Grappig dat ik juist deze week lees dat er van de populatie 'bronsgroen' eiken, die hier zelfs in de eerste regel van het provinciale volkslied genoemd wordt, weinig meer over is.
Is dat oud?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Grappig dat ik juist deze week lees dat er van de populatie 'bronsgroen' eiken, die hier zelfs in de eerste regel van het provinciale volkslied genoemd wordt, weinig meer over is.
Is dat oud?
Of dit grappig is weet ik niet. De Gelderlander kopt vandaag "Vervangen eiken enige oplossing tegen immense plaag eikenprocessierups".
Voor eiken niet zo heel oud, maar dat komt omdat die wegen waar ze langs staan niet veel ouder zijn. In andere delen staan wel oudere maar die worden niet preventief behandeld maar actief als daar aanleiding toe is. (Vooral opzuigen)
Ja. Bomen geregistreerd door de gemeente, op een systeem van de gemeente, geplant door de gemeente, op grond van de gemeente, beheerd door de gemeente, en preventief behandeld door de gemeente. Gek hè, dat ze allemaal langs een weg staan?_Peter_ schreef:Beleid is er genoeg, alleen het uitvoeren ervan is nog wel een dingetje, misschien moeten de beleidsmakers nu maar eens uitvoerders worden.
Wat wel opvalt is dat bij ons de meeste inderdaad langs de doorgaande wegen staan en inmiddels ook wel een jaar of 40 (of nog ouder) zijn. De paarse bolletjes zijn de preventief behandelde bomen.
50 jaar geleden waren de sixties. De kledingmoraal was toen misschien wel een heel stuk losser dan nu. Een tiental jaren later was ik veel in bossen en langs velden en wegen, maar van zo'n rups had nog nooit iemand gehoord, en ook geen last. Die rups kwam echt daarna pas.
Beter dan plakband is boekkaft-folie. Die is lekker breed en daar kun je de tent vrij snel mee beplakken. Werkt ook goed op de huid. Hoezo met een plakbandje van 1cm breed. Met een stukje folie doe je je arm in 1 keer.
Moet je wel zeker weten dat die haartjes in de zak dan wel in het filter van je stofzuiger blijven hangen. Die haartjes zijn namelijk nogal klein, als ze dwars door de stofzuiger gaan dan ben je het probleem alleen maar aan het verplaatsen. De zuigers die de profi's gebruiken hebben speciale filters.