Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rollerbrake - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

rollerbrake

"m-gineering"]
Een moertje even los en weer vast draaien, en je kunt een halve kilo ijzer thuis laten. Lijkt mij de moeite.
Das waar, ff niet aangedacht
Een rollerbrakenaaf kan best zonder rem, en ook zonder de optionele dekseltjes van Shimano want die zijn decor.
Plus dat-ie dekseltjes rammelen en herrie maken

GerdC schreef:Je zou de lak ook met afbijtmiddel van de velg kunnen halen.

Gerd
Afgezien van het feit dat je geen idee hebt wat dat soort chemie met je velg en je spaken doet, is het ook veel werk. Mooi wordt het ook niet. Je wil de verf van de remflanken hebben, maar tussen de spaken mag het rustig blijven zitten

Hallo mensen, er af schuren leek mij ook het beste, dus ik heb met de hand beide zijden geschuurd. Nu zie ik aan de onder en bovenkant van het oppervlak het alu al verschijnen, maar in het midden nog niet. Voor de zekerheid ben ik gestopt en rijd ik dat laaste stukje met de remmen er af.

Het remmen gaat nu al een stuk beter; het piept nog steeds, en het gaat nog steeds iets te agressief, maar al stukken minder!

Bedankt voor jullie hulp!

Ik heb gister nog 3 uur grotendeels met de hand geschuurd en nu is bijna alle lak van de velg verdwenen. Nu remt het eindelijk lekker, ook zonder power modulator. Dit had ik niet verwacht, maar jullie hadden toch gelijk :)

Nogmaals bedant voor het goede advies, ik krijg het idee dat jullie meer weten dan mijn lokale fietsenmaker :)

Ik vertrek nu richting Noorwegen, dus tot ziens!

We hebben al een Aldi fiets voorbij zien komen met een wereldfietser in spé maar een fietser die vlak voor z'n vertrek nog effe de lak van de velgen schuurt om een betere remwerking te krijgen (...) inclusief grondige update van z'n remsysteem heeft ook wel zo z'n charme.
Ik hoop er nog van te horen.

En, hoe is het gegaan in Noorwegen?
Wim

Schuren?????

Wij kregen eind juli onze nieuwe Koga Worldtravellers met vol gelakte Mavic EX 721 velgen. Aanvankelijk was ik bang dat we problemen zouden krijgen met remmen. Na de Belgische Ardennen was er een mooi verfloze zijvlak zichtbaar en we hebben er verder geen last van gehad. Ach ja af en toe een piepje bij nat weer.

Bob&Marguérite schreef:Schuren?????

Wij kregen eind juli onze nieuwe Koga Worldtravellers met vol gelakte Mavic EX 721 velgen. Aanvankelijk was ik bang dat we problemen zouden krijgen met remmen. Na de Belgische Ardennen was er een mooi verfloze zijvlak zichtbaar en we hebben er verder geen last van gehad. Ach ja af en toe een piepje bij nat weer.
Niet alles door elkaar halen. Als Mavic velgen een kleurtje hebben zijn ze geanodiseerd. Het alumnium oppervlakte is dan chemisch ingekleurd. Dit kun je niet vergelijken met het opbrengen van een dikke laag -weer smeltende- verf
Beste,
Ik zit beetje met het zelfde probleem. Ik heb namelijk een gazelle Cabby met rollerbrakes en vind dat deze totaal niet goed remmen. De voorste is al vervangen door een zijoptrekrem, met v-brake blokjes op. Nog vind ik dat het geheel niet krachtig genoeg remt (zeker met twee kids is de bak). Zien jullie een oplossing om de achterste rollerbrake (en eventueel de voorste opstrekrem) te vervangen of te verbeteren? Misschien nieuwe handgrepen?!

Alvast bedankt.