Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SNEL Kerstshow 27 t/m 30 december - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

SNEL Kerstshow 27 t/m 30 december

169 berichten
SNEL tweewielers Utrecht schreef:Tussen kerst en nieuwjaar is er een uitgebreide kerstshow bij deze Utrechtse speciaalzaak.
Van woensdag 27 december tot en met zaterdag 30 december is er in de winkel van alles te doen.
Allerlei hapjes en drankjes, aanbiedingen, demonstraties en dagelijks om 14.00 uur interessante lezingen van experts.
Daarnaast nieuwe fietsmodellen 2007 van diverse merken.

U bent van harte welkom!

Onder andere op de agenda:
- Wo 27 Dec - 14 uur Fred Snel, fietsen op maat.
- Do 28 Dec - 14 uur Bart van Zelst, lezing over aangepaste fietsen en reizen.
- Vr 29 Dec - Marco Kleijn van Global Cyclist: Fietsen in Cambodja / Cuba / Costa Rica.
- Za 30 Dec - 14 uur: Bert Sitters met fietsverhalen van over de hele wereld en om 15 uur: Harry Fietsenaar presentatie fietsreizen Griekenland.

Kijk voor meer informatie op onze website: www.sneltweewielers.nl
Zo beter ? :?

Het doet me denken aan de TV, zo'n 25 jaar geleden, toen allerlei merknaampjes moesten worden afgeplakt.

bert sitters schreef:Het doet me denken aan de TV, zo'n 25 jaar geleden, toen allerlei merknaampjes moesten worden afgeplakt.
Of ze heel geforceerd allemaal noemen.

Wij worden oud Bert :wink:

Allemaal doet Snel niet, want ze hebben nog veel meer merken in huis.

Gezien de berichtkop lijkt het bericht me inderdaad primair reclame. Maar anderszijds is dezelfde berichtkop wel zo duidelijk dat ik het bericht rustig kan overslaan. Tot ik plotseling vele reacties zie en ik plezier kan beleven aan de (voorspelbare) reacties :lol: .

arnob schreef:Gezien de berichtkop lijkt het bericht me inderdaad primair reclame. Maar anderszijds is dezelfde berichtkop wel zo duidelijk dat ik het bericht rustig kan overslaan. Tot ik plotseling vele reacties zie en ik plezier kan beleven aan de (voorspelbare) reacties :lol: .
Ik zag hier deze week al eerder een onverdacht commerciele uitlating langskomen uit het Amsterdamse: aantal reacties 0 :shock:

En nee, geen prijzen voor de goede inzenders :D

Mocht je je aan het minste of geringste overal groen en geel aan ergeren:

Je kunt ook niet op dit forum kijken.

Kijk lekker naar RTL o.i.d. kan je je nog meer ergeren aan commerciele boodschappen.

johntelleman schreef:Mocht je je aan het minste of geringste overal groen en geel aan ergeren:

Je kunt ook niet op dit forum kijken.

Kijk lekker naar RTL o.i.d. kan je je nog meer ergeren aan commerciele boodschappen.
John, heb je dit van je chinesche buurman? (eerste prijs..Oh nee een ander forum, Bert)
Jongens.....ga toch fietsen!
Snel (of Bert) had dit bericht beter in een ander forum kunnen zetten, nl Kletspraat. Dan mag m.i. zoiets wel!!
Van de andere kant... als er zoveel (800) mensen naar Snel komen en de Wereldfietser kan daarvan 20 leden maken dan is het wel weer een aktiviteit.
Ik vind anders dat zoiets best wel op het forum kan. We maken zelf wel uit waar en welke fiets we kopen. Inderdaad, Michael, we worden oud!!!

Als snel dit niet op deze site had geplaatst, hoe had ik dan kunnen weten dat Bert en Harry lezingen zouden geven :roll:

Hadden ze natuurlijk kunnen schrijven op dit forum, maar dat is dan volgens Rutger ook reclame, want mogelijk krijgen zij daar geld voor.

Rutger ga lekker fietsen in een derde wereld land, dan pas weet je waar jij je werkelijk om moet druk maken :wink:

Ik wens een ieder een goede kerst en een gelukkig nieuw jaar.

Mario

GerdC schreef:Is het feit dat een gerenommeerd en reeds jaren bestaand bedrijf als Snel voor de allereerste keer van zich doet horen op dit forum, niet het beste allerbeste bewijs dat het best meevalt met de commerciële uitspattingen op dit forum?

Gerd
Nou,,..... Er wordt al een paar maanden hier geschreven en gedacht over waar de grens ligt.. Wat wel kan,... wat niet kan,... maar een defenitieve uitslag ben ik nog niet tegengekomen. Zolang het niet duidelijk is bevind je je ook in een soort niemandsland. Dat kan ook door mensen gezien worden als een uitnodiging om eens wat uit te proberen. Wat kan wel, wat kan niet? Waar ligt de grens? Dus dat iemand tot nog toe niet heeft gepost zegt niks over de zienswijze die hij/zij er tot nu toe op na houdt. Met alle respeckt voor Snel.

Beste Mario,

Van waar die opmerking naar mij toe dat ik eens moet gaan fietsen in een derde wereldland om me niet zo druk te maken? Ik maak me niet druk, geef hier alleen mijn mening! (ik zou haast willen zeggen, ga eens fietsen in een land waar je om je mening vervolgd kan worden :D )

Groeten,

Rutger

Iedereen het zijne en ik het mijne.

Haike, ik ben het met je eens!

O wat vind ik dit gezeur erg.
Wat zijn we eigenlijk gelukkig als we hier een probleem van kunnen maken.
Helaas heb ik mijn ondeugende kleinkinderen op logeren,
anders ging ik mooi even een bitterbal en een biertje scoren en naar de fiets te kijken waarvoor ik nog moet sparen.

Luitjes: geniet van het leven het duurt maar even, zolang het bij dit soort reclame blijft zitten we gelukkig nog op wereldfietser niveau en niet op de gooise matras

Allemaal gezellige dagen en lekker vreten dat trappen we er wel weer met gemak af.

Leen

mario schreef:Als snel dit niet op deze site had geplaatst, hoe had ik dan kunnen weten dat Bert en Harry lezingen zouden geven :roll:
Dat had best gekund, maar nu is er gemeld door Snel Tweewielers dat er bij Snel Tweewielers activiteiten zijn met als eerste activiteit een lezing door Fred Snel zelf en als je meer info wilt kun je terecht bij sneltweewielers.nl. Snap je?
Ik stel dus voor dat Snel hoofdsponsor wordt van dit forum en dat alle leden een nieuwe fiets krijgen :!: :wink:
Leon

Leon,

Wat had Snel dan moeten melden:"............organiseert bij............" Ik voel hierbij weer die afplak-mentaliteit op de TV uit het diepe verleden.
Fred Snel geeft al jaren lezingen en workshops op diverse beurzen en bijeenkomsten. Fred Snel heeft ook een lezing verzorgd op de allereerste bijeenkomst van de Wereldfietser in de Kargadoor in 1994. Moet Fred Snel, omdat hij nu een lezing geeft in de winkel van zijn zoon, nu ineens zijn naam gaan veranderen? Waar moet men dan informatie opvragen? Bij Recycle, of het Belgisch Rijwielhuis in Houthem-Sint Gerlach?
Leon, ik stel voor dat je tijdens het volgende weekend van de Wereldfietser de belettering op je fiets afplakt.

Leon schreef:Dat had best gekund, maar nu is er gemeld door Snel Tweewielers dat er bij Snel Tweewielers activiteiten zijn met als eerste activiteit een lezing door Fred Snel zelf en als je meer info wilt kun je terecht bij sneltweewielers.nl.
Tja, beetje spijkers zoeken op laag water, ze kunnen toch moeilijk gaan zeggen dat er bij een fietsenzaak ergens in Nederland activiteiten zijn en dat iemand de spits afbijt ? Dan mogen ze het van je vast ook niet over de boekverkoop van Bert S. en Harry F. hebben?
Je kan het op deze manier in ieder geval geen sluikreclame noemen! :wink:

bert sitters schreef:Wat had Snel dan moeten melden:"
Snel had niets moeten vermelden! Het gaat erom dat er al jaren beurzen zijn waar Snel op vertegenwoordigd is - prima om te melden. Híer gaat het om een Snel-activiteit waar toevallig lezingen zijn, een omgekeerde zaak, want Fred organiseert het - met alle respect - in de eerste plaats voor zijn eigen boterham en niet uit fietserfilantropische overwegingen.
IDEE en/of VOORSTEL
Ik vind dat voor berichten op het forum dezelfde regels moeten gelden als voor berichten in het blad. Ik ken die regels niet exact, maar het zal ongeveer zo zijn:
- activiteiten die door de WF georganiseerd worden worden groot aangekondigd door de WF zelf.
- van beurzen waar de WF aan deelneemt wordt de deelname van de WF groot aangekondigd door de WF zelf, andere items kunnen genoemd worden maar in bescheidenheid.
- aankondigingen van WF-relevante activiteiten georganiseerd door derden (vittoriodag en zo) worden door de redactie geredigeerd aangekondigd met allereerst aanduiding van de WF-relevante activiteit zonder nadruk op de derde partij.
- aankondigingen die geredigeerd en geplaatst worden commercieel belanghebbenden zelf noemen we advertenties en er moet dus voor betaald worden.
EINDE VOORSTEL
Is het wat?
Leon

Leon,
Wat is het verschil tussen een Vittorio-dag en een Snel-dag? Beide moeten hun brood verdienen met het verkopen van fietsen. Leuk dat zij in hun zaak een activiteit organiseren. Natuurlijk zit daar een stukje PR bij, maar zo zit onze maatschappij toch in elkaar.
Voor de rest bevat jouw voorstel allemaal overdreven regelgeving, veel werk, extra drempels en censuur. Niet van deze tijd.
Het leuke van het Forum van de Wereldfietser is nu juist de vrijheid en de mogelijkheid tot directe communicatie. Je kent ook wel in het oog springende voorbeelden elders van hoe dat minder gaat. Laten we het karakter van ons forum vooral niet aantasten.
Ik denk dat wanneer echte grote commerciele jongens (of meisjes) ons forum denken te gaan gebruiken, dit nu juist een negatief effect voor hen zal hebben. Wereldfietsers zijn slim en kritisch: die pikken dat er echt wel uit!

Ik vind dat reclame maken mag, mits er wel een voordeeltje voor ons "wereldfietsers" aan vast zit. Niet iedere fietsenzaak biedt de informatie voor wereldfietsers dus als er dan eens wat is, dan wil ik dat ook graag weten. Ik heb er dus geen bezwaar tegen dat dat op deze site bekend wordt gemaakt.

Snel organiseerd hier een kerstshow met veel extra's waar je als Wereldfietser vast wel wat aan heb. Gratis hapjes, lezingen en materiaalinfo. Intressant genoeg om dit dus even te melden.

Er zou inderdaad een apparte topic moeten komen voor dit soort meldingen. Dat is wel zo overzichtelijk. Ik ben alleen bang dat er dus weer misbruik van zal worden gemaakt door allerlei fietszaken die alleen maar reclame willen maken.

bert sitters schreef:Leon,
Wat is het verschil tussen een Vittorio-dag en een Snel-dag? Beide moeten hun brood verdienen met het verkopen van fietsen. Leuk dat zij in hun zaak een activiteit organiseren. Natuurlijk zit daar een stukje PR bij, maar zo zit onze maatschappij toch in elkaar.
Voor de rest allemaal overdreven regelgeving, veel werk, extra drempels en censuur. Niet van deze tijd.
Het leuke van het Forum van de Wereldfietser is nu juist de vrijheid en de mogelijkheid tot directe communicatie. Je kent ook wel in het oog springende voorbeelden elders van hoe dat minder gaat. Laten we dat vooral niet aantasten.
Ik denk dat wanneer echte grote commerciele jongens (of meisjes) ons forum denken te gaan gebruiken, dit nu juist een negatief effect voor hen zal hebben. Wereldfietsers zijn slim en kritisch: die pikken dat er echt wel uit!
Precies !!!

Ik sluit me graag bij de mening van Leon aan. Bij een tijdschrift zoals Op Pad e.a. is het gebruikelijk dat de fabrikant naar de redactie een bericht stuurt omtrent zijn aktiviteiten. De redactie filtert dit bericht op nieuwswaarde en niet te veel reclame en plaatst het dan wel of niet in het blad. Het bericht zou dus zoiets kunnen zijn zoals Michael heeft geschreven. Ik ga er verder niet al te veel woorden aan vuil maken.

Overigens is het vreemd dat niemand van de webbeheerders reageert. Iedereen kan zo maar lukraak berichten op het forum plaatsen.

Vreemd genoeg staat mijn winterfietstrektocht (van 9 tot 11 februari) ondanks enkele verzoeken nog helemaal niet op de aktiviteitenkalender. Alleen een plekje in het forum is mijn deel. Ik vind dit zeer vreemd.

Bij deze nog wat "reclame" voor deze tocht. Meldt je gerust aan.

Rutger
www.rutgersreizen.nl