"Honderden Europese miljoenen voor noordelijke provincies"
https://nos.nl/l/2358126
Dat pakken ze niet meer van je af.
P.S.
Níet te gebruiken om sneller op Schiphol voor de vlucht naar Parijs te komen.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Inderdaad veel te gejaagd. Maar ik ben bang dat de spoorwegen door minder vliegen overbelast zullen raken. Meer onderhoud aan de rails dus vaker vertragingen of uitvallen. Lastig om je fietsvakanties strak te plannen. Bij vliegvelden zijn er makkelijk faciliteiten aanwezig om na aankomst een auto te huren, bij stations daarentegen niet. Vaak midden in een drukke stad om hopeloos te verdwalen. Wij gingen eens in maart 2003 op huizenjacht in Frankrijk, online een auto op De Gaulle gehuurd en naar de omgeving van Bourges gereden (dat lukte niet en het werd uiteindelijk Zweden). Zo snel waren wij nog nooit in Frankrijk als die keer. En ik vind vliegen spannender, ik kijk vaak op YouTube naar take-off opnamen en zet het geluid maar vol aan. Sinds m'n huwelijk maak ik naast onze vaste zomervakanties gezamenlijk alleen maar korte fietsvakanties: drie, vier dagen, een week en zelden anderhalf. Daar passen lange treinreizen niet in. Dan blijft er weinig meer over.
Als je alleen per trein naar Zagreb of zo ga, zal het wel heel lang duren. Ik ben in '98 naar Malta geweest. Mooi twee uur vliegen. Ik kies vliegvelden uit die per fiets bereikbaar zijn en waar een JH dichtbij te vinden is. Kwestie van goed voorbereiden en plannen. Daarom vliegvelden, die alleen via een snelweg bereikbaar zijn, van je planningen schrappen. Neem nou Warschau. Al twee keer erheen gevlogen en het was maar 6 km naar het centrum fietsen. Per trein was het helemaal niet mogelijk.bert sitters schreef: ↑do 26 nov, 2020 10:06@Martin
Een treinreis hoeft niet lang te duren. Als je al het gedoe op de luchthaven en het eindeloos wachten op je fiets na aankomst meerekent, dan kan een snelle en directe trein nu juist sneller en voor een reiziger met een fiets veel eenvoudiger zijn. Naar Schiphol kun je fietsen, maar er zijn ook luchthavens die alleen via snelwegen bereikbaar zijn.
Ken jij een luchthaven met een jeugdherberg? Je vindt ze doorgaans wel niet ver van treinstations.
Ik ga op reis om te fietsen, maar ook bij de grote stations kun je gemakkelijk een auto huren.
Even aanvullen:Bert van Sprang schreef: ↑wo 25 nov, 2020 20:18echter een goed begin zou zijn als er op kerosine net zoveel belasting komt als op benzine. Als vliegen duurder wordt, dan wordt het voor bus- en treinmaatschappijen interessanter concurrerend vervoer aan te bieden.
't Is een schande! Wij van het forum van De Wereldvliegautorijder moeten in opstand komen!Martin E. van Doornik schreef: ↑do 26 nov, 2020 09:50Bij vliegvelden zijn er makkelijk faciliteiten aanwezig om na aankomst een auto te huren,
Zou er bij Omroep Max geen plek zijn voor een Vakantieman à la Frits Bom? Ik zie daar een prachtige job voor MartinMartin E. van Doornik schreef: ↑do 26 nov, 2020 12:05Gruwelijke hekel aan dure en sfeerloze, kille zakelijk aandoende hotels waar ik me nooit thuis voel. Heb eens een keer € 74,-- betaald voor één nacht en er lag geen kussen op het bed. In plaats daarvan een stapeltje van eigen kleren onder m'n hoofd. Ook nog € 12,45 apart betalen voor een ontbijt dat uit zwarte koffie (suiker en melk nog eens apart vragen en betalen) en twee kleine broodjes met jam bestond. Dan maar zonder ontbijt vertrokken, kamersleutel boos bij de receptie terug gegooid. Wat later bij een lokale bakker brood gekocht en daarna opgegeten.
Zeker. Tussen droom en daad staan ook in dit geval wetten (c.q. tegenwerkende republikeinen) in de weg en praktische bezwaren (van verwende kiezers, lobbyisten etc.). Voor echte veranderingen is meer nodig dan een bestuurder die zijn werk beter doet dan zijn/haar voorganger. Een diepe crisis, een verslagen tegenstander, een paar natuurrampen en een pandemie zijn dan onmisbaar
Geldt dat ook voor toeristisch verkeer? Waarom moeten mensen (liefst ook nog snel en makkelijk) echt óveral heen reizen als toerist?
Kan er niet een brief uit namens Wereldfietsers?bert sitters schreef: ↑do 26 nov, 2020 07:56Beste Martin,
Schrijf brieven naar de spoorwegmaatschappijen en eis dat fietsen meekunnen in de internationale treinen naar Dusseldorp, Frankfurt en Parijs en gemakkelijker naar Londen. Treinen die de vluchten naar deze deze steden moeten vervangen, want om dit soort verbindingen gaat het. Niet om eilanden als IJsland of Ierland. Het probleem ligt bij het ontbreken van fietsplaatsen in deze treinen.
Als in deze treinen voldoende fietsplaatsen zijn, hebben fietsers die vluchten helemaal niet nodig. Scheel inderdaad ook veel gedoe.
Ik mail je een concept voor een brief.
Groetjes uit Amsterdam,
Bert
Omdat vakanties in Nederland, zeker voor gezinnen, vaak duurder uitvallen dan in het buitenland. En dan onze vaak natte klimaat. Wat is mooier dan andere culturen en landschappen meemaken?
Maar jullie gingen vast niet met het vliegtuig! Als vliegen duurder wordt, worden vliegvakanties vanzelf ook duurder, zodat weekje Turkije of nog erger Thailand inderdaad weer minsten even duur wordt als een vakantie in eigen land. Positieve kant van de klimaatverandering: het wordt in Nederland steeds beter vakantie weeren hij heeft nooit een auto gehad