Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Exal is inderdaad bezig velgen te maken waarbij de spaken schuiner uit de velg kunnen steken. Een aantal fietsenmerken is ism velgenfabrikanten (ook andere merken dan Exal) daarmee bezig.De Vakantiefietser schreef:Er is een bepaald fietsenmerk bezig (ik weet niet of ik mag zeggen welk merk) bezig met het laten maken van vakantiefietsvelgen met schuin geboorde gaatjes...
hoi MArco,Marco Meijerink schreef:De Vakantiefietser schreef:Hoi Marco,
[...]
Dan heb ik een vraag. Bij idworx fietsen kun je -volgens hun handleiding- de concentrische as gewoon met twee bandenlichters en met de hand draaien om aldus de ketting te spannen. Tot nu toe is mij dat bij alle idworx fietsen niet gelukt. Lukt dat wel bij een Santos concentrische as?
[...]
Wat betreft de concentrische as.....bij Santos moet je 3 inbusbouten los draaien, de as met de hand in de juiste stand draaien en dan weer de 3 inbusbouten vast draaien. Het in de juiste stand draaien van de trapas kan allen goed wanneer de ketting eraf is omdat er anders teveel kracht op de as staat. Wellicht was/is dat het probleem bij de IDworks?
[/code]
Bij veel brackets kun je gewoon een haaksleutel op een cup zetten. Lijkt me handiger als de ketting spannen zonder ketting!Marco Meijerink schreef:
Wat betreft de concentrische as.....bij Santos moet je 3 inbusbouten los draaien, de as met de hand in de juiste stand draaien en dan weer de 3 inbusbouten vast draaien. Het in de juiste stand draaien van de trapas kan allen goed wanneer de ketting eraf is omdat er anders teveel kracht op de as staat. Wellicht was/is dat het probleem bij de IDworks?
thomas bert schreef:Marco Meijerink schreef:hoi MArco,De Vakantiefietser schreef:Hoi Marco,
[...]
Dan heb ik een vraag. Bij idworx fietsen kun je -volgens hun handleiding- de concentrische as gewoon met twee bandenlichters en met de hand draaien om aldus de ketting te spannen. Tot nu toe is mij dat bij alle idworx fietsen niet gelukt. Lukt dat wel bij een Santos concentrische as?
[...]
Wat betreft de concentrische as.....bij Santos moet je 3 inbusbouten los draaien, de as met de hand in de juiste stand draaien en dan weer de 3 inbusbouten vast draaien. Het in de juiste stand draaien van de trapas kan allen goed wanneer de ketting eraf is omdat er anders teveel kracht op de as staat. Wellicht was/is dat het probleem bij de IDworks?
[/code]
dit begrijp ik niet
als je de as in de juiste stand moet draaien met de ketting eraf, hoe krijg je die dan op het tandwiel?
met andere woorden: hoe krijg je je achterwiel eruit:
1. excentr as losdraaien
2. spanning van de ketting
3. wiel eruit
die excentrische as dient toch juist om je ketting te spannen, als je ze alleen maar in de juiste positie krijgt zonder de ketting erop, heeft ie volgens mij niet veel zin. of zit ik fout?
groetjes,
thomas