Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Mooi! Maar hoeveel procent van zo'n route kan je fietsen (qua afstand en tijd)?
Ik vraag me dan juist af wat zij hier komen doen. Veel Alpencols liggen in kwetsbare natuurgebieden, waar verkeerslawaai en uitlaatgassen op z’n zachtst gezegd niet thuishoren.
Geld ook voor de wandelaar in het hooggebergte. Die denkt ook wel: "wat doet die fietser hier?"alma schreef:"wat doe ik hier?"
Wellicht handiger, en fijner om de bergen met een rugzak in te gaan. Loopt echt beter dan een fiets op je rug.alma schreef: Ben je bereid je fiets een berg over te tillen, dan opent zich weer een heel andere wereld.
Dit zijn twee van elkaar los staande zaken. Miljeu, eens.Leon schreef: De milieu- en hinderimpact van een fietser is toch wel van een andere orde dan die van motorvoertuigen.
Dat ligt dus niet aan de fiets maar aan de hork die er op zit.
Nadat een hork je lastig gevallen heeft?
Voor die fietser wel iig. Geldt trouwens ook buiten de bergen. Gelukkig zijn er ook relaxtere lui.
Fietsers op paden in de bergen ...dunlop schreef: ↑do 08 sep, 2022 18:15
Geld ook voor de wandelaar in het hooggebergte. Die denkt ook wel: "wat doet die fietser hier?"
Enige tijd geleden schreef iemand hier dat in Frankrijk een natuurgebied (ergens in de Alpen?) was afgesloten voor fietsers.
Alas wandelende fietser, of fietsende wandelaar, kan ik het daar alleen maar mee eens zijn.
Een voetganger weegt, met bagage, 100 kilo. Een fietser 120. Een bescheiden auto 1200. Een electrische 4x4 weegt 2500 kilo, of soms veel meer. Dat maakt verschil.derdekeer schreef: ↑do 08 sep, 2022 22:03Die autorijder zal natuurlijk vinden dat hij dat mag. Waarom zouden alleen fietsers mogen genieten van die prachtige weg door dat prachtige landschap? En er rijden toch helemaal niet zoveel auto's op dat fietspad?
Ik vind dat je daar gerust bedenkingen bij mag hebben.