Additionally, paste this code immediately after the opening tag: City Nightline (CNL) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

City Nightline (CNL)

Henk,
Hangt op het perron van Utrecht CS geen bord met de samenstelling van de trein. Op Amsterdam CS hangt zo'n bord er wel voor de internationale treinen richting Duitsland. Daarop kun je zien waar het rijtuig stopt met de fietsplaatsen.

bert sitters schreef:Pas op! Het station Arnhem is door verbouwing een puinhoop. Voor fietsers betekent dit zwaar sjouwwerk over lange steile trappen.
Advies: ook al woon je in het oosten, probeer zo veel mogelijk in Utrecht op te stappen.
Bedankt voor de tip, Bert Sitters! Ik ben van plan om misschien per trein naar Zwitserland te gaan. Ik woon 25 km boven stad Groningen, het wordt dus via Utrecht, ipv. Zwolle-Deventer-Arnhem. Het zit namelijk zo: mijn tante woont in Davos en zij is al 86 jaar. Als zij evt. komt te overlijden, heb ik geen zin in een lange autoreis. Voor mij is de auto ondergeschikt aan de fiets, wat reisgevoel betreft. De trein kan rechtstreeks naar Chur, dan overstappen op de Rhätische Bahn naar Davos. Alleen heb ik geen idee wat de tarief is :? . Zelfs de treinreiswinkel zegt er niets over. Vanwege mijn werk heb ik al een abonnement op de trein Baflo-Groningen.

bert sitters schreef:Henk,
Hangt op het perron van Utrecht CS geen bord met de samenstelling van de trein. Op Amsterdam CS hangt zo'n bord er wel voor de internationale treinen richting Duitsland. Daarop kun je zien waar het rijtuig stopt met de fietsplaatsen.
Wij hebben helaas al meerdere keren meegemaakt dat de informatie op het bord niet klopt en we alsnog een heel stuk over het perron moesten lopen (rennen).

baartmns schreef:
bert sitters schreef:Henk,
Hangt op het perron van Utrecht CS geen bord met de samenstelling van de trein. Op Amsterdam CS hangt zo'n bord er wel voor de internationale treinen richting Duitsland. Daarop kun je zien waar het rijtuig stopt met de fietsplaatsen.
Wij hebben helaas al meerdere keren meegemaakt dat de informatie op het bord niet klopt en we alsnog een heel stuk over het perron moesten lopen (rennen).
Heb je die klacht al gemeld, want zoiets lijkt mij toch een ramp voor mensen met fietsen en kinderen!

Moi Bert,

Er staat alleen aangegeven dat het voorste gedeelte naar Munchen gaat en het achterste gedeelte naar Basel.
That's all.
Goed nieuws voor fietsreizigers naar Duitsland, Italie, Denemarken, Tjechie, Oostenrijk en andere landen in Midden-Europa.

Net als de nieuwe CityNightLine-treinen tussen Amsterdam en Kopenhagen (via Flensburg, Kolding en Odense) V.V. gaan er sinds de onlangs ingegane nieuwe dienstregelingen rechtstreekse CNL-nachttreinen tussen:
Amsterdam en Milaan V.V. (via Lugano en Como);
Amsterdam en Praag V.V. (via Berlijn en Dresden);
Amsterdam en Wenen V.V. (via Salzburg en Linz).
Op deze stations zijn overstapmogelijkheden naar verdere bestemmingen: ook voor de fiets!

Fietsen kunnen mee na reservering. Er is keuze tussen verschillend comfort: stoel, coupes met 6 ligplaatsen, coupes met 4 ligplaatsen en echte bedden tot een eigen coupe met bed en douche.
Er geldt dezelfde prijsformule als in de andere CNL-treinen. Sparnight is het goedkoopste, maar het aantal beschikbare kaartjes is beperkt. Als je zeker bent dat je gaat, snel boeken dus. Een Sparnight-kaartje wordt niet meer teruggenomen en overboeken naar een andere datum kan niet.

Meer informatie bij de Treinreiswinkel: www.treinreiswinkel.nl

Ik ben erg blij met die nachttrein. Ik heb hem genomen op de terugweg van Berlijn. Er was tot Duisburg geen fietscoupe, ondanks mijn reservering, maar het was zo ondruk dat de conducteurs me met mijn fiets in een zitcoupe lieten slapen, erg romantisch trouwens.

Diezelfde conducteurs zeiden dat het door de week sowieso erg rustig was in die trein.

De treinreiswinkel zei dat van half december tot half? maart? of april? - afijn, tijdens het wintersportseizoen - de tickets wat duurder zijn. Volgens mij zelfs een paar tientjes. Helaas staat dat niet op hun website, net zoals die nieuwe bestemmingen.

bikelike schreef:Helaas staat dat niet op hun website, net zoals die nieuwe bestemmingen.
Hier wel:
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query. ... m=nachtzug

:)

bikelike schreef:Helaas staat dat niet op hun website, net zoals die nieuwe bestemmingen.
Je moet erop letten dat je de zwitserse (.ch) site van de CNL hebt. Daarop staan alle gegevens ook de nieuwste bestemmingen. De nederlandse (.nl) site van de CNL linkt door naar de NS site. Dus: http://www.citynightline.ch
bikelike schreef:De treinreiswinkel zei dat van half december tot half? maart? of april? - afijn, tijdens het wintersportseizoen - de tickets wat duurder zijn. Volgens mij zelfs een paar tientjes.
Volgens mij is dat onjuist. De goedkoopste kaartjes zijn altijd € 29,=. In drukke perioden moet je er wel veel eerder bij zijn. Ik kan bijv. nu voor dat bedrag een enkeltje naar Linz boeken voor 4 maart 2008.

Ben

Bent schreef:Dus: http://www.citynightline.ch

Ben
...en dan kom je uiteindelijk weer op de site van de Duitse spoorwegen

De tovenaar schreef:
Bent schreef:Dus: http://www.citynightline.ch

Ben
...en dan kom je uiteindelijk weer op de site van de Duitse spoorwegen
Ik wil naar Praag boeken, maar hoe moet je nou je fiets aanmelden/reserveren?
Ik kan het niet vinden op de site.

Misschien via de Radfahrer-Hotline? IC treinen in Duitsland kan je ook telefonisch reserveren via dit nummer namelijk.
http://www.bahn.de/p/view/mobilitaet/fa ... llen.shtml

MiaV schreef:
De tovenaar schreef:
Bent schreef:Dus: http://www.citynightline.ch

Ben
...en dan kom je uiteindelijk weer op de site van de Duitse spoorwegen
Ik wil naar Praag boeken, maar hoe moet je nou je fiets aanmelden/reserveren?
Ik kan het niet vinden op de site.

Ik denk dat het allemaal nog zo nieuw is, dat het nog niet op de site van de Treinreiswinkel staat. Bel maandag even naar de Treinreiswinkel voor meer informatie over boeken.

Gisteren nachttrein geboekt bij treinreiswinkel van Praag naar Haarlem.
E 50,90 !! inclusief fiets, vandaag de bevestiging al binnen in een PDF- bestand.
bedankt Bert voor het melden hierva op deze site.
Onder de tarievenlijst van de nachttreinspecial staat het volgende:
Inclusief Enkele reis met dezelfde trein, ongeacht de afstand (vaststaande datum); fietsticket; fietsreservering.
Je hoeft je fiets niet speciaal aan te melden. De nachttreinspecial is te vinden onder trein én fiets.

marjan schreef:Gisteren nachttrein geboekt bij treinreiswinkel van Praag naar Haarlem.
E 50,90 !! inclusief fiets, vandaag de bevestiging al binnen in een PDF- bestand.
bedankt Bert voor het melden hierva op deze site.
Onder de tarievenlijst van de nachttreinspecial staat het volgende:
Inclusief Enkele reis met dezelfde trein, ongeacht de afstand (vaststaande datum); fietsticket; fietsreservering.
Je hoeft je fiets niet speciaal aan te melden. De nachttreinspecial is te vinden onder trein én fiets.
Dat benne toch leuke dingen voor fietsreizigers!!!! Gewoon van huis uit naar Duitsland, Zwitserland, Italie, Oostenrijk, Tjechie of Polen fietsen en je stapt met je fiets simpel in een rechtstreekse trein terug naar Nederland. Geen gedoe op een luchthaven, geen trappers van je fiets af, geen banden leeg laten lopen, geen ingepakt van je fiets en geen tijden wachten na aankomst op Schiphol, totdat je fiets eindelijk komt.

Dat vind ik nou ook. Eigenlijk zou je overal in Europa op zo een manier met de fiets moeten kunnen komen.

Maar helaas, het zoeken van een verbinding met trein en fiets in Frankrijk vind ik echt moeilijk, ook het feit dat bepaalde verbindingen zijn alleen mogelijk in de zomervakantie, of dicht er bij.

Maar ja er is dus ook goed nieuws.

Groeten.

Willem

bert sitters schreef:
marjan schreef:Gisteren nachttrein geboekt bij treinreiswinkel van Praag naar Haarlem.
E 50,90 !! inclusief fiets, vandaag de bevestiging al binnen in een PDF- bestand.
bedankt Bert voor het melden hierva op deze site.
Onder de tarievenlijst van de nachttreinspecial staat het volgende:
Inclusief Enkele reis met dezelfde trein, ongeacht de afstand (vaststaande datum); fietsticket; fietsreservering.
Je hoeft je fiets niet speciaal aan te melden. De nachttreinspecial is te vinden onder trein én fiets.
Dat benne toch leuke dingen voor fietsreizigers!!!! Gewoon van huis uit naar Duitsland, Zwitserland, Italie, Oostenrijk, Tjechie of Polen fietsen en je stapt met je fiets simpel in een rechtstreekse trein terug naar Nederland. Geen gedoe op een luchthaven, geen trappers van je fiets af, geen banden leeg laten lopen, geen ingepakt van je fiets en geen tijden wachten na aankomst op Schiphol, totdat je fiets eindelijk komt.
die dan rustig op de baggageband ronddraait!!! in de doos. Als ik de fiets netjes inlever wil ik hem ook netjes terug krijgen, Maar de cocainedealers uit de kelder van Schiphol (en hun bazen) hebben dat niet begrepen. (Als ik 50 eu zou mogen betalen met de garantie dat mijn fiets als een doos eieren in en uitgeladen wordt, en rechtop in het vliegtuig wordt neergezet, zou ik dat zeker betalen. Probleem is dat baggageafhandeling niet door de luchtvaartmij zlef gedaan wordt. Dan inderdaad (veel) liever de trein, ook nog beter voor het milieu.

Gr Hans

Dit is toch wat al te kort door de bocht. We hebben allemaal onze goede en slechte ervaringen met de fiets in het vliegtuig. Of er juist op Schiphol veel mis gaat weet ik niet. Omdat er zoveel fietsen vervoerd worden schat ik dat het namelijk hier wel meevalt. Ze weten immers van de hoed en de rand. Elders kan dat heel anders zijn.
Maar je hebt gelijk als je zegt dat de trein een pracht oplossing is. Het is ook nog eens leuker reizen (en beter voor het milieu).
Wim

Klopt, is wat kort door de bocht. Maar ik begrijp het nog steeds niet, dat Mijn Fiets (je kent dat gevoel wel) waar ik Drieeneenhalve week mee door Slowakije en Hongarije heb gereden en waar ik nu de (snik) laatste kilometers op naar Amsterdam ga fietsen OP DE BAND ronddraait....schrik, Vloek ect.

Mijn treinrervaringen met fiets zijn tot nu toe allen positief geweest (ja die ene keer dat ik een ouderwetse D-trein in moest, mij haaste tot de laatste wagon en bij het opstappen via drie van die hoge treden ergens achter bleef haken ....terwijl de conducteur al twee keer had gefloten......) :-)

Gr Hans

Opgelet!
De belangstelling voor directe nachttreinen met fietsruimte tussenAmsterdam naar Duitsland, Denemarken, Polen, Tjechie, Zwitserland, Oostenrijk en Italie V.V. is overweldigend. De Treinreiswinkel, Singel 393, in Amsterdam staat op zaterdagmiddag vol.
Wil je snel geholpen worden, maar kun je alleen in het weekend, kom dan op zaterdagmorgen!