Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waarvoor dient dit forum? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Waarvoor dient dit forum?

Blanche schreef:
Revanho schreef: Maar hoe deze opmerking past in deze lopende discussie of de vragen van de TS.

Renaat
Ik vind de opmerking passen :wink:
Ok, ik snap dat voor niets de zon op gaat. Ik ben geen lid maar maak nu 20 euro over op de rekening van de WF als dank voor alle inspanning om het forum in de lucht te houden en als aanmoediging om de het forum nog beter te targeten op de diverse doelgroepen. Dan kun je daar niet meer mee aan komen. 8) En ik vind het raar dat er geen tientjeslidmaatschap is a la de VPRO, omdat je echt geen lid van een vereniging hoeft te zijn om elkaar te inspireren en informeren over een gedeelde passie, maar dat past blijkbaar niet in het verdienmodel. Ofzo.

Nu weer terug naar het topic graag.
Bravo! Nu Yopie en Travelmaster nog 8)
Tientjeslidmaatschap voor enkel de website - goed idee!
Zowel voor de VPRO als de WF.

En terug naar het hoofdonderwerp >>>
Het forum is een platform dat zich slecht leent voor het plaatsen van travel logs. Je dient uitermate omslachtig te werk te gaan. Video en afbeeldingen elders te uploaden. Vervolgens beperkte mogelijkheden tot layout van je updates, een zeer ouderwetse manier van interactie met je volgers, en eigenlijk niets anders dan onderhand een stap van 15 jaar terug in de tijd te maken.

Het is zoveel eenvoudiger, sneller en al snel ook persoonlijker door het bijv. de plaatsen op een platform als facebook of een eigen blog.

De website van de wereldfietser schiet hier in gewoon erg tekort.
Blanche schreef:Bravo! Nu Yopie en Travelmaster nog 8)
Tientjeslidmaatschap voor enkel de website - goed idee!
Ik heb het eerder elders ook al aangegeven, maar het ontbreken van een donatie systeem gericht op bijv. het forum verbaast mij. Het geld is het probleem niet, het is slechts een klein bedrag voor het lidmaatschap. Maar ik heb geen behoefte om een carte blanche te geven voor facetten van deze vereniging waarin ik eigenlijk geen interesse heb (blad, georganiseerde evenementen, workshops).
Net als bij iedere vereniging kun je gewoon donateur worden van de Wereldfietser. Dan heb je niet de rechten die bij het lidmaatschap horen, maar je steunt wel de vereniging, en daarmee het forum.

We zouden natuurlijk duidelijker kunnen maken op de website hoe je een donatie kunt doen. Veel meer dan uitleggen hoe je geld kunt overmaken is het niet.

Dank voor dit idee, willem.m en stef.l. Wat zouden jullie verder nog verwachten als donateur? Een bedankje? Je naam ergens vermeld?
Voor het forum zou ik ook best een donatie willen doen hoor! Ik maak er tenslotte veelvuldig gebruik van.

Dan wil ik wel graag ergens een koperen plaquette als dank - pffrrwhehehe 8) .
Travelmaster schreef:Dan wil ik wel graag ergens een koperen plaquette als dank - pffrrwhehehe 8) .
Die krijg je pas bij 5000 berichten, dus nog even te gaan :-)
willem.m schreef: Ik constateer echter dat het WF-forum de afgelopen jaren is verworden tot een plek voor discussies over fietstechniek en Nederlands/Belgisch verkeersbeleid, waarbij in veel berichten de context van de WF-missie verloren lijkt. Ja: het gaat over fietsen - maar dat is niet hetzelfde als fietsreizen. Zie ook draadjes over elektrische fietsen in het woon/werkverkeer. Leuk voor een Fietsersbond, maar voor de
Gisteren nog vergeten te melden dat ik het helemaal met je eens ben. Ik mis ook steeds meer de passie die ons allemaal verbindt - het reizen met de fiets. En eerlijk gezegd denk ik ook dat iets meer van die passie op deze site het hier een stuk leuker maakt. Maar de vraag is hoe je een forum meer de richting opstuurt van die passie. Door modereren alleen kom je er niet. Wellicht iets minder ruimte op de hoofdpagina voor de andere draadjes? Had jij Willem of iemand anders nog ideeen?
stef.l schreef: ...carte blanche...
:D
willem.m schreef:Maar ik denk oprecht dat als je dicht bij je missie blijft, je meer nieuwe bezoekers zult trekken die berichten posten en informatie ophalen over fietsreizen.
Ik vindt het zelf geen enkel probleem dat zaken wat ruimer aan bod komen, zolang het maar met fietsen te maken heeft.

Ondertussen wordt dit topic gestart door iemand met een website getiteld "Cycling Europe" waarop onlangs een interessante trip beschreven is die helemaal niet in Europa plaats vond. :twisted:
Ja ja, het is me wat.
eindgebruiker schreef:
Travelmaster schreef:Dan wil ik wel graag ergens een koperen plaquette als dank - pffrrwhehehe 8) .
Die krijg je pas bij 5000 berichten, dus nog even te gaan :-)
Dan ga ik maar gewoon door op de reeds ingeslagen weg :lol:
ik vind dat yopie geen tientjes lid moet worden, maar gratis lid. zij heeft namelijk het topic dat het best bekeken wordt, en de meeste reacties heeft.

ook het meest gezellige topic trouwens, anders dan zure topics over wel of niet lid worden, toegangsrechten, bestuurscrisisen en vragen waarvoor een forum dient.

:?
nobbiomatic schreef:ook het meest gezellige topic trouwens, anders dan zure topics over ... vragen waarvoor een forum dient.
Tot aan jouw bericht vond ik dit anders best wel een gezellig topic, en ook helegaar niet zuur. :twisted:
:arrow: smaken verschillen
Never mind.
Blanche schreef:Ik mis ook steeds meer de passie die ons allemaal verbindt - het reizen met de fiets. En eerlijk gezegd denk ik ook dat iets meer van die passie op deze site het hier een stuk leuker maakt. Maar de vraag is hoe je een forum meer de richting opstuurt van die passie. Door modereren alleen kom je er niet. Wellicht iets minder ruimte op de hoofdpagina voor de andere draadjes? Had jij Willem of iemand anders nog ideeen?
Ik heb geen verstand van de techniek van websites. Maar stel dat ik een website over en voor fietsreizigers zou ontwerpen, dan zou deze heel visueel zijn, waarin foto's het beeld domineren. De WorldCycle Videos pagina straalt wat dat betreft veel meer uit dan een WF of Landenwiki pagina. (Die Landenwiki: mij lukt het niet om dit aan te vullen, en de Vlaamse contactpersoon reageert niet op mijn bericht. Maar dat terzijde.)

Op dit moment ben je 'gedwongen' om als je een mooie fietstocht hebt gemaakt - en dat mag ook gewoon op de Veluwe zijn - dit als bericht op het forum te plaatsen, waar je bericht verzuipt, of de Landenwiki aan te vullen, die niet goed werkt. Maar je wilt waarschijnlijk helemaal geen forumdiscussie, alleen mensen op ideeen brengen.

Natuurlijk zijn er nog wel alternatieven, zoals FB, een eigen blog/website, of opname in een (digitale) uitgave zoals het WF-blad, Via Velo, Bicycle Traveler, Bunyan Velo. Die hebben als voordeel dat je pakkende foto's het werk kunt laten doen. Maar die bieden vervolgens geen enkel overzicht. En een website als Crazy Guy on a Bike, dat wel overzicht biedt (met trefwoorden, landpagina etc), ziet er zooo 1999 uit.

Als je een platform zou hebben waarop je op uitnodigende manier (met een foto en 1 regel) kunt linken naar separate artikelen uit genoemde magazines, dan bied je een redelijk overzicht (je kunt alle artikelen/video's taggen) zonder dat je site helemaal volkomt met content, want het meeste staat gewoon elders.

Ik begrijp best wel dat iedereen zo zijn wensen heeft, en dat ik me in moet houden omdat ik geen lid ben. Fair. Maar mijn suggestie is vooral: blijf mensen inspireren over fietsreizen, en bied daarvoor een platform. Volgens mij kan de WF website daar juist een rol hebben. En als je geen rol daarin ziet, omdat mensen alles via FB en blogs doen, dan laat je m.i. echt iets liggen.
Wat een fijn draadje is dit eigenlijk. Alweer goede feedback. Dank daarvoor, Meeg.

De laatste tijd heb ik me wat de techniek betreft op de vlakte gehouden, maar laat ik er nu toch maar wat van zeggen. De homepage en activiteitenpagina's zijn gebouwd in het CMS Drupal. Wat jij wil zou nu al, in een paar uurtjes, zonder te programmeren, in de Drupalsite kunnen worden ingebouwd. De wiki kan ook, met iets meer werk maar zonder te programmeren, worden ingebouwd in de Drupalsite. Door een koppeling te leggen met het forum zou je dan gewoon kunnen inloggen met je forumaccount.
@willem.m Visueler voor de passie dingen zodat ze meer aandacht krijgen - dat is een goed idee - dank!

WorldCycle video's werkt trouwens met drie gratis platforms (Vimeo, Facebook en Twitter.) Een poos geleden poste ik elke week een film uit de groep op de WF met een kort artikeltje. Omdat daar slechts weinig respons op kwam, ben ik er maar mee gestopt. Overigens zonder dat dit opviel, dat stoppen dan :lol:

- Mij lukt het ook niet meer om de wiki aan te vullen. En heb daar al eerder een bericht aan besteed.

@eindgebruiker - welke techniek wordt er eigenlijk gebruikt bij de nieuwe website? En hebben we vrijwilligers die deze techniek kunnen onderhouden? Of gaan we dat ook uitbesteden?
Blanche schreef:Een poos geleden poste ik elke week een film uit de groep op de WF met een kort artikeltje. Omdat daar slechts weinig respons op kwam, ben ik er maar mee gestopt. Overigens zonder dat dit opviel, dat stoppen dan :lol:
Zelfde hier. Ik poste hier de voortgang van onze 'wereldreis', ben ik ook tijd geleden mee gestopt omdat daar weinig respons op kwam en dat is ook niemand opgevallen. ;)
Blanche schreef: - Mij lukt het ook niet meer om de wiki aan te vullen. En heb daar al eerder een bericht aan besteed.
Mij ook niet. En op de email die ik verstuurd heb, heb ik nooit antwoord gekregen.

Verder eens met Blanche en willem.m overigens. En idd hoe keer je dat? "Build it and they will come?" De huidige omgeving zet die leuke dingen namelijk niet in een visuele spotlight.
fietsjunks schreef: Zelfde hier. Ik poste hier de voortgang van onze 'wereldreis', ben ik ook tijd geleden mee gestopt omdat daar weinig respons op kwam en dat is ook niemand opgevallen. ;)
Sinds ik lid ben van deze vereniging ben ik jullie gaan volgen, en heb ook een aantal maal gereageerd. Om voor mijzelf te spreken; het is mij zeker opgevallen dat het hier stiller werd maar aangezien ik jullie buiten dit forum op meerdere manieren volg is dat geen probleem. Heb er daarom ook niks over laten vallen. :wink: