Additionally, paste this code immediately after the opening tag: deur dicht en fietsen maar - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

deur dicht en fietsen maar

Voor de Poolse kust :
http://www.bikemap.net/en/route/1065256 ... 49/terrain
Ik heb mijn eigen tracks voor dit deel eventueel ook wel voor je, maar die wegen waren afgelopen jaar niet overal even goed ...
Ring 4 is eenvoudig zelf samen te stellen:
https://www.europafietsers.nl/fietsrout ... tes/ring-4

Mooi plan overigens. Gewoon gaan en veel plezier! Tijdens onze vakanties blijken campings en consumpties een substantieel deel van onze uitgavenpost te zijn, Vermijd je die dan kun je goedkoop reizen. Houd je wel wat noodgeld achter de hand voor een eventuele terugreis per openbaar vervoer?
Ring 4 is eenvoudig zelf samen te stellen
ik blijf hangen met de track tot rochegude de track van daaruit kan ik niet vinden.
Lang geleden heb ik wel eens een rotbui gehad, ruzie met familie en zonder werk: zomaar m'n fiets gepakt en naar Zwitserland getrapt. 1092 kilometer in negen dagen. Gelukkig hadden de jeugdherbergen die ik onderweg aandeed zonder reservering nog wel plaats voor mij.... Op de laatste dag van Kloten naar Schiphol gevlogen, ticket gekocht in een reisbureau in Davos.
Als ik de kaart op Europafietsers goed bekijk zit je bij Rochgude te ver Noordelijk. Je zou van Avignon naar Nice moeten rijden (Fietsen door de Provence, de track staat hier: http://www.cyclingeurope.nl/routes/provence/index.php) en daarna van Nice naar Venetië. De laatste route is in principe verkrijgbaar via de Europafietsers.
deze moet ik hebben http://nl.distance.to/Avignon/Nice
gr
Heb je een fiets die bergproof is?
Martin E. van Doornik schreef:Lang geleden heb ik wel eens een rotbui gehad, ruzie met familie en zonder werk: zomaar m'n fiets gepakt en naar Zwitserland getrapt. 1092 kilometer in negen dagen. Gelukkig hadden de jeugdherbergen die ik onderweg aandeed zonder reservering nog wel plaats voor mij.... Op de laatste dag van Kloten naar Schiphol gevlogen, ticket gekocht in een reisbureau in Davos.
Martin,

En? was dit de oplossing van je ruzie? alles goed met je familie? en had je toen je terug kwam ook werk?
ten 1ste ik sta niet te springen wand moet wel alles goed voor elkaar hebben,en daar wil ik ruim te tijd voor nemen.volgend jaar wel ik vlink gaan trainen had al klaar leggen rondje nederland maar er staan nog wel meer aan te komen,een andere fiets wil ik ook nog nu heb ik een rih fiets dat moet een santos worden.en ik vind het gewoon leuk om zo een hele route klaar uit te zetten en een beetje hulp en steun zou wel lekker zijn
gr marcel
Welke hulp en steun wil je? Je route lijk je nu gevonden te hebben en je hebt meer dan een jaar om voor te bereiden. Voor je conditie hoef je geen vrees te hebben, tegen de tijd dat je echte helling tegen komt heb je al zo'n grote afstand afgelegd dat je ze misschien niet eens merkt.
Wat we niet kunnen doen is je te overtuigen om al dan niet te gaan, die beslissing moet je zelf maken, voor een nieuwe fiets moet je sparen neem ik aan maar voor verdere hulp is dit forum toch wel ondersteunend?
jasmon schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Lang geleden heb ik wel eens een rotbui gehad, ruzie met familie en zonder werk: zomaar m'n fiets gepakt en naar Zwitserland getrapt. 1092 kilometer in negen dagen. Gelukkig hadden de jeugdherbergen die ik onderweg aandeed zonder reservering nog wel plaats voor mij.... Op de laatste dag van Kloten naar Schiphol gevlogen, ticket gekocht in een reisbureau in Davos.
Martin,
En? was dit de oplossing van je ruzie? alles goed met je familie? en had je toen je terug kwam ook werk?
Lang geleden, het was in 1974 en ik heb kort daarna een nieuwe baan in Bussum gevonden. Maar de familie vond mijn fietsliefhebberij maar een stomme hobby en daar maakte ik me kwaad over. M'n ouders, zelf ook fietsliefhebbers, waren al jaren eerder overleden. Mijn moeder heeft op haar sterfbed mij nog op aangedrongen dat ik zo moest doorgaan met fietsen. Het heeft jaren gekost om de familie te overtuigen van mijn mooie fietstochten. Ik bepáál en niemand anders hoe mijn vakanties eruit zien. Ik ben niet van zo'n type die met de massa met de auto naar Frankrijk rijd of vlieg naar de zonnige stranden en daar zuipen. Deze fietstocht heeft me enorm goed gedaan en ik denk er nog vaak aan. De foto hieronder is op 26 mei 1974 in Zürich genomen. Amper een paar weken daarvoor heb ik met dezelfde fiets nog door Amerika gereden!

Afbeelding
knappert hoor....leuk verhaal Martin.
Martin E. van Doornik schreef:
jasmon schreef:
Martin,
Lang geleden, het was in 1974 en ik heb kort daarna een nieuwe baan in Bussum gevonden. Maar de familie vond mijn fietsliefhebberij maar een stomme hobby en daar maakte ik me kwaad over. M'n ouders, zelf ook fietsliefhebbers, waren al jaren eerder overleden. Mijn moeder heeft op haar sterfbed mij nog op aangedrongen dat ik zo moest doorgaan met fietsen. Het heeft jaren gekost om de familie te overtuigen van mijn mooie fietstochten. Ik bepáál en niemand anders hoe mijn vakanties eruit zien. Ik ben niet van zo'n type die met de massa met de auto naar Frankrijk rijd of vlieg naar de zonnige stranden en daar zuipen. Deze fietstocht heeft me enorm goed gedaan en ik denk er nog vaak aan. De foto hieronder is op 26 mei 1974 in Zürich genomen.
Mooi verhaal (als ik dat zo mag zeggen) mooie plaat ook die met dit verhaal nog sprekender wordt. Ik kan me voorstellen dat je deze foto koestert. 1974... Toen was ik acht... Pfff.
AndreM schreef:Mooi verhaal (als ik dat zo mag zeggen) mooie plaat ook die met dit verhaal nog sprekender wordt. Ik kan me voorstellen dat je deze foto koestert. 1974... Toen was ik acht... Pfff.
Ik ben van 1951 en al mijn foto's en dia's van m'n fietsliefhebberij vanaf 1969 tot en met de digitale tijd nu heb ik nog. Onderstaande foto is dezelfde fiets in april 1974 en ik hoef niet te zeggen waar....

Afbeelding
de hele route heb ik gisteravond uitgezet met routeyou en loopt als volgt
st.jacobs route tot bordeaux
bordeaux - sete
sete - avignon
avignon - nice
nice - venezie
venezie - trieste
trieste - maribor
maribor - wenen
wenen - sopot
sopot - miedzyzdroje
miedzyzdroje -lubeck
en dan deel 1 van de hanseroute
gr
marcel22 schreef:de hele route heb ik gisteravond uitgezet met routeyou en loopt als volgt
st.jacobs route tot bordeaux
bordeaux - sete
sete - avignon
avignon - nice
nice - venezie
venezie - trieste
trieste - maribor
maribor - wenen
wenen - sopot
sopot - miedzyzdroje
miedzyzdroje -lubeck
en dan deel 1 van de hanseroute
gr
Waarom werk je jezelf in zo'n dwangbuis?
Dit gaat volledig in tegen je openingsbericht waarin je juist voor vrijheid gaat.
Ik zet mijn routes nooit uit. Ik kampeer graag en heb een boek of kaart bij me waar de campings in staan. De avond tevoren bedenkt ik waar ik de volende dag naar toe ga. Dat hangt af van wat me leuk lijkt, hoe goed ik me voel en het weer.
Ik heb meestal wel een plan zoals binnen twee weken uitkomen bij de bushalte of mijn geparkeerde auto maar meer verplichtingen lijkt me gewoon vervelend.
nee ik vind dit toch wel iets leuker....maar zo ieder zijn eigen mening
gr
marcel22 schreef:nee ik vind dit toch wel iets leuker....maar zo ieder zijn eigen mening
gr
Ik zie nu dat je uitgaat van bestaande fietsroutes en heb mijn bericht een beetje aangepast. Het zou van vatshoudendheid getuigen als je dit uitfietst, mij is het zelden gelukt om langer dan 48 uur vooruit te kijken. Op een van mijn eerste fietsvakanties stuurde ik 's avonds nog een kaartje naar huis dat ik de ene kant uit ging om in de ochtend vanwege motregen toch de andere kant op te gaan.
Volgens mij is dit heel persoonlijk. Ik fiets bijna altijd bestaande routes en daar heb ik echt geen dwangbuizerig gevoel bij. Dan moet ik er wel bij zeggen dat de tijd altijd beperkt is, twee tot drie weken, misschien dat dat scheelt.
Off topic als reactie op Leon:
Vastleggen van je route wil niet zeggen dat je die route ook effectief helemaal exact fietst toch? Dit jaar had ik onze route van 7000 kilometer compleet op GPS bij me (inclusief alle campings) waarvan we zeker voor 1/3 afweken van ons oorspronkelijk plan. Het aardige hiervan is dat je al maanden tevoren plezier hebt over je toekomstige trip. Voorbereiden van een tocht is voor mij de helft van de lol.
Voor hetzelfde aantal kilometers voor 2016 ben ik ook al bijna rond. Dan kan het grote invullen beginnen. We verkeren nu wel in de gelukkige omstandigheden dat we weten wanneer we kunnen vertrekken maar dat het tijdstip van onze terugkomst niet vast hoeft te liggen.

En nu weer on topic: Marcel, wat wil je nog weten?
Dit is niet bepaald "deur dicht en fietsen maar" zoals ik dacht waar te nemen uit de openingspost. Inmiddels zijn we geëvolueerd naar een gedegen voorbereiding van een mooie fietsreis.

Marcel: welkom (terug) in je keurslijf;)!