Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ligfietsende a-sociaal. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ligfietsende a-sociaal.

Die zijn wel heel mooi maar in m'n velomobiel zien ze die toch niet :lol:

Ik heb een Sonitron geluidselement die goed is voor 110 dB klereherrie. Dat zou toch voldoende moeten zijn. Daarbij heb ik nog een tweede ding erbij gemonteerd om samen een rotgeluid te maken van nog iets meer dan 110 dB totaal.

Maar mensen die niet luisteren horen niets en mensen die niet kijken zien niets.
Geplaatst: Do 03 Mei, 2007 21:53 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Het zijn meer bejaarden die ik al ligfietsend van de weg af rij die niet op zij gaan. Of juist naar links slingeren als je belt of roept. Bejaarden, die moeten ze van de weg bannen

Cycling in the mountains - www.luddo.nl
======================================

Het zal waarschijnlijk zo`n figuur geweest zijn zoals jij. ( je profileert!)

Of was jij het ook, met je bakfiets?

Natuurlijk was het een zo'n figuur als ik. Net als al die andere fietsers.

Een beetje meer tolerantie en minder generaliseren kan volgens mij geen kwaad. Bejaarden hebben immers ook het recht om te fietsen.

Jij behoort zeker tot de groep bejaarden :D

groet

Luddo

Luddo, nu snap ik jou niet meer. Onderstaand bericht kwam toch van jou?
Daar had ik mij ook aan geërgerd omdat ik toch tot die doelgroep hoor :lol:
luddo schreef:Het zijn meer bejaarden die ik al ligfietsend van de weg af rij die niet op zij gaan. Of juist naar links slingeren als je belt of roept. Bejaarden, die moeten ze van de weg bannen

:evil:
De tolerantie is op de weg en op het forum ver te zoeken. Nou ik ga het ook ver zoeken. ik ga heerlijk fietsen in Roemenië en hoop dat daar geen wereldfietser me van de weg af rijd, op wat voor fiets dan ook :wink:

Inderdaad dat was cynisch bedoeld, omdat hier behoorlijk gegeneraliseerd wordt.

Ik had wel heftige reacties verwacht maar niet dat mensen worden achtervolgd of een duw geven. Ik heb wel eens last van mensen die slingeren maar als we allemaal tot 10 tellen dan heeft niemand er last van.

Erger vind ik automobilisten die expres op je weghelft blijven rijden (in tegengestelde richting) en dan pas vlak voor je weer naar rechts gaan.
Het was doelbewust want de inzittende zaten hard te lachen :evil:

Dat heb ik meegemaakt op mijn ligfiets in Zwitserland. Het is vervelend, maar dan wil ik niet meteen alle Zwiters als wegpiraat af schilderen.

Goh.

Weet iemand nog waar een fietsbel officieel voor bedoeld is? Als waarschuwing ter voorkoming van gevaar. Dus: "Pas op!" Niet: "Pleur op!"

Inderdaad en je kan niet verwachten dat mensen dan direct de berm infietsen :?

Nederland is een druk landje, dus als je gewoon een beetje rekening met elkaar houdt is het een stuk fijner!

Owja en als je echt heel hard wil gaan fietsen, zoek dan gewoon zelf ook rustige paden op. Het is nogal logisch dat je over mooie paadjes in de duinen niet 40 kan fietsen op je extreem :shock: snelle fiets!

Dan ben je idd zo snel dat het mooie weggetje best een lelijk weggetje kan zijn, want dan zie je dan toch niets meer van al dat moois.+ :D

giantus schreef:Owja en als je echt heel hard wil gaan fietsen, zoek dan gewoon zelf ook rustige paden op. Het is nogal logisch dat je over mooie paadjes in de duinen niet 40 kan fietsen op je extreem :shock: snelle fiets!
Helaas gaat de route naar mijn werk over een mooie fietsroute (montferland) met op mooie dagen dus veel langzame fietsers (bejaarden, racefietsers en mountainbikers). Om niet te lang onderweg te zijn wil ik wel een beetje doorfietsen, niet echt hard maar ik rij meestal wel 2 tot drie keer zo snel als de anderen op dit fietspad. Als ik voor elke andere fietser moet afremmen tot <20km/u kost dat veel tijd. Het fietspad is gewoon een verbinding tusen twee dorpen met veel forensen maar dat lijken de recreanten zich niet te realiseren. Echt racen doe ik pas veel verderop, de laatste 5km, op een brede ventweg met nieuw asfalt maar daar heeft niemand er last van als ik met 50+ inhaal.

Frank

Volgens mij is het fietspad van iedereen. Sommige mensen willen naast elkaar fietsen en sommige willen hard fietsen...........

ps. In de berm schijn je geen last te hebben van mede fietspad-gebruikers

Ik pleit voor een minimum snelheid op het fietspad. Of langzame fietsers houden rechts aan zodat links ongehinderd kan passeren. Dit systeem werkt al jaren prima op de roltrappen in bv een land als Duisland.

Knap, fietsen op een roltrap; Laten ze zich dan steeds weer naar beneden zakken om dan weer opnieuw dat stukje te fietsen of zijn de roltrappen erg lang in Dui(t?)sland? Lijkt mij toch wel een beetje saai maar ja als je moe bent kan je even stoppen met trappen en toch vooruit komen op de roltrap, die zich met de gewenste minimum snelheid voortbeweegt.

giantus schreef:Volgens mij is het fietspad van iedereen. Sommige mensen willen naast elkaar fietsen en sommige willen hard fietsen...........

ps. In de berm schijn je geen last te hebben van mede fietspad-gebruikers
Het is ook niet de bedoeling dat je elkaar hindert en/of in gevaar brengt.

Naast elkaar rijden kan hinder betekenen voor (iets) snellere fietsers. Snellere fietsers die in willen halen zouden dan dus betekenen dat 'naast elkaar fietsers' niet naast elkaar kunnen fietsen: hinder voor de 'naast elkaar fietsers'

Helaas is de regel uit de wet geschrapt dat fietsers alleen naast elkaar mogen fietsen als ze anderen daarmee niet hinderen.

Maar goed, 2x hinder dus.
Alleen: als naast-elkaar-fietsers naast elkaar blijven fietsen zal de snelle rijder er voortdurend last van hebben totdat de weg breder wordt of de wegen zich slitsen. Terwijl als de naast-elkaar-fietsers even achter elkaar rijden, is de hinder snel voorbij (letterlijk en figuurlijk :lol: )

Van mij hoeven ze echt de berm niet in maar ik vind het niet meer dan normaal dat mensen wél hun oren open houden en ook reageren op bel/claxongeluid. Dat laatste is maar zeer weinig het geval. Soms is het zo dat ik al meerdere keren een geluidsignaal heb afgegeven, beginnend op een afstand van 50 meter en dan elke 10 meter weer om vervolgens pal achter ze nog 3x geluid te moeten maken voordat ze doorhebben dat er iemand is die achter ze rijdt.
Laat ik ook maar m'n ei kwijt dan.

Hier in Bergen op Zoom heb je een mooi fietspad langs een weg. Dat fietspad is een verbinding tussen omliggende dorpen en het centrum van de stad. Er fietsen allerlei mensen, van schooljeugd, tot minder validen (hetzij vanwege problemen, hetzij vanwege leeftijd), en alles wat er tussenin zit (zoals ook ouders met kleine kinderen).
Diverse malen heb ik het al gehad dat ik stevig bel, en men soms wel achterom kijkt maar gewoon pertinent niet aan de kant gaat.
Op een bepaald ogenblik was ik het beu, en sindsdien bel ik niet meer: ik haal rechts over het (vrijwel altijd) rustige voetpad in indien mogelijk. Of over de weg (terwijl het een verplicht fietspad is).
Onbegrijpelijk dat ook ouders met (kleine) kinderen geen plaats maken voor de snellere fietspadgebruikers. Zo geven ze het "goede" voorbeeld voor de toekomstige schooljeugd (cynisch)...
Helaas moet het op sommige plekken wel zo: mensen gebruiken hun oren, ogen, maar vooral hun hersens steeds minder in het verkeer.

marcoschriek schreef:Knap, fietsen op een roltrap; Laten ze zich dan steeds weer naar beneden zakken om dan weer opnieuw dat stukje te fietsen of zijn de roltrappen erg lang in Dui(t?)sland? Lijkt mij toch wel een beetje saai maar ja als je moe bent kan je even stoppen met trappen en toch vooruit komen op de roltrap, die zich met de gewenste minimum snelheid voortbeweegt.
Ik neem je reactie voor de zekerheid even serieus dus hier een uitleg. Met het "systeem" bedoel ik uiteraard dat langzaam verkeer rechts aanhoud en "snelverkeer" links kan passeren. Dit systeem is al jaren in gebruik op de snelweg. Daar komt nog bij dat je niet met twee auto's naast elkaar blijft rijden (en wie ergert zich niet aan vrachtauto,s die elkaar met een snelheidsverschil van 3 km per uur inhalen?) op de auto/snelweg.
Daarom vind ik het niet vreemd dat ik me erger aan fietsers die naast elkaar blijven fietsen en mij niet laten passeren. En nee, het fietspad is niet voor mij alleen maar hou wel even rekening met elkaar en de snelheidsverschillen.

mazzeltov

ergens snap ik je frustratie wel, maar je handelen, evenals dat sommige andere hier hebben beschreven(donder op, egoist, pleur op etc etc) lijden over het algemeen alleen maar tot wederzijdse agressie. Hier schiet je niks mee op, bij jongeren die inhaal grapjes uithalen om je te klieren niet, of bij 4 mensen op een rij. want: of ze nemen de uitdaging aan en gaan terug schelden/ pesten/whatsoever, of je signaal gaat het ene oor in en het andere oor uit.

Ik cros bij irritante mensen(4 op een rij, inhaal grappen etc) ze gewoon voorbij op m'n 1 versnellings stads barrel en vergeet ze. Loslaten heet zo iets geloof ik =P. Daarnaast over de duitse snelweg: Ik heb een motor die 135 km/h op het vlakke kan. als ik in duitsland een vrachtwagen inhaal met 125km/h(weiger volgas te rijden als het niet echt! nodig is) dan gaat dat voor de dikke audi A4 nog steeds te langzaam en heb ik weer een bumper klever erbij... kan tot frustraties van hun kant lijden.

Je kan ook gewoon accepteren dat iemand op zo een moment ietsje langzamer is en het zo laten. Ik cross die dikke audi's uiteindelijk weer voorbij als ze in de file staan.. met een gangetje van 30-40 km/h. Waarbij ze vaak niet ff een klein beetje ruimte maken... voel ik dan frustraties? nee... ik zucht misschieneen keertje en wacht, of rij er aan de andere kant omheen, en ben 2 tellen later die dure auto alweer vergeten.

De tik is IMO niet verantwoord dus(als jongere ^^) geweld roept alleen maar geweld op, en stadsbarrels kunnen nog steeds vlot gaan als er een goede fietser opzit :twisted:


schorpioen: helaas je hebt overal gekken tussen zitten.. racefietsen, mountainbikers, ligfietsen, scooters, motorrijders Auto's(jochies in hun Golfjes zijn levens gevaarlijk vaak!). Leef ermee, het zal altijd wel ergens gebeuren.

Ik heb zelf tegenwoordig de bel van m'n fiets gesloopt(word toch altijd wel gemold/gejat) en roep nu vrolijk tring tring. werkt prima. En als er niet wordt gereageerd: wachten todat je er wel langs kan(berm, weg whatever je wil gebruiken).

In België is een bel op de fiets verplicht (ook bij koersfietsen).
Ik ben iets te vaak geschrokken van wielertoeristen zonder bel die ineens achter je zitten en beginnen roepen.
Als ze bellen, hoor ik ze veel sneller en zal ik moeite doen om zo snel mogelijk op zij te gaan. Maar als ze geen 4 euro over hebben voor een bel (te duur, zat niet bij de fiets,...) en liever mensen de stuipen op het lijf jagen, ga ik ook niet meer opzij :twisted: .