Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kinekt Suspension Stem Of Vecnum - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Kinekt Suspension Stem Of Vecnum

Ik heb ooit een (old school) Flexstem verende stuurpen gehad en daar bij wijze van test een stuurtas aan gehangen, die dan meeveerde. Dat maakte inderdaad nogal wat uit. Het betekent dus dat als je verende stuurpen precies genoeg veert, dat hij dan mét stuurtas te veel veert. Dus je zou dan een pen moeten hebben, of die zo kunnen afstellen, dat die zonder tas te stug is, en met tas weer juist goed veert.

Een stuurtas van 5 kilo is wel een zware trouwens.
Ik heb een vecnum sinds een aantal maanden.
Op TM 3+ met 57 mm banden.
Ik ben er zeer content mee.
Haalt de scherpe randjes van horten en stoten er af.
Je kunt dus wat meer spelen met demping en bandendruk.
Staat er ook eentje te koop op het forum:

viewtopic.php?f=11&t=38414
geertdebruijn schreef:
za 08 apr, 2023 10:27
Ik heb een vecnum sinds een aantal maanden.
Op TM 3+ met 57 mm banden.
Ik ben er zeer content mee.
Haalt de scherpe randjes van horten en stoten er af.
Je kunt dus wat meer spelen met demping en bandendruk.
Heb je ook een ander stuur genomen? De Vecnum is nagenoeg vlak waardoor je meer voorover komt te zitten. Een ander stuur kan dat verschil compenseren. Welke Vecnum is het geworden? De 90, 105 of 120?
WillemT schreef:
za 08 apr, 2023 11:27
geertdebruijn schreef:
za 08 apr, 2023 10:27
Ik heb een vecnum sinds een aantal maanden.
Op TM 3+ met 57 mm banden.
Ik ben er zeer content mee.
Haalt de scherpe randjes van horten en stoten er af.
Je kunt dus wat meer spelen met demping en bandendruk.
Heb je ook een ander stuur genomen? De Vecnum is nagenoeg vlak waardoor je meer voorover komt te zitten. Een ander stuur kan dat verschil compenseren. Welke Vecnum is het geworden? De 90, 105 of 120?
Ik heb en had een molokostuur. Ik zit inderdaad iets meer voorover wat mij goed bevalt. Het is de 90 omdat ik niet nog verder voorover wil.
Leon schreef:
di 12 apr, 2022 11:32
Ik heb een tijd - iets meer dan een jaar - gefietst met de oervader (???) van alle verende stuurpennen, de Girvin Flexstem.
Dupi.jpg
Jaren 40 Dupi verende stuurpen.