Pagina 2 van 2

Re: Electronisch geschakelde Rohloff Speedhub

Geplaatst: do 20 jul, 2017 12:13
door Tom vds
den boete schreef:Als het manueel al zwaar schakelt, dan zal het elektrisch schakelen batterijen vreten.
Ongefundeerde opmerking.

"Batterijen vreten" zal best meevallen. Schakelen kan direct op de naaf, alleen een electrisch kabeltje nodig vanaf het stuur volstaat. Geen wrijving (is verlies, dus vermogen) in de kabels.

Groet, Tom.

Re: Electronisch geschakelde Rohloff Speedhub

Geplaatst: do 20 jul, 2017 12:22
door Leon
Worden die batterijen niet door de dynamonaaf opgeladen dan? Ik kan me dat niet voorstellen. Dat zou wel erg 20e eeuws zijn.

Re: Electronisch geschakelde Rohloff Speedhub

Geplaatst: do 20 jul, 2017 12:55
door Peter_K
Het betreft hier een product voor elektrische fietsen, en die hebben reeds een enorme accu aan boord. Het kan niet anders dan dat het verbruik van de motor voor het schakelen in het niet valt bij die van de aandrijfmotor van de fiets.

Als later elektrisch schakelen voor gewone (=niet-elektrische) fietsen wordt geïntroduceerd dan wordt het een ander verhaal. Wat mij betreft werkt het ding dan hopelijk op AA batterijen in plaats van de gebruikelijke ingebouwde accu.

Re: Electronisch geschakelde Rohloff Speedhub

Geplaatst: zo 27 aug, 2017 21:25
door daulagari
Inmiddels is er op de site van Rohloff wat meer informatie te vinden:

https://www.rohloff.de/en/products/speedhub/e-14/

Sep 2017 only available for new bicycles using the Bosch eBike-System

Manufacturers who have committed to add E-14 equipped bicycles to their 2018 E-bike range include: Heisenberg, i:SY, Koga, Nicolai, Maxcycles, Riese & Müller, TDS Velos, Velo de Ville.