Additionally, paste this code immediately after the opening tag: winterbanden 50-622 gezocht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

winterbanden 50-622 gezocht

math schreef:
zo 27 okt, 2019 19:27
Het zijn radiaalbanden voor eco-competities. Radiaalbanden zijn voor fietsers te instabiel qua bochtgedrag. Daarom verkoopt Michelin ze niet. Maar het geeft wel hun competentie aan.
Als ik me goed herinner heeft Wim Schermer die ooit als beste getest en is er op een Velomobiel behoorlijk hard mee gereden? Was inderdaad een prima band maar niet voor een tweewieler.

Wat dus nu 4 onzinnige posts opgeleverd heeft - Michelin is, helaas, op dit moment geen speler van formaat in het toerbandensegment, misschien wel op mtb vlak - daar heb ik geen ervaring mee - maar voor op straat is het vooral erg zwaar zie ik, 1350 gram voor een 47-622 band is nou niet echt licht...
Shadow schreef:
zo 27 okt, 2019 20:50
Wat dus nu 4 onzinnige posts opgeleverd heeft - Michelin is, helaas, op dit moment geen speler van formaat in het toerbandensegment, misschien wel op mtb vlak - daar heb ik geen ervaring mee - maar voor op straat is het vooral erg zwaar zie ik, 1350 gram voor een 47-622 band is nou niet echt licht...
Ik weet niet welke posts je hier meetelt, maar toch niet die van mij, hoop ik. Mijn posts gingen vooral over de technische competentie van Michelin, mede naar aanleiding van jouw opmerking :
Michelin is een logge dino die fietsbanden erbij doet, meer niet. Ontwikkelingsbudget is vrij onbekend op hun fietsafdeling.
Dat is dus niet waar.

Met jouw achtergrond op het gebied van auto- en motorbanden, zou je kunnen weten dat de grip op een winters wegdek vooral afhangt van de hysterese-karakteristiek van het rubbermengsel bij lage temperatuur en van sipes. Zulke sipes heeft Michelin op een knappe manier in het profiel van hun StarGrip fietsband verwerkt. Sipes zijn trouwens ook wat de Continental Winter Contact zo'n goede grip op sneeuw geeft.

Het verwondert mij dat het noemen van de Michelin StarGrip zulke onbenullige reacties oproept. Het is alsof het dorpsplein opgeschrikt wordt door een nieuwe speler.

Dit topic profiteert van inhoudelijke argumenten. Ik verwacht niet dat Leon geïnteresseerd is in een verklaring waarom radiaalbanden op fietsen geen succes zijn, getuige zijn honende emoticon, maar een uitvoerigere toelichting staat hier. Eco-competities spelen zich vooral af op lange rechte wegen. Daarvoor weet Michelin dan banden hors concours te maken.
Een nadeel van de Topcontact Winters met hun lamellen vind ik dat ze werkelijk elk steentje enz op je pad oppikken en vasthouden, je kan drie keer per week met een tandenstoker of zo aan de slag om het loopvlak vrij te maken. Vroeger goede ervaring gehad met Michelins, ik, ga die Star Grips eens proberen, misschien hebben die daar minder last van.
Kunnen we gezamenlijk tot een top 5 komen van bewezen winterbanden uit de praktijk, voor Nederlandse omstandigheden. Dus natigheid, plassen, pekel en bladeren op de de weg, bij lagere temperatuur en af en toe een laagje sneeuw of vorst.
Misschien zijn dit wel dezelfde banden die in zomer voornamelijk gebruikt worden voor meer off-road of gravel?
Wie kan er enkele noemen?
Shadow schreef:
zo 27 okt, 2019 20:50
.. voor op straat is het vooral erg zwaar zie ik, 1350 gram voor een 47-622 band is nou niet echt licht...
Ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt, maar het is vrijwel zeker onjuist.
Volgens Michelin weegt hun 35-622 band 680 gram en de 40-622 band 745 gram.
Ik heb hier twee 47-559 StarGrip banden liggen en die wegen 785 gram per stuk.
De Stargrip is er volgens de website van Michelin niet in 47-622 toch? De info over het gewicht kwam trouwens uit de link die jij poste... Was de Protrek Max trouwens...