Mwa, ik ben een echte triplederailleurfietser en ik fiets erg veel hellingwisseliingen - soms doorlopend - maar zo simpel is het in de praktijk niet vaak. Soms lijkt me een 1x dan toch wel fijn.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Mwa, ik ben een echte triplederailleurfietser en ik fiets erg veel hellingwisseliingen - soms doorlopend - maar zo simpel is het in de praktijk niet vaak. Soms lijkt me een 1x dan toch wel fijn.
Het is hetzelfde als kransje 24 naar 21 of 16 naar 14. In de polder wat grof, maar in de heuvels en in de stedelijke omgeving voor mij ideaal.
Lekker laag vertanden dat ding, helling af meetrappen is even leuk en daarna niet meer nodig. Of thuis een andere tandwielcombinatie rijden dan op pad.
Dat maakt voor de stapgrootte niet uit. Je ruilt bijvoorbeeld de 14 in voor een extra 1, dat kan zeker nuttig zijn
Ik overweeg op m’n woonwerk fiets een 14-25 cassette te gaan rijden, 9 speedLeon schreef: ↑za 03 aug, 2019 20:49Het is hetzelfde als kransje 24 naar 21 of 16 naar 14. In de polder wat grof, maar in de heuvels en in de stedelijke omgeving voor mij ideaal.
In mijn huidige casette zit ook een stap 18 naar 21 en dat is met 16,7 % wat te grof, maar ik heb het bereik nodig en cassettes zonder de voor mij overbodige 11 zijn lastig te vinden.
Ik zou dol worden van het geschakel. Voor de stadsfiets heb ik de SA3 ook altijd heel fijn gevonden, maar dan kon ik niet de heuvels in.Shadow schreef: ↑za 03 aug, 2019 22:50Ik overweeg op m’n woonwerk fiets een 14-25 cassette te gaan rijden, 9 speedLeon schreef: ↑za 03 aug, 2019 20:49Het is hetzelfde als kransje 24 naar 21 of 16 naar 14. In de polder wat grof, maar in de heuvels en in de stedelijke omgeving voor mij ideaal.
In mijn huidige casette zit ook een stap 18 naar 21 en dat is met 16,7 % wat te grof, maar ik heb het bereik nodig en cassettes zonder de voor mij overbodige 11 zijn lastig te vinden.![]()