Additionally, paste this code immediately after the opening tag: de ultieme fiets..... - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

de ultieme fiets.....

Ik voel toch behoefte om twee zaken recht te zetten;
Als je panne hebt, heb je binnen een paar dagen nieuwe onderdelen op jouw postadres. Of het nu de VS, Oost-Turkije of Peru is. Je moet het alleen niet via de post doen, maar via DHL of UPS. (dan gaat het 'om' de douane heen) Dus die 9-speed derailleur is er vrij snel. Maar ja, wil je een nagenoeg onderhoudsvrije fiets EN heb je het geld, dan is een 'stalen' frame met Rohloff-naaf. HS33 remmen en evt. een SON naafdynamo de beste keuze.

Er word soms negatief gedacht over een Koga trekkingfiets. maar dat is een kant-en-klaar fiets. Een Koga trekkingfiets is -misschien op een idworx na- een van de betere kant-en-klaar fietsen die er is. Vergelijk hem maar eens met eens met een Kyoso :lol: , Gazelle, Batavus of Giant.
Fietsers die weten wat ze willen, of die dit forum goed lezen, kiezen vaak voor een Santos, Vittorio of Snel, want dan kun je zelf kiezen wat je wilt en dat is alleen maar goed. Daarom vind ik dit forum zo geweldig omdat er veel expertise is. :oops:

De Vakantiefietser schreef:Ik voel toch behoefte om twee zaken recht te zetten;
Als je panne hebt, heb je binnen een paar dagen nieuwe onderdelen op jouw postadres ... forum zo geweldig omdat er veel expertise is. :oops:
Ik ben eigelijk wel benieuwd welke onderdelen er het meest over de aardkloot worden verstuurd. Eric, jij bent met je winkel toch zo iemand die wellicht af en toe die pakketjes klaar moet maken en op deze vraag misschien een antwoord weet?
Groet,
Leon

Hoi,

Waarom kijken de Nederlanders nu niet net even over de grens? Fahrrad manufaktur maakt prima Rohloff fietsen en stukken goedkoper dan de Santos Travelmaster als je een CrMo frame wilt. Een confectieframe is nu niet direct nodig of je moet afwijkende maten hebben natuurlijk... Inclusief SON, Tubus Expedition drager, Schwalbe XR banden en magura HS33 voor 2000E. Wel in maar 1 kleur maar ach... Scheelt zo'n 600E met de travelmaster van Santos.

Whisky

In alle hoofdsteden van de Zuid-Amerikaanse landen zijn 9 speed XT onderdelen te koop. Met andere woorden: je zit nergens op meer dan (hooguit) 2 dagen bussen afstand van reserve onderdelen.

Groeten,

Marco

PS Let op de sterkte van de wielen. Er zit bijv. heel wat verschil tussen Koga en Santos.

Zijn die Mavic EX 721 velgen zo slecht? Ik meen dat dit hun sterkste downhill velgen zijn? En die Sapim Leader spaken staan toch ook niet verkeerd bekend?

Hoi Marco,

de Koga-velgen zijn gelijk aan de Exal SP19-velgen die o.a. Santos gebruikt, alleen zijn ze inwendig 2 mm breder. En ze worden speciaal voor Koga gemaakt, vandaar ze het typenummer MD21 hebben.

Leon schreef:[quote=

Ik ben eigelijk wel benieuwd welke onderdelen er het meest over de aardkloot worden verstuurd. Eric, jij bent met je winkel toch zo iemand die wellicht af en toe die pakketjes klaar moet maken en op deze vraag misschien een antwoord weet?

Groet,

Leon
Nou dat kan ik je wel vertellen; Een Mavic A719 velg 40 gaats Vanuit Holland naar... (en ik ben niet dronken nu ik dit schrijf) Frankrijk; want in Frankrijk zelf was hij niet te krijgen. Het kostte de locale fietsenman een week om uit te vinden dat hij er niet aan kon komen wegens vakantie van de groothandel in Frankrijk. Een franse velg uit Holland naar Frankrijk sturen,... nou vraag ik je. En by the way zoek goed uit met wie je wat verstuurt. DHL vroeg 125 euro, TNT vroeg voor dezelfde dienst 55 euro, Scheelt dus nogal voor het versturen van dezelfde velg in 24 uur.Wel alles vergoed gekregen van de verzekering die ik had afgesloten via de fietsvakantiewinkel

Groet, Haike

Hoi Leon,

ik had jou vraag nog niet gezien. Maar bij deze een antwoord.
Tot nu verstuurd: Tubus bagagedragers (ongelukken in het vliegtuig), achterwiel (aanrijding). Verder cassettes en zo nooit verstuurd. En versturen is duur, maar ik maak mij daar nooit zo druk over. Immers een stukje service mag best wel wat kosten. :lol:
Het is handig om te weten als wereldfietser welke onderdelen je precies hebt, of dat je fietsenmaker dat heeft. Ik kan binnen twee minuten iedere fiets die ik heb verkocht te voorschijn toveren. Maar ja nu gaat het teveel op reclame lijken en dat is niet de bedoeling. Ik denk dat iedere serieuze fietsenwinkel snel te weten kan komen wat hij jou verkocht heeft en ook snel reserve-onderdelen kan toesturen.