Dank voor alle reacties tot nu toe!
Hierbij wat meer uitleg over hoe ik mijn fiets reis en bijbehorende fiets zie: Ik wil graag een houding die in de buurt komt van mijn Pinarello Paris. Ik denk aan 28mm banden - wellicht iets breder (?') maar denk dat dit moet kunnen. Vooral over asfalt maar wil niet in paniek hoeven raken als er even een gravel pad ligt. Ik ga overnachten in pensions, hotels, etc. Ik fiets naar Venetie waar ik in 2000 getrouwd ben. Vrouw en dochter zal ik daar treffen.
Dit is de (concept) route:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=hxmfkydaolzvzncg
Ik begrijp dat jullie de Santos TM wat zwaar en lomp vinden als ik het over "race" heb....Van Santos is dit echter de enige optie als ik en een derailleur en een racestuur wil. De racelite heeft Rohlof en de andere typen hebben beperkingen vwb de remmen (lees: kan niet met racestuur).
Ik ben bij Santos geweest en vind de frames er mooi uitzien. Verder is Robbert (de oprichter) een leuke enthousiaste kerel...geen argument maar heb er wel wat mee...
Aan de zware kant dus.... zit wat in...Wel robuust..
De Cyclocrosser is wellicht idd wat nerveus....
@Derdekeer: De Trek fietsen spreken me niet zo aan. Qua fietsreis denk ik dat ik redelijk in de buurt met jouw fietsreis zit; wellicht iets minder km's. Idd is het een behoorlijke uitgave voor een "eerste experiment"; Ik ga niet voor rohlof maar kosten zullen wel 2000-2500 zijn... Anderen geven dat weer uit voor een vliegticket tijdens een (mini)sabatical......
@inge1(e.a): Waar wordt die Thorn in NL verkocht? Ziet er wel wat "tradioneel" uit..
@Jumbo: een hele mooie optie...
@heligek/DennisM: Zal eens bij de fietsvakantiewinkel in AMS kijken naar de "VanNic"
Dan over de remmen op een frame met nokken icm raceshifters: Ik hoor geen enthousiasme over de travel agents..(de adapters) - Cantilevers dus.
Wat zijn de beste? Avid Shorty's?
(Wim - dank voor de inzichten)
Verdere adviezen?
VanNic of de bulls zijn dus wat minder lomp dan de TM? Ik zie dat op de VanNic gewone remhoeven zitten - ook handig...
De Cyclocrosser te nerveus....Die gedachte laat ik denk ik varen....