Nee, niet per definitie, maar de politie heeft nu eenmaal achterhaald dat de fietsendieven die de fiets van mijn vriend gejat hebben wél uit Polen kwamen.
Ik heb trouwens in Polen gefietst. Mijn ervaringen met Polen zijn nogal wisselend. Ik heb hele botte Poolse mensen meegemaakt en hele vriendelijke. Het land zelf is mooi, veel mooier dan ik had verwacht, maar aan de kust wel erg dichtbevolkt en de dorpjes daar vond ik er alleen maar leuk vanwege het toerisme.
Poolse mensen die ik op de camping heb gesproken waren veel welvarender en ontwikkelder dan ik had verwacht. Ongeveer vergelijkbaar met Nederlanders. Dat had ik ook niet echt verwacht.
Ik heb vroeger aan judo gedaan. Als je op valbreken doelt: dat is bij een val voorwaarts veel lastiger dan bij een val achterwaarts. Bij een val achterwaarts kun je namelijk veel makkelijker een gestrekte arm gebruiken waarmee je dan je val kunt breken. Bij een val voorwaarts buigt je arm door waardoor je er niets aan hebt.
Het enige dat ik zou kunnen verzinnen is dat ik zodanig voorwaarts zou kunnen leren vallen dat ik eerst met mijn onderarm de straat raak en vervolgens met mijn gezicht mijn onderarm, zodat mijn onderarm werkt als "kussen" en ik mijn gezicht niet aan de straat open haal. Maar dan loop ik het risico dat ik mijn onderarm breek, want die wordt dan geplet.