door
robin » zo 20 aug, 2006 17:57
Mijn ergernis valt onder de categorie "overig".
Ik erger me aan de manier waarop personeel op vliegvelden overal ter wereld met mijn fiets omgaan.
We hadden onze fiets NIET in een fietsdoos gedaan zodat men beter kon zien en begrijpen wat er daar vervoerd werd, de tassen zaten er nog op ter bescherming van de fiets (en wij hoefden alles niet in dozen en zakken en verzin maar te doen..) en natuurlijk laten we de banden altijd ietsje leeglopen.
Hoezeer we ook aan de personen achter de balie en bij de lopende band en andere plekken duizedmaal vertellen dat ze voorzichtig moeten zijn, toch zag ik mijn fiets herhaaldelijk gemarteld worden.
Zo zag ik mijn fiets op het vliegveld van Cairo, Egypte op zijn kop arriveren in het karretje voor bagage, waarop men vervolgens de hele fiets aan 1 wiel optilde om het op de lopende band het vliegtuig in te hijsen.... Ik zat in het vliegtuig alles machteloos aan te zien en ik hoopte maar dat ik nog kon fietsen als ik de plaats van bestemming had bereikt.
En op het vliegveld van Fes, Marokko, wilde men mijn fiets per se op de lopende band zetten waar je normaal je koffer ook op zet bij het inchecken. OOk al zei ik dat ik al zag aankomen dat lampen en andere wat fragielere onderdelen de reis op de lopende band, het hoekje om en verder het niet zouden overleven. En ja hoor, meteen brak mijn voorlamp af.
En op het vliegveld van Parijs trok ongeduldig luchthavenpersoneel als een bezetene aan mijn stuur terwijl dat gewoon vastzat, en toen Robin er wat van zei kon hij een grote mond krijgen.
De fietsen kwamen standaard met lakschade, en diverse kapotte onderdelen uit het vliegtuig. Oke, misschien had een fietsdoos toch hier en daar, zeker lakschade, beperkt, maar goed wij dachten dat dit ook wel kon?!
Ik moet zeggen dat vervolgens alle schade wel vergoed is door de veschillende luchtvaartmaatschappijen. Daar moesten we enorm hard en lang voor doorzeuren en diverse keren voor bellen o.a. naar de Franse luchtvaartmaatschappij Corsair, in het Frans uitleggen wat er kapot is enzovoorts, maar oke, het leed is weer voorbij.
In het algemeen vinden wij wel dat mensen buiten onszelf NIET aan onze fietsmogen komen behalve als duidelijk blijkt dat men verstand van zaken heeft en bv ook het gewicht en de balans van de volgeladen fiets begrijpen, want anders gebeuren er vaak ongelukjes...
Nou ja, dat was het, en ook al is het een heel verhaal, over het algemeen is het een groot genot en blijft een fietsvakantie geweldig!!
Heleen