Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pekel & Fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Pekel & Fiets

Inge1 schreef:Gewoon
Na al het voorgaande klinkt een zin die begint met 'gewoon' en eindigt met 'nergens last van' toch wel wat TellSellachtig, vind je ook niet?
GYEON. De ultieme technologie

Bescherming op basis van siliciumdioxide (SiO2) is de meest geavanceerde technologie in autobescherming ooit ontwikkeld. Tot nu toe werd het vooral ingezet door veeleisende afnemers uit de elektronica industrie.
Of het werd toegepast op treinen om ze te beschermen tegen graffiti en andere soorten vandalisme.

En nu introduceert GYEON deze formule in de automobielindustrie. In complexe chemische processen wordt silica vermengd met speciaal samengestelde oplosmiddelen die ervoor zorgen dat deze stof zich kan hechten aan de lak van uw auto.
Het resultaat: merkbare hardheid.

De Quartz-coating heeft twee belangrijke eigenschappen:

1 - Het versterkt de hardheid en verhoogt die tot wel 8H (hardheid van een beschermlaag volgens de Schaal van Mohs)
2 – De coating is aanmerkelijk dikker dan u misschien gewend bent. Binnen de automobielindustrie is het een unicum. Het is namelijk de enige coating die een dikte kan bereiken tot 1 micron.
Get yours NOW!

8)
telselachtig of niet - niet zo bedoeld - maar heb gewoon nergens last van (mijn auto trouwens ook niet).

Goed onderhoud + bijhouden zorgt voor het voorkomen van veel ellende. Ik heb er trouwens zelf nu Reload opzitten maar is een zelfde soort spul (nadeel van ook je auto-detailen is dat je veel spul hebt om uit te kiezen en uit te proberen).
inge heeft gewoon gelijk
maar Reload is natuurlijk niet de enige aanbieder in dat segment
andere aanbieders zijn bv Scottoiler of S100
nobbiomatic schreef:inge heeft gewoon gelijk
Oh, zeg dat dan. Dan kan er nu een slotje op... :wink:
Met excuses voor wat ik daarvoor allemaal geschreven heb dan. Ik wist niet dat de wetenschap van de corrosie inmiddels al zover gevorderd was dat er een definitieve oplossing was.
Siliconenspray is vochtverdrijvend.
het is je vergeven Leon.....

@travelmaster......het slotje is verrroest...... :D
Phew;).
Ik heb hier de strooiwagens weer rond zien rijden.

Ik gebruik mijn 2 fietsen niet als er gestrooid is. Ze zijn nu nog als nieuw , ze hebben nergens roest en dat wil ik ook zo houden :) Ik wil wel blijven fietsen in de winter maar ik ga kijken voor een goedkope winterfiets voor de dagen dat het vriest en er gestrooid is.

De Cannondale Badboy en Trek Farley 5 zijn beide van alluminium en dat word snel aangetast door zout lees ik. Het zijn welliswaar gebruiksobjecten maar ik wil ze zo lang mogelijk nieuw houden. Ze staan dan ook het hele jaar door warm opgeborgen in een van de slaapkamers :)
Ik rij alweer een paar dagen over een pekeltapijtje. Lekker hoor... :cry:
Ik rij voor het zesde jaar bijna dagelijks op mijn Avaghon S28. Over de knisperende rijp of over de vochtige pekel paden. Had ie maar geen fiets moeten worden :lol:
Heb gekozen voor staal, omdat staal minder snel corrodeert dan aluminium. Jaarlijks gaat in april de nieuwe ketting er op van circa 8 euro.
Beide fietsen en fatbike in de verkoop. Vervolgens koop je een titanium alleskunner, waarmee je in de winter probleemloos kan doorfietsen. Geen last van strooizout en corrosie. En als je dan nog wat centjes overhoudt, kies dan ook direct voor een Rohloff met riemaandrijving. Bombproof en ziet er ook nog eens gelikt uit. Kom jij de winter wel door.

Andere optie is een goedkoop fietsje op de kop tikken en daar je rondjes 's winters mee fietsen.

Je kunt tot slot ook gewoon accepteren dat een fiets een gebruiksvoorwerp is, tzt toe is aan nieuwe onderdelen en zelfs kan gaan roesten. Het mooie daarvan is dat je gewoon weer iets nieuws mag kopen. Ook leuk, toch?
Huh? Ik ben denk ik een boon hoor maar er is toch niks mis met fietsen in de winter? reden we vroeger niet gewoon door weer en wind naar school met de fiets? Ik fiets zelfs met mijn racefietsje nu. Prachtige dagen hebben we gehad met de rijp en het mooie licht. Genieten van het buiten zijn en gewoon een beetje onderhoud plegen aan de fiets.

Enjoy ;-)

PS goede tip van die geyeon sealant. Ik gebruikte de autowax spray van de Action tot nu toe en dat werkt ook goed ;-)
Ik fiets gewoon door en poets wat meer met poetsolie van Kroon :D en gebruik vaseline spray voor de nodige bescherming van onderdelen.
Zorg dat het goed ventileert in je schuurtje. Ideaal is de temperatuur van binnen en buiten zo gelijk mogelijk te houden. Geen kieren dicht te stoppen laat het maar flink tochten.
Nog beter is de schuur te isoleren en te verwarmen.
Max2015 schreef:Huh? Ik ben denk ik een boon hoor maar er is toch niks mis met fietsen in de winter? reden we vroeger niet gewoon door weer en wind naar school met de fiets?
Jawel, maar dat fietsje betaalden paps en mams nog.

Groeten van Menno (Boon)
Travelmaster schreef:Jawel, maar dat fietsje betaalden paps en mams nog.

Groeten van Menno (Boon)
Dan hebben wij een andere opvoeding gehad denk ik want wij leerden heel netjes op onze spullen te zijn. We kregen het weliswaar maar moesten het wel onderhouden want er kwam niets nieuws. Het gevolg was dat de zo begeerde 'grote mensen fiets' dus gewoon 30 jaar mee ging :-)
Max2015 schreef:Dan hebben wij een andere opvoeding gehad denk ik want wij leerden heel netjes op onze spullen te zijn.
Oh alsjeblieft. Moet ik dan overal een smiley achter zetten? :roll:
Als je je (stalen) fiets wilt beschermen moet je vooral de binnenkant van de buizen behandelen. En een frame van mooie dunwandige buis inderdaad toch maar even binnen laten staan. Het handigste is natuurlijk een speciale winterfiets. Ideaal is een oude stalen mtb waar je brede Conti winterbanden op zet. Dan ben je ook gelijk van het banden wissel gezeur af voor je fiets. Maar zoiets loopt natuurlijk wel weer op, want juist op een winterfiets wil je ook goed licht. En het is weer een fiets erbij in de schuur.