Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stevens, VSF of Gudereit... - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Stevens, VSF of Gudereit...

Sanderb schreef:180cm. (75kg.) Dus wat groot.
Ik heb een VSF T-400 (26") , ben 185 cm, 85 kilo en er gaat meestal tot tegen de 35 kilo aan spul mee. De fiets is dan nog heel stabiel. Dat hij niet heel stijf is maakt hem zonder bagage juist comfortabel.
Let wel op de maatvoering van VSF, die is heel anders dan die van veel andere fietsen. Tests die beweren dat VSF's te lang zijn hebben niet goed nagedacht.
den boete schreef:
Sanderb schreef:Volgens mij gaat hier de belt niet door het liggende deel van de achterbrug maar het diagonale. Je ziet daar een zilverkleurig deel met twee schroeven.

Of is dat het niet?
Ik heb een detailfoto gevonden :
Afbeelding
Dan moet ook de bagagedrager even los. Maar zo vaak hoef je zo'n belt niet te vervangen, hè.

Ik vraag me wel af bij al die beltdrive frames of die 'zwakke' stuk in her frame op lange termijn niet voor problemen gaat zorgen.
Een beltdrive kan alleen in combinatie met een onderbreking in het frame.
Hier op het forum zijn reeds veel mensen tevreden over hun riemaangedreven fiets.
Daarom denk ik niet dat je daarmee problemen zal krijgen.
Dat was m'n punt niet: op de overzichtsfoto van die fiets wijzen de tanden van de riem 2x naar beneden... boven én onder.
Travelmaster schreef:Dat was m'n punt niet: op de overzichtsfoto van die fiets wijzen de tanden van de riem 2x naar beneden... boven én onder.
Haha, schitterend!
Stukje uit de foto, voor de duidelijkheid:

Afbeelding

Bij nader inzien is er waarschijnlijk wel meer aan die foto geshopt.
Zo zitten er geen ventielen op de wielen, zit de achterdrager maar met een puntje vast een de achtervork, zijn de kabels nogal karig, zitten er geen beveiligers op de spatbordstangetjes, zit het achterspatbord aan de voorkant niet vast. Als je op productfoto klinkt zie je dat allemaal wel.
Ach, nu zie ik het. Haha.
Op die foto iets verder hierboven ziet alles er volkomen normaal uit.
Ave Gone schreef:
Travelmaster schreef:Dat was m'n punt niet: op de overzichtsfoto van die fiets wijzen de tanden van de riem 2x naar beneden... boven én onder.
Haha, schitterend!
Stukje uit de foto, voor de duidelijkheid:

Afbeelding
Die bedoelde ik :lol: . Dank voor het betere knip- en plakwerk Leon!
Misschien wat vaag, maar ik kan me hernneren dat Eric Schuijt ergens op internet (of hier, of op de site van de vakantiefietser zelf) het had over een Gudereit, en niet in positieve zin. Iets over Magura's afmonteren, en dat dit niet goed lukte omdat het frame te slap was. Of zoiets. Als ik me niet vergis overwoog hij dat merk niet meer te laten repareren in z'n winkel, omdat hij geen goede resultaten kon garanderen, oid. Sorry dat het wat vaag is, maar als je op eric@vakantiefietser.nl vraagt wat hij van het merk vindt, ivg met andere budgetmerken krijg je waarschijnlijk wel een goed antwoord. En wie weet heeft hij nog een interesante aanbieding...
Iets staat me daar ook van bij, maar volgens mij ging dat over een ander merk. Ik dacht VSF, maar weet het echt niet zeker. Kan ook best zijn dat het in een draadje van St. Christophorus was. Kan ook andersom zijn. Een goed forumzoeker kan dat vast wel achterhalen. :wink:
Was bij de vakantiefietser en ging over Gudereit:

http://www.vakantiefietser.nl/201505/gudereit/

Maar ja,
hoor je steeds dezelfde klacht over deze fietsen m.b.t. remmen?
Dan zou daar hier toch ook veel meer over te vinden zijn?
Mij lijkt het onzin. Een frame hoeft helemaal niet stijf te zijn om goed te remmen. Natuurlijk zijn het geen heel mooie fietsen, maar Aldi rommel is het ook niet. Het zijn vooral fietsen die heel scherp geprijsd zijn. Verder niet mijn smaak, maar dat geldt ook voor Koga. Maar smaken verschillen.
Wim schreef:Mij lijkt het onzin. Een frame hoeft helemaal niet stijf te zijn om goed te remmen.
Brake boosters hebben toch wel een functie hoor. Het ging er in dat geval kennelijk om dat de staande achtervork erg slap was.
Off-topic :!: :oops:
Ave Gone schreef: Afbeelding

Bij nader inzien is er waarschijnlijk wel meer aan die foto geshopt.
Zo zitten er geen ventielen op de wielen, zit de achterdrager maar met een puntje vast een de achtervork, zijn de kabels nogal karig, zitten er geen beveiligers op de spatbordstangetjes, zit het achterspatbord aan de voorkant niet vast. Als je op productfoto klinkt zie je dat allemaal wel.
Zou de standaardconfiguratie zonder linkercrank en -pedaal zijn? ;) En het voorspatbord zit op de productfoto gelukkig echt bevestigd; met stangetjes, niet met ingetekende grijze lijntjes.

Carl
Ik word zojuist op de vingers getikt vanuit Kiel Windeweer. Marten meldt dat hij ook wel eens een frame heeft gezien dat te slap was voor de kracht van de remmen. Ik had niet gedacht dat dat in werkelijkheid ooit voorkwam, al heb ik inderdaad ook wel eens gemerkt dat een brakebooster merkbaar verschil maakte. Zo zie je maar weer.
Sanderb schreef:Was bij de vakantiefietser en ging over Gudereit:

http://www.vakantiefietser.nl/201505/gudereit/

hoor je steeds dezelfde klacht over deze fietsen m.b.t. remmen?
Of misschien is die fiets op zich prima als je V-brakes gebruikt, maar geen goede combo met hydraulisch? Dan is het misschien geen issue totdat je de remmen gaat upgraden :wink:
Wim schreef:Ik word zojuist op de vingers getikt vanuit Kiel Windeweer. Marten meldt dat hij ook wel eens een frame heeft gezien dat te slap was voor de kracht van de remmen. Ik had niet gedacht dat dat in werkelijkheid ooit voorkwam, al heb ik inderdaad ook wel eens gemerkt dat een brakebooster merkbaar verschil maakte. Zo zie je maar weer.
Kijkt hij mee over onze schouders?! :lol:
Ik kom ook van wielrenner wereld. Voor mij een stijve AL/carbon frame + stijve op maat gemakt inlegzolen, schonen met carbon zoo is essentieel. Ik gebruik mijn nieuwe/oude fiets met hetzelfde doel als je.
1. 200…300km/week woon werkverkeer
2. Af en toe trekking tochten in Europa.
Uiteindelijk heb ik ong.5000…6000 Euro kwijt.
1. Fiets marktplaats - 60euro
2. Onderdelen – 300…400 Euro - banden,ketting bladen, bagagedrager. Sqlab zadel. Etc. Goede wielset had ik klaar.
3. Comfortabel maar wel zwaar camping spullen – 500…700 Euro. Low budget
4. Schoenen sokken – 500 euro. Zomer en winter goretex schoenen. Goede zsokker erbij
5. Kleren –Ik weet het niet maar minstens 1200 euro.
6. Bikefit – 400Euro
7. Inspanning/conditietest
8. Drukmetingen – op zadel en schoenen.
9. Medische onderzoek
10. Medische advisen

Ik fiets comfortabel snel en met plezier in alle weeromstandiheiden. Mijne fiets is betrouwbaar en onderhoudsarm
Kortom - Als mij budget 20…30,000 euro is zou ik een fiets voor 2000…3000 euro kopen
Schoenen met carbon zool essentieel. Waarvoor exact? Hoeft niet per se van carbon te zijn hoor.

En Miro, 3 van de 10 bullets die je aandraagt gaan over medisch advies of aanverwant. Gaat het wel goed met je :lol: ?
Travelmaster schreef:Schoenen met carbon zool essentieel. Waarvoor exact? Hoeft niet per se van carbon te zijn hoor.

En Miro, 3 van de 10 bullets die je aandraagt gaan over medisch advies of aanverwant. Gaat het wel goed met je :lol: ?
Goed gezien travelmaster.
3 punten medisch 3 punten fiets en techniek. 3 punten kleren 1 punt eten.

Carbon zolen. Dat kan ook van plastic met glasfiber maar hetzelfde stijfheid krijg bij een extra gewicht. Fietsen met zware schoenen vind ik niet prettig.Houten klompen zijn stijf en goedkoop maar ze zitten niet lekker. :-)
Inlegzolen zijn ook onderschat.
http://www.profysic.nl/sites/default/fi ... 9-2013.pdf
Uiteindelijk gekozen voor super prijs-kwaliteit verhouding van de Rose Black Lava 5 met carbon drive en Rohloff. Proefritje ging heerlijk. Lekker licht voor een robuuste fiets.
Zonder bagage maar de fiets voelt zeer stabiel (stijf, niet storend) dus wat bagage van ca. 25kg mag geen probleem zijn. Ben zelf ook maar 75kg.

"Schijfremmen zijn toch de toekomst" werd er gezegd en ik durf er in te stinken. We zullen zien hoe het bevalt. Ook het andere merk naafdynamo (ipv Son) zal op lange termijn zijn evengoede dienst moeten bewijzen.
Ik houd jullie op de hoogte over ca. een jaartje.

Op Sintchristophorus.nl al eerder een review las ik net.
Zeer benieuwd naar. Je moet naar mijn bescheiden mening wel van heel goede huize komen deze bike met de grond gelijk te maken (à la de VSF TX400) t.o.v. merken als Santos, Koga en Idworx .
:wink: