Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar laat ik mijn reserve spaken? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Waar laat ik mijn reserve spaken?

Ik heb mijn (2 verschillende maten) reservespaken in mijn zadelpen en de staande-zadelbuis zitten.

Samen met wat euro's voor het geval dat. Met schuimrubber tegen het rammelen en zakken gaat het prima. Er zit nog een touwtje aan voor het geval dat ze helemaal op de crank zakken. Fiets op de kop en aan het touwtje trekken, en daar zijn de reserve spaken en nippels...

Alleen mijn Hyperdinges om de cassette er af te halen zit in het zadeltasje.

Succes Eric

De buigbare spaken zijn een ideale oplossing. Je kan ze in klein formaat opbergen.
Twee jaar geleden één spaak vervangen op de fiets van mijn vriend tijdens onze fietsreis. Na terugkomst in Nederland toch even naar de fietsenmaker gegaan en die vertelde dat hij ermee door kan rijden. De noodspaak houdt nog steeds.

Neemt niet weg dat wij tegenwoordig een aantal spaken bij ons hebben. Deze spaken worden aan de uiteinden ingewikkeld in keukenpapier en daarna vastgebonden onder de framebuis.

Ik heb twee noodspaken bij me. Die zitten opgerold in mijn gereedschaptasje. Daar zitten ze overigens al ong. 16.000 km, want de spaken van mijn Santos willen maar niet breken (klop, klop, klop).

Gerd