Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe 29-er voor onder de 2000,- / tips? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe 29-er voor onder de 2000,- / tips?

Kun je op die VSF wel banden kwijt die breed genoeg zijn om 'm 29er te noemen? Want dat was gewenst in de startpost toch?
Jurr schreef:
vr 17 mei, 2019 09:36
Kun je op die VSF wel banden kwijt die breed genoeg zijn om 'm 29er te noemen? Want dat was gewenst in de startpost toch?
Ik heb het nooit getest, maar afgezien van de spatborden zou je op de T100(2012) van mijn vriendin zeker 47-mm-banden kunnen. 50 wordt krap. 55 kan zeker niet.
Ik heb besloten te gaan voor een Kona Sutra LTD. €1999 en voor mij de ideale alleskunner. Als lichte (bikepack of klassieke)vakantiefiets, gravelracer en om met dikke 29er banden het bos in te gaan.

Afbeelding
Jurr schreef:
vr 17 mei, 2019 09:36
Kun je op die VSF wel banden kwijt die breed genoeg zijn om 'm 29er te noemen? Want dat was gewenst in de startpost toch?
Daar had ik zo ook mijn bedenkingen over, en Leon ook zo te lezen.
Update betreffende deze post: ik heb uitgebreid de VSF-800 getest (het trekking model van de VSF). Cataloguswaarde 1999 euro. Fiets ziet er leuk uit en alle 'juiste merken' aanwezig (incl naafdynamo, tubusdrager, Magura 33 & Shimano XT). Toch voelde de fiets wat gek als ik fors remde of hard trapte (alsof de fiets een beetje elastisch was). Toen toch even boven budget gekeken naar een Travelmaster 2.8 van Santos, wat een onvoorstelbaar verschil al bij een klein testrondje, vele malen stijver en de fiets voelt in zijn geheel beter, kwalitatiever & sterker. Oftewel ik durf het niet aan voor die VSF te gaan, toch maar Santos !

Dat prijsverschil is dus toch niet enkel marketing of slim inkopen :)
niek schreef:
di 28 mei, 2019 15:09
Update betreffende deze post: ik heb uitgebreid de VSF-800 getest (het trekking model van de VSF). Cataloguswaarde 1999 euro. Fiets ziet er leuk uit en alle 'juiste merken' aanwezig (incl naafdynamo, tubusdrager, Magura 33 & Shimano XT). Toch voelde de fiets wat gek als ik fors remde of hard trapte (alsof de fiets een beetje elastisch was). Toen toch even boven budget gekeken naar een Travelmaster 2.8 van Santos, wat een onvoorstelbaar verschil al bij een klein testrondje, vele malen stijver en de fiets voelt in zijn geheel beter, kwalitatiever & sterker. Oftewel ik durf het niet aan voor die VSF te gaan, toch maar Santos !

Dat prijsverschil is dus toch niet enkel marketing of slim inkopen :)
Zie mijn eerste reactie na de openingspost: je bent met 195 cm erg groot en dan kunnen de vsf frames soms te elastisch zijn. Maar het blijft wel zo dat stijfheid iets is waar een optimum in zit, en niet niet wat je als maximaal moet nastreven. Een toelichtend stuk dat - let op - over wielrenfietsen gaat: https://www.fiets.nl/techniek/stijfheidsmetingen/

Heb je ook over een lange kasseistrook gefietst?