Ik heb pas geleden een Marco Polo vakantiefiets van Gazelle gekocht (Ultimate model 2019). Mooie lekkere fiets! Stevig, fiets licht maar de fiets is wel redelijk zwaar met 17.5 kg. Ik stel me voor dat een Hummer ook een beetje zo aan voelt
Echter iets dat ik op het forum al tegen kwam - Gazelle heeft zo zijn eigen opvatting wat handig is...Hoewel de website / folder aangeeft dat de fiets met HS Magura 22 remmen geleverd wordt is dat niet helemaal waar - een onderdeel van de rem, de ontspanner ontbreekt. Ik heb bij Gazelle nagevraagd of dat nou een foutje is of dat zo bedacht is.
Gazelle geeft aan dat visueel mooier te vinden en bovendien gebruik je de ontspanner volgens de productmanager niet vaak. Toen ik aangaf dat ik dat onlogisch vond omdat er wel een quickrelease op het wiel zit maar dat je vervolgens je wiel of band er niet uit kunt halen omdat je de remmen niet kunt ontspannen, kwam ik in een beledigende mail discussie terecht...
Volgens Gazelle bestaat de combinatie Marco Polo en Ultimate niet en zit er HS Magura 11 op de Marco Polo....en werd me verweten dat ik de verkeerde foto's op zou sturen...alsof ik een hele rij Marco Polo's thuis heb staan
Situatie is in ieder geval dat je het wiel er niet makkelijk uit krijgt. Ik wilde mijn fiets in de auto vervoeren maar dat lukt dus alleen als je de lege band tussen de remmen door heen wurmt, want de remmen gaan niet open. Best gek voor een fiets met een adviesprijs van 2199,-