Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Aldi Tour-Fiets de moeite waard? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe Aldi Tour-Fiets de moeite waard?

Welnu, hierbij een korte notatie van mijn ervaring met de ALDI fiets ter opvolging van mijn eerdere reactie.
We hebben er zojuist een niet zo erg lange maar wel intensieve tocht op zitten van 550km.
Zeer veel regen gehad, slechte wegen (af en toe), stuifzand en een constante belasting van 140kg.

Geen problemen ervaren van welke aard dan ook. Alles werkt, en zelfs de banden zien er nog goed uit. (Geen abnormale slijtage, of bobbels).
Remblokjes slijten wel iets sneller dan gepland, maar dat is dan ook alles.
(Nee, de V-brakes lopen NIET aan, hoor.)
Ondanks de 24 spaken, zijn de Vuelta velgen nog kaarsrecht (en dat is rechter dan de velgen van mijn Batavus Commanche destijds bij aflevering 12 jaar geleden).
De voorvering werkt goed, zij het dat de demping natuurlijk niet instelbaar is.

Kortom, een best goede fiets voor een redelijke prijs.

Ik laat zeker wat van me horen als ik er door zak, maar dat kán wel eens een poosje gaan duren.
PF schreef:...
Kortom, een best goede fiets voor een redelijke prijs.

Ik laat zeker wat van me horen als ik er door zak, maar dat kán wel eens een poosje gaan duren.
Je mag wel wat vaker van je laten horen hoor, je geeft nuttige info! :)

En een stuk relativisme is altijd aangenaam (op welk forum dan ook).
dik5 schreef:
scrumble schreef:Hallo Allemaal,
Als begginende vakantie fietser zag ik dat 14juni de aldi met een leuke fiets komt; nu vroeg ik mij af wat jullie de ervaren rijders van deze fiets vinden.

Graag advies of het de moeite/geld waard is namelijk 349,-
Gewoon spotgoedkoop, hier bij de Aldi in Hillegom staan er nog steeds een paar, dus .....

Kan iemand een foto schieten of vinden op het net van die fiets???

aldi site staat hij in iedergeval niet meer... (of ik kan niet zoeken dat kan ook :oops: )

www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_24/OFF01.HTM


Even in het archief van de Aldi duiken :-)

hahahahaha zelfs als je zegt dat ik in het archief moet kijken kan ik het archief niet vinden... Blond zeker.. zelfs als ik de sitemap bekijk zie ik nergens een button archief staan....


Maar de fiets ziet er opzich nog leuk uit ook... alleen die wielen lijken idd niet echt stevig... En aangezien ik dat wel ben hahahahaah....

Hmmmmmm, ze beginnen de restanten af te prijzen met 50 euro :shock: !
:wink:

Mijn trekking star fiets van de Aldi gaat al 2 fietsvakanties en een boel dagtochtjes mee. Ik heb hem wel vrij kort na aankoop naar de fietsenmaker gebracht, omdat de remmen het slecht deden: oorzaak remkabels veel te lang en niet gesmeerd. Er waren veel meer dingen niet gesmeerd en ook de versnellingskabels waren te lang. Sinds die "onderhoudsbeurt" fietst 'ie prima. Deze zomervakantie ga ik er op naar Praag fietsen. Het enige wat ik tot nu toe heb moeten vervangen zijn de remblokjes en een binnenbandje.
Ik heb besloten dat als mijn fietsje gaar begint te worden ik een betere ga aanschaffen...Ik was toen student en heb nu een baan, dus kan me wat meer veroorloven. Desondanks ben ik zeer tevreden over mijn fiets en is er best wat te zeggen voor de duitse degelijkheid van Aldi.
Mijn mening over de Aldi fiets: prima fiets, helemaal in verhouding tot de prijs. Onderhoudsbeurtje na aanschaf is wel echt nodig.

Hoezo Duitse degelijkheid?

Dat zeggen ze toch altijd van die Duitsers? Bij deze fiets hebben ze wel overal aan gedacht...alles zit er op en er aan wat je eventueel nodig mocht hebben. Voor een fabrieksfiets is hij prima!

m-gineering schreef:349 euro. Daar moet de BTW af, de invoerrechten, de doos en het transport va Vietnam oid, misschien een reservering voor garantie (!) en zou Aldi er ook nog iets op willen verdienen?

Veel kan die fiets (aka BSO) dus niet gekost hebben, en dat lukt alleen als je consequent altijd de goedkoopste oplossing kiest. Zolang die fiets (*) maar bij de juiste consument terecht komt hindert dat niet zo veel, maar als je aan intensief gebruik denkt zoals vakantie wordt het wel heel spannend!

(*) dit soort bicycle shaped objects stal je in de garage naast de auto, s'ochtends kies je dan het prettigst rijdende vervoermiddel.
Als je 349 € betaalt kan je in het slechtste geval voor maximim 349 € "slecht" gekocht hebben. (Wat nog moet bewezen worden.)

Zelf heb ik wel eens nóg minder betaald voor een nieuwe fiets, waar ik toch jaren plezier van gehad heb. Je moet wel zelf kunnen sleutelen, want een naverkoopdienst van ALDI (of MACRO) is een avontuur op zichzelf en een aanslag op je zenuwstelsel. En bij een andere fietsenmaker moet je niet gaan zeuren.

Als keerzijde van de medaille vraag ik me vaak af wat die prijs van een Koga of een andere "hoger-marktsegment-fiets" dan eigenlijk verantwoordt. Ik heb ook al aan de duurdere fietsen gewerkt (ze gaan uiteindelijk toch allemaal kapot). Kwaliteit heeft zijn prijs, maar overdrijven ze niet een heel klein beetje? Vanaf 2.500 € vind ik het niet meer redelijk.

Daar is hij weer
Vanaf 7 april bij de Adli in je buurt.

(Niet mijn framemaat :-) )

Gr Hans

Brr.... met een rollar-brake op reis..... :cry:

volgens de folder was de rollerbrake de naafdynamo....

maar weet nu al wel wat voor werk ik de komende tijd zal zien... :lol:

de prijs van een "dure" fietsch is natuurlijk de som der delen, die aldi/lidl/ bouwmarkt/ halfrouds BSO's zien er wel leuk uit maar als je wat beter kijkt zitten er wel een aantal onderdelen op die zegmaar van "paki"-kwaliteit zijn, niet echt opgewassen tegen een dagelijks ritje.

En over de montage vaardigheid van de assembleurs zullen we het maar nyet hebben...

Bas

B@se schreef:volgens de folder was de rollerbrake de naafdynamo....

maar weet nu al wel wat voor werk ik de komende tijd zal zien... :lol:
Een rollarbrake met ingebouwde naafdynamo :?: :lol: of andersom?

Berre schreef:Als je 349 € betaalt kan je in het slechtste geval voor maximim 349 € "slecht" gekocht hebben. (Wat nog moet bewezen worden.)
Nee, hoor, het kan erger. Als je als gevolg van het kopen van een prulfiets de zin in het fietsen vergaat en je daardoor alsnog een nieuwe auto koopt wordt het geheel der delen aanzienlijk duurder.
Groetjes,
Leon

.