Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Navigeren met smartphone - Hoe hou je er zicht op? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Navigeren met smartphone - Hoe hou je er zicht op?

AndreM schreef:
Eric Schuijt schreef:Mijn ervaring is dat zodra je smartphone in een hoesje zit dat hij lastig afleesbaar is door reflectie.
Dat is eigenlijk inderdaad ook wat mij tegenhoudt. De modernere smartphones zijn al wat beter af te lezen bij daglicht (ten koste van battery drain) maar dan heb je nog wel de reflectie. En zo'n hoesje geeft dan idd. dubbel reflectie.
Mijn toestel zit op de bovenbuis, en als ik op mijn ligstuur lig, kijk ik er recht op. Op die manier heb ik bijna nooit last van hinderlijke schitteringen en kan ik perfect zien waar ik heen moet. Ik rij vrij vaak met iemand die een Edge op zijn stuur heeft zitten, en die vrij vaak met zijn hand zonlicht moet blokken met zijn hand om te kunnen zien waar we heen moeten.
Max2015 schreef:Vanaf donderdag bij de Lidl maar ook online nu te bestellen:
http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?act ... l&id=25187
Deze heb ik vandaag aangeschaft. (€ 7,--) De platte versie. Ziet er keurig uit. Lekker ruim, best wel ruim zelfs. Bevestiging op de fiets ziet er ook OK uit. Dus hier ga ik nu maar eens mee experimenteren.
Ik fiets ook met een water dichte hoes van het merk topeak.
als je in de zon fiets zie je bijna niks. Ik heb een samsung galaxy s4 mini.

De nieuwe Samsung 7 moet zeer goed zijn omdat deze beschikt over een amoled scherm die ook in de zon goed en duidelijk af leesbaar is. Het scherm is ook water dicht. Kost wel minimaal 40 euro per maand.

Mario
Afgelopen twee weken gefietst met iPhone en GPS. Phone SE zat in een waterdichte Catalyst. https://www.catalystlifestyle.com/colle ... alth-black
Afbeelding
De case kan je gewoon om de telefoon laten tijdens andere uitstapjes, wandelingen. Er komt geen puist aan je toestel. Scherm en TouchID blijven gewoon bruikbaar, geluid tijdens telefoongesprekken wordt wel iets gedempt.

De bike mount past om de case, geen probleem om al rijdend de telefoon uit of in de houder te stoppen.

Afbeelding

Afbeelding

De bikemount heb ik iets aangepast om de positie op het stuur goed te krijgen. Gefietst in Zwitserland, Frankrijk en Italië. Zon heb ik weinig last van gehad, scherm bleef in vrijwel alle gevallen goed zichtbaar.

Als app Galileo gebruikt, de betaalde versie van €3,99.
AndreM schreef:
Max2015 schreef:Vanaf donderdag bij de Lidl maar ook online nu te bestellen:
http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?act ... l&id=25187
Deze heb ik vandaag aangeschaft. (€ 7,--) De platte versie. Ziet er keurig uit. Lekker ruim, best wel ruim zelfs. Bevestiging op de fiets ziet er ook OK uit. Dus hier ga ik nu maar eens mee experimenteren.
Afgelopen week heb ik tijdens een rondritje door Gelderland en Noord-Brabant (Rivierenroute) veel plezier gehad van de combinatie van dit hoesje van de Lidl en OSMAND met spraak begeleiding. De GPX track die ik gebruikte was weliswaar niet helemaal scherp maar wanneer er twijfel ontstond kon ik het scherm even aantikken om aan alle onduidelijkheid een einde te maken. Ook de zichtbaarheid was prima (met hoge licht intensiteit van het scherm zelfs in de felle zon). Spraakbegeleiding gewoon via de luidspreker 8)

Al met al kon ik zo op de accu makkelijk een dag navigeren. Een snelle powerbank deed de rest.

Conclusie: warm aanbevolen!
Ik heb voorlopig ook zo'n log klem ding op mijn stuur. Het voordeel is dat je de GPS een beetje voor of achter over kan draaien waardoor het het scherm iets beter leesbaar wordt.
Dat zal niet lukken als een GPS op de stuurnok is gemonteerd.