Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aandachtspuntjes op mijn nieuwe fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Aandachtspuntjes op mijn nieuwe fiets

15 euro is al veel beter dan de 50 euro voor dat andere ding van gates.

Wat die app betreft, allicht kan het iets zijn. Onze pianostemmer gebruikte altijd zijn iphone met een 400 euro ( :shock: ) app tijdens het afstemmen.
Een app van 400 euro? Of was die iPhone 400,-?
Travelmaster schreef:Een app van 400 euro? Of was die iPhone 400,-?
De app was 400 euro (naar eigen zeggen van de piano stemmer).

Maar dat was niet mijn punt, ik bedoelde meer dat een telefoon microfoon schijnbaar goed genoeg is voor dit soort dingen. Als je semi professioneel een piano kan stemmen met je iphone dan moet je toch ook zeker met de gates app die riem redelijk meten.
headlight schreef:
Travelmaster schreef:Een app van 400 euro? Of was die iPhone 400,-?
De app was 400 euro (naar eigen zeggen van de piano stemmer).
Maar dat was niet mijn punt, ik bedoelde meer dat een telefoon microfoon schijnbaar goed genoeg is voor dit soort dingen. Als je semi professioneel een piano kan stemmen met je iphone dan moet je toch ook zeker met de gates app die riem redelijk meten.
In die logica zit wel een discrepantie. Het is namelijk maar de vraag of de microfoon van de iphone de frequentie en het zachte volume van de snaar goed oppikt tussen alle vervorming. Bij een piano is de frequentie beter in overeenstemming met de frequenties waar de microfoon van de phone voor gemaakt is, is er voldoende volume beschikbaar en zijn vervorming en boventonen veel beter gedefinieerd.
Maar eenmaal opgepikt is het softwarematig geen probleem meer om de frequentie nauwkeurig te bepalen.
Ik denk dat als je een aantal keer de juiste toon gehoord en de juiste spanning gevoeld hebt je het wel weet; net als met spaakspanning.
Leon schreef:
headlight schreef:
Travelmaster schreef:Een app van 400 euro? Of was die iPhone 400,-?
De app was 400 euro (naar eigen zeggen van de piano stemmer).
Maar dat was niet mijn punt, ik bedoelde meer dat een telefoon microfoon schijnbaar goed genoeg is voor dit soort dingen. Als je semi professioneel een piano kan stemmen met je iphone dan moet je toch ook zeker met de gates app die riem redelijk meten.
In die logica zit wel een discrepantie. Het is namelijk maar de vraag of de microfoon van de iphone de frequentie en het zachte volume van de snaar goed oppikt tussen alle vervorming. Bij een piano is de frequentie beter in overeenstemming met de frequenties waar de microfoon van de phone voor gemaakt is, is er voldoende volume beschikbaar en zijn vervorming en boventonen veel beter gedefinieerd.
Maar eenmaal opgepikt is het softwarematig geen probleem meer om de frequentie nauwkeurig te bepalen.
Ik denk dat als je een aantal keer de juiste toon gehoord en de juiste spanning gevoeld hebt je het wel weet; net als met spaakspanning.

Ik had daar inderdaad geen rekening mee gehouden, zeer goed punt.

Ik denk dat de app meer een hulpmiddel is, als je weet hoe de correcte spanning moet voelen, en de toon gehoord hebt (al is dat in geval van de riem best knap sinds er niet echt veel geluid vanaf komt).

Heb je geen idee (zoals ik) hebt van de correcte spanning en je die "feel" dus mist dan heb je wss meer aan een fysieke meter.

Maar zoals eerder aangegeven door anderen, ook ik ben wel benieuwd hoe correct die app is in vergelijking met een fysieke meter.

Probleem is dde manier van meten, want voor een betrouwbare meting zou je de app moeten gebruiken in een zeer stille ruimte zodat de microfoon zo min mogenlijk andere geluiden oppikt. Dat laat zien hoe betrouwbaar de app is.

Maar in de praktijk zal je niet snel een superstille ruimte vinden. Er zal altijd wel een storingsbron zijn die je niet verhelpen kan (hond van de buren die aanslaat, druk verkeer naast een schuur of zo iets)