Hoi,
Ik heb vorig jaar deze schoen gekocht en mijn ervaringen zijn eigenlijk best wel goed. Ze zijn waterdicht (zolang het water van onderen komt). Water van boven, zoals bij regenbuien meestal het geval is, loopt via je been gewoon naar binnen en (omdat ze waterdicht zijn) komt dat er dus niet meer uit. Ik heb ze vorig jaar voor de Alpen-per-MTB tocht gekocht en er ook redelijk wat mee gelopen. Op de vlakke weg lopen ze inderdaad niet zo fijn, omdat de zool nogal stug is. Op meer ongelijke ondergrond vind ik ze best wel goed. Overigens zijn die twee (lopen en fietsen) m.i. ook zeer moeilijk te combineren. Om de schoenen ook van boven waterdicht te maken heb ik sinds kort een oplossing. Knip van een paar (gele) huidhoudhandschoenen de vingers af (die gooi je weg of gebruik ze om bolletjes te slikken) en hetgeen je overhoudt trek je over je schoen en je enkel.
Naast het MTB-werk gebruik ik de schoenen ook voor woon-werk verkeer in combinatie met duo-pedalen. Ook dat gaat goed nadat ik de duo-pedalen met een vijl heb bijgewerkt.
Marc