Additionally, paste this code immediately after the opening tag: dood gevoel + pijnlijke tenen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

dood gevoel + pijnlijke tenen

Net terug van een rondje fietsen - heb mijn Scarpa's aangedaan met de inleg zootjes van de raceschoenen (en andere sokken - mijn dagelijkse Merino wandelsokken). Maar helaas ook dit mocht niet helpen. Iedere ca 15 km maar even afgestapt en een stukje gelopen, gedronken en toen op naar de volgende.... Na de 1e stop de veters nog wat losser gemaakt maar ook dit maakt niet uit.
Volgende rit ga ik mijn teva sandalen eens aandoen kijken wat dat oplevert.

Nu heb ik redelijk tot snel last van koude voeten en draag ik Merino sokken ivm anders klammige voeten. Ik weet dat de doorbloeding slecht is.

Net even op de Gaerne's gekeken en de plaatjes zijn al zover als mogelijk is naar achteren gemonteerd dus verder gaat hem helaas niet worden. Volgens mij is de zool ook zo hard als een plank dus zou de krachten goed moeten overbrengen.

Er mee voorsukkelen ga ik zeker niet - ga na deze week actie ondernemen. Deze week oa zit vol met school. Wil wel alvast een afspraak gaan maken bij Schrijvers Podotherapie te Utrecht en eens kijken wat zij te melden hebben. Dan kan daarna altijd nog de huisarts.

Verder heb ik een redelijk hoge trapfrequentie - zt niet aan de 100 maar richting de 90
Even waar ik aan denk, voor wat het waard is:
Ben jij een wandelaar (of jogger, loper)? Als je dagelijks (bv voor je werk weinig) loopt is het wellicht een idee om meer te gaan lopen of wandelen om je voeten te versterken.
Mocht je wel een wandelaar zijn fiets dan eens op de schoenen waar je prima op wandelt met een plateaupedaal. Misschien levert dat weer inzichten op.
Ben niet echt een wandelaar/ jogger maar kan gewoon makkelijk een dag lopen (20 a 25 km) op schoenen met voldoende demping bijvoorbeeld mijn teva's, scarpa's maar ook mijn hoge Hanwags. Op schoenen met weinig/ geen demping voelen mijn voeten aan het einde van de dag alsof er spijkers in geslagen worden en kan ik bijna niet meer lopen.
Inge1 schreef:Ben niet echt een wandelaar/ jogger maar kan gewoon makkelijk een dag lopen (20 a 25 km)
Haha, 25 km en zogenaamd geen wandelaar. Respect! 8)
Nee, niet echt vind ik - is maar incidenteel.

Maar eh heb mijn Hanwags klaar gezet voor een volgend fietsrondje (wanneer het weer het toelaat). Zal na het rondje laten weten hoe dat is gegaan. Het zijn wel hoge dus dat is wat lastiger fietsen (zal de bovenkant niet vast zetten).
Net een afspraak gemaakt met Schrijvers orthopedie Utrecht voor volgende week woensdag - ik houd jullie op de hoogte.

En Marco gemaild om te vragen of de Santos Lite pedalen dezelfde zijn als Wellgo B54 - weet ik of ik ze kan bestellen om uit te proberen.

Ook alvast weer bij Hanwag gekeken of ze ook lage schoenen hebben met een stevige zool - zitten gewoon goed (tenminste als ze over de loop van jaren de leest niet veranderd hebben). Kan ik als ik volgende week wat meer van Schrijvers weet hier, indien noodzakelijk, serieus naar gaan kijken.
Update:
Vanochtend bij de podotherapeut geweest en de constatering is dat de buitenkant van de voorvoet is ingezakt en dat de binnenkant van de enkel naar binnenvalt. Oplossing worden zooltjes die de voorvoet omhoog duwen waardoor de bloedvaten en zenuwen weer vrij liggen en de pijn over zou moeten zijn .
Op 10 juni kan ik de zooltjes ophalen dus moet tot die tijd helaas geduld hebben en met pijnlijke voeten fietsen.
Dat klinkt alsof het probleem tamelijk definitief gevonden is én dat er een oplossing is.
Dat is mooi!
Ja bij Schrijvers hebben ze er wel echt verstand van, of je het nu over gewone schoenen, hardloopschoenen, fietsschoenen of zelfs schaatsen hebt. Ik hoop over een tijdje te lezen dat het met de nieuwe zooltjes opgelost is.
@ave gone - daar lijkt het inderdaad op.
@August - dat hoop ik na 10 juni inderdaad te kunnen posten. Maar eh, je klinkt alsof je ze kent. Ben ik nieuwsgierig waarvan?
Ik ben er eens geweest voor nieuwe hardloopschoenen, verder geen ernstiger zaken. Ik weet dat ze veel meer doen en in huis de nodige experts hebben.
Ah, dat verklaart het.
Gisteren voor het eerst met mijn zooltjes gefietst. En ondanks dat het nog niet optimaal is is het al een heel stuk beter. Ik heb nu geen pijnlijke tenen meer alleen nog wat tintelen maar vermoed dat dat komt door dat de voet tijdens het fietsen verder naar voren schuift (en niet meer optimaal op de zooltjes rust). Had mijn Gaerne's wel heel erg los zitten - kon mijn voeten er bijna zo uithalen. Vandaag weer een rondje en de schoen ietsje strakker aantrekken kijken of de voet zo beter op de plaats blijft. Als het tintelen blijft dan volgende week even terug om de zooltjes te laten aanpassen.
Voor u ben ik al heel erg blij met deze vooruitgang.

Oh ja, gisteren voor de 2e keer de 50 km gepasseerd (54 en een beetje). Joepie!! Op verder naar de 80.
Inge1 schreef: Voor u ben ik al heel erg blij met deze vooruitgang.
Wij ook voor u :wink:
Vandaag terug naar de podiotherapeut voor aanpassing van mijn zooltjes - blijf last houden van tintelende voeten en wil rondom huis goed op mijn pd 530 pedalen kunnen fietsen.
Gisteren ca 40 km gefietst - de 1e 28 gaan redelijk maar daarna blijven de tenen tintelen en worden naar het einde toe ook weer enigszins pijnlijk

Gisteren van Marten ontvangen een set VO grand Cru pedalen. Heb hier uiteindelijk voor gekozen omdat ze erg veel ondersteuning bieden (de gehele voorvoet steunt op het pedaal), relatief licht zijn en er goed uitzien. Ook in het echt! :wink: Ik wil deze komende winter op de MTB gebruiken dan kan ik daar met mijn gewone schoenen op rijden en scheelt het weer de aanschaf van een paar winterfietsschoenen. Verder wil ik op vakantie de platform pedalen op de Lamborghini zetten scheelt weer een paar schoenen meenemen.

Komend weekend de pedalen uit proberen met mijn Scarpa's en misschien ook nog wel met de Hanwags.
Bedankt voor de info Inge.
Persoonlijk fiets ik met zolen van Solestar wel duur/250euro/ maar werkt goed bij mij.
Meer info here
http://www.profysic.nl/sites/default/fi ... 9-2013.pdf

PS:
PS Ik ben van andere kerk /geloof
Ik geloof in stijve AL en carbon frame, Bicycle fit do ik als pro wielrenners – thuis heb stuurpennen van 40….130mm. Zadel Sqlab Assos en Perl Izumi broeks en kleding
Om je benen en voeten warmer te krijgen, houden, zou je daar ook niet mee kunnen experimenteren. Zooltjes kunnen de druk op de voetzolen verbeteren maar de doorbloeiding van je voeten is, lijkt mij, ook belangrijk.
Graag gedaan. Deze zooltjes zijn ook niet echt goedkoop te noemen.

Voeten en benen zijn warm genoeg - zijn de holle voeten die hiervoor zorgen. Effect is dat bloedvaten en zenuwen afgekneld worden. Zooltjes moeten die holten opvullen en ervoor zorgen dat de bloedvaten/ zenuwen niet meer afgekneld worden.
OK Duidelijk. Voor lopen kan ik me dat voorstellen. Fietsen doe je toch met de bal van je voet. Staat je schoen goed op de trapper, dus de bal van je voet staat boven de as van de trapper, kan er dan druk in de holle ruimtes van je voet ontstaan?
Inge1 schreef:Graag gedaan. Deze zooltjes zijn ook niet echt goedkoop te noemen.

Voeten en benen zijn warm genoeg - zijn de holle voeten die hiervoor zorgen. Effect is dat bloedvaten en zenuwen afgekneld worden. Zooltjes moeten die holten opvullen en ervoor zorgen dat de bloedvaten/ zenuwen niet meer afgekneld worden.
Als je je aanvullend hebt verzekerd kun je de zooltjes vergoed krijgen, normaal gesproken iedere 2 jaar vervangen (net als wandelschoenen ivm het minder worden van de steun). Er zijn ook verzekeraars die ze elk jaar vergoeden tot een bepaald bedrag. Hier staat vaak wel tegenover dat degene die ze maakt is aangesloten bij een branchevereniging.

Als ik moet kiezen tussen minder of geen pijn en minder geld kies ik toch voor minder of geen pijn, ik wel kunnen blijven lopen en fietsen. Dan maar wat minder geld.