Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies gevraagd over advies GGD - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Advies gevraagd over advies GGD

In Ethiopië ben ikzelf ook niet achterna gezeten door hondsdolle beesten. Toch ben ik blij dat ik de injecties gehaald heb: ik heb vrij lang gefietst in een gebied waarin het mij vrijwel onmogelijk leek om na een beet binnen 24 uur de vereiste behandeling te krijgen.

Ik vergelijk het met de overige veiligheidsmaatregelen die ik tref: ik heb in Ethiopië geen enkele lekke band gehad, maar de volgende keer gaan de reserve binnenbanden en plakspullen toch gewoon weer mee.

De kans op besmetting door een hondsdol beest is dan wel klein, maar juist de zekere fatale afloop maakt vacinatie een goed idee. Ik ga dan ook zeker in december de booster halen.
Nog nooit van mijn leven een botsing gehad waarbij de autogordel me enig voordeel bracht. Toch doe ik hem iedere dag weer om....

Het argument dat je geen hondsdolle hond bent tegengekomen op je laatste reis, vind ik niet erg overtuigend.
Ik heb lang geleden wel iemand aan hondsdolheid zien sterven. Dat helpt ook erg om je wel te willen laten vaccineren. Dood gaan is al vervelend. Hondsdolheid is geen fijne dood.

Eigenlijk heb ik een hekel aan bangmakerij en is angst niet altijd de beste raadgever, maar laat ik mijn angst toch maar delen.