat hij een beetje in de kreukels ligt en volgens de dokter nog paar maanden niet mag fietsen...(Misschien moeten we eens dokter Ferrari en/of Fuentes consulteren)

De zeventiende rit was het overleven. Hoe dat een dag later ’smorgens aan de ontbijttafel, of bij het vertrek in Cahors was, wilde iemand van Boogerd weten. ,,We waren opnieuw gelaten. Ik merkte wel dat mijn benen goed aan voelden. Donderdag was het stukken minder, maar dat kwam ook omdat ik wel twaalf liter Grimbergen bier op had en na hooguit drieënhalf uur slaap op mijn fiets kroop. Afgelopen nacht was het al veel beter: 9,5 uur,’’ vertelde hij.
bron

Ergo: eerst een flinke hoeveelheid Grimbergen, dagje rustig aan doen en knallen maar.

liz schreef: Ergo: eerst een flinke hoeveelheid Grimbergen, dagje rustig aan doen en knallen maar.
Boogerd werd helaas slechts vierde..elk nadeel heb zijn voordeel, als hij had gewonnen zou hij bij de dopingcontrole dus door de mand kunnen vallen door teveel testosteron vanwege al dat bier :lol:

Moet ik mijn boek "fietsen langs brouwerijen" ook maar in de aanbieding gooien?

700 km en om de 20 km een biertje moet toch kunnen?

Rutger

www.rutgersreizen.nl
giantus schreef:Fietsjunks, Rasmussen heeft volgens De Rooy bevestigt dat hij in Italie was. Dat ontkent hij nu weer, maar is dat geloofwaardig?

Ook is het niet een of andere journalist maar iemand die rasmussen kende. Verder is het ook nog eens zo dat de Rabobank ploeg waarschijnlijk zeker weet dat er iets echt mis is. Als ze daar aan twijfelden zouden ze hem nooit uit de tour gooien.

Maargoed, ik ben het wel met je eens dat het een totale anticlimax is van deze tour. En het begon allemaal zo mooi.....

PS. Waarschijnlijk zal ik de mooie tweestrijd tussen rasmussen en contador onthouden en al dat gekibbel niet :D
Volgens mij is Rasmussen door de Rabobank geslachtofferd om het imago van de bank weer op te poetsen
Dus de commercieele belangen van de bank gaan boven de sportieve belangen en het plezier van millioenen TV kijkers
Als de Raboploeg Rasmussen de hand boven het hoofd had gehouden, zou de situatie nog veel verder zijn geescaleerd. Nu kunnen Boogerd c.s. met opgeheven hoofd verder de Tour uitrijden en zijn ze volgend jaar ook weer welkom en kan Thomas Dekker een gooi doen naar het geel. :) Bovendien hebben we gisteren een "bloedstollende" :lol: tijdrit kunnen zien tussen de nrs 1, 2 en 3 en heeft de Tour een "schone" winnaar in de persoon van ex Astana en Fuentes klant Contador. :?
De tovenaar schreef:Als de Raboploeg Rasmussen de hand boven het hoofd had gehouden, zou de situatie nog veel verder zijn geescaleerd.
Daar ben ik het zeker niet mee eens; de Raboploeg, bij monde van de Rooy, heeft volgens mij volkomen fout gehandeld door iemand op staande voet te ontslaan die eigenlijk niets gedaan heeft, behalve wat formulieren "misschien" verkeerd ingevuld. Als Rasmussen kan bewijzen dat hij niet gelogen heeft krijgen ze nog een zeer forse naheffing opgelegd. Zelfs in een rechtstaat straf je niet iemand 2x voor één vergrijp(je). Kortom, volkomen ridicuul gedrag van die de Rooy. Ik ben zeker geen fan van Rasmussen, maar hem onbewezen "slachtofferen" gaat mij toch echt te ver.
Het laatste woord is hier nog niet over gezegd
:wink:
Hallo Michael,
Michael W schreef:
De tovenaar schreef:Als de Raboploeg Rasmussen de hand boven het hoofd had gehouden, zou de situatie nog veel verder zijn geescaleerd.
Zelfs in een rechtstaat straf je niet iemand 2x voor één vergrijp(je). Kortom, volkomen ridicuul gedrag van die de Rooy. Ik ben zeker geen fan van Rasmussen, maar hem onbewezen "slachtofferen" gaat mij toch echt te ver. Het laatste woord is hier nog niet over gezegd :wink:
Weet jij dan alle feiten? Zolang die niet bekend zijn lijkt het me prematuur om de beslissing van van Rooy ridicuul te noemen. Inderdaad het laatste woord is hierover nog niet gezegd.

Groetjes,
Frank

Voor zover ik het verhaal heb begrepen gingen de waarschuwingen van de UCI en de eerder opgelegde boete door Rabo over het te laat aanleveren van de gegevens. Het ontslag is een reactie op het aanleveren van onjuiste gegevens (verblijf in Italië i.p.v. Mexico). daar wordt nog over gesteggeld, maar het gaat wel om een ander (vermeend) feit.
Frank schreef:Hallo Michael,
Weet jij dan alle feiten? Zolang die niet bekend zijn lijkt het me prematuur om de beslissing van van Rooy ridicuul te noemen. Inderdaad het laatste woord is hierover nog niet gezegd.
Groetjes,
Frank
Juist Frank, zolang de feiten niet duidelijk zijn (en die weet ik uiteraard ook niet) kan je niet iemand op staande voet gaan ontslaan, hooguit schorsen totdat er nader onderzoek is gedaan. Deze handelswijze is wel degelijk ridicuul (ofwel belachelijk in mijn ogen).