Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goed batterij-achterlicht gezocht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Goed batterij-achterlicht gezocht

Ik heb zojuist een setje LED lampjes bij de Aldi meegenomen à 7 euro voor voor + achterlicht, inclusief de benodigde 8 AAA batterijen. Zoals wel vaker verbaasde mij de hoge kwaliteit voor de erg lage prijs.

Als worden voor- en achterlamp met een schroefverbinding geopend/gesloten. Hoewel er niet snel/veel water door zo'n schroefverbinding komt, bleek dat beide lampen additioneel een rubberen afdichting hebben. De rest van de lampjes is verlijmd, dus potentieel zijn deze lampjes 100% waterdicht. De verpakking zegt overigens slechts spatwaterdicht IP44. Gezien mijn vertrouwen in deze lampjes heb ik even de proef op de som genomen, hier liggen ze in volledig ondergedompeld in mijn gootsteen:
Afbeelding

Als ik in de voorlamp kijk ben ik even verblind, dus die geeft veel licht. Schijn ik de lamp tegen een muur dan geeft hij een streep licht (geen punt).

De achterlamp is een enkele rode LED, niet verblindend, en onder een hoek van meer dan 180° zichtbaar.

De batterijen van beide lampjes zitten in een houder die geheel uit de lamp te halen is.

Ik denk niet dat de lampjes zullen aangeven wanneer de batterijen vervangen moeten worden.

Toevallig heb ik onlangs ook een B&M Toplight gekocht (achterlicht), die in zijn eentje 2,5 keer zo duur is als de Aldi lampjes. Daar is helaas geen rubber afdichting op te ontdekken.
Al eens op Aliexpress gekeken?
Jazeker, en ik koop daar ook regelmatig spulletjes. Maar ik moet daar aan toevoegen dat bedrijven als Lidl en Aldi een degelijke selectie uitvoeren, en tevens stevig op prijs onderhandelen.

Op AliExpress vindt ik het moeilijk in te schatten wat de kwaliteit is, bovendien zul je niet snel een betere deal vinden op fietsverlichtingsgebied met dezelfde kwaliteit.
Nee dat klopt, het is een totale gok, terwijl je weet dat de Aldi en Lidl hun huiswerk meestal goed doen, om over de Action nog maar te zwijgen. Ik heb zelf een koplampje met 3 ledjes erin besteld en dat bleek een prima ding. Op forums als mtbr.com is een hoop over chinese lampjes te vinden.
Bij het opruimen afgelopen week heb ik twee paar fietsoverschoenen weggegooid die ik via AliExpress gekocht had: na een paar keer gebruik waren ze al defect.

Onlangs heb ik mijn geld terug gekregen van een balhoofdpers die al meer dan 3 maanden onderweg was, de verkoper meldde mij nog dat mocht hij alsnog arriveren, ik hem maar als geschenk moest beschouwen. Het lijkt mij sterk dat dat nog zal gebeuren. Afijn: prima geregeld dus, maar je moet geen haast hebben.

Ook bij Aldi heb ik goede ervaring met hun garantie.

Het voordeel van een kapitalistische maatschappij: volop keuze.
Ik snap je volkomen na zulke ervaringen :|

Ik kon deze website nog uit m'n geheugen peuren, nothing fancy maar wel leuke tests van fiets onderdelen waaronder verlichting, de link is van zijn no1 batterij achterlicht, de Spanninga Solo