Pagina 2 van 2

Re: Ervaringen gevraagd met Neodrive z20

Geplaatst: za 12 apr, 2025 21:36
door John Jongerius
Persoonlijk zou ik eens bij een andere fietsenmaker binnen wandelen met specifieke kennis van Neodrives want als hij 5 keer terug is geweest en er nog steeds problemen zijn dan gaat daar iets fout.

Ik denk dat je nog het oude display hebt (de afneembare) die gaven veel problemen van het kaliber zoals je ervaart. Als ze deze wisselen voor de Simply remote dan ben je waarschijnlijk van alle problemen af.

Het oude display welke ze 3-7 jaar terug monteerde gaf regelmatig problemen die de laatste 2 jaar bij de nieuwe remote niet meer voorkomen. Ook denk ik dat er in de instellingen iets niet klopt want waar veel
mensen met Bosch in de hogere stand van ondersteuning rijden ervaren de meeste de Neodrives Z20 juist als krachtiger omdat het vermogen direct op het achterwiel zit. Zodra je het nieuwe display hebt kun je ook via de app het vermogen naar wens aanpassen.

Nou is een driewiel bakfiets natuurlijk wel een stuk zwaarder en logger als een longtail dus dat zou ook een verschil maken.

Re: Ervaringen gevraagd met Neodrive z20

Geplaatst: zo 13 jul, 2025 10:44
door jguf
Ik heb al vermeld dat er zware problemen waren met de Nihola bakfiets met een Neodrive z20.

Het is enkel maar erger geworden.

Hij is weken binnen geweest voor die reparatie van 850 euro.

Toen we hem ophaalden werkte hij niet. Dus achter gelaten.

Een kleine week later werkte hij dus wel.

Na een maand is hij weer defect met dezelfde problemen. De aandrijving werkt gewoon niet. Hij is dus weeral binnen.

De fietsenmaker vind dit ook niet leuk. Ik heb eerst enkel de onderdelen meoten betalen en niet de uurlonen. Nu heb ik terug een vervang bakfiets....

Re: Ervaringen gevraagd met Neodrive z20

Geplaatst: zo 13 jul, 2025 14:53
door John Jongerius
Misschien is het handig eens te kijken naar een andere Neodrives dealer?

Als je een motor laat vervangen voor 850 euro en hij werkt bij het ophalen al niet dan zou ik gaan twijfelen aan de deskundigheid van deze dealer. Ook zou ik gaan twijfelen of de motor wel echt kapot was.

Zeker omdat het probleem na vervanging van de motor direct weer terug was denk ik dat je een kapotte motor wel kunt uitsluiten.

Hebben ze de fiets wel getest na het uitvoeren van de werkzaamheden?

In de praktijk gaan de Neodrives Z20 motoren zelden kapot, meestal is het de display die kapot is of een combinatie van display en displayhouder. Dit kwam
voor bij de displays van 2-3 jaar terug en ouder en is inmiddels opgelost met een compleet nieuwe vaste en waterdichte bediening (de Simply remote). Kun je eens aangeven welk display je hebt?

Zeker gezien de klachten die je aangeeft acht ik de kans groot dat je nog het oude type bediening hebt die 5 jaar terug op de fiets is geplaatst bij de levering.

Ook heb je minimaal 2 jaar garantie op de nieuwe motor dus dit zou deze zaak gewoon snel en netjes kunnen oplossen. Wat zegt je fietsenmaker zelf over de situatie? Ik hoop eigenlijk dat hij je oude motor nog bewaard heeft want die kan hij waarschijnlijk gewoon weer terug plaatsen.

Re: Ervaringen gevraagd met Neodrive z20

Geplaatst: do 24 jul, 2025 23:06
door jguf
De dealer heeft nu gratis de simplyMMI bediening geplaatst.

Sindsdien werkt de fiets zoals het hoort: