Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikerafting - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bikerafting

4 delige peddel ligt al in de kelder. 3 delig is een fijne voor 65 (zeg ik uit mn hoofd)


yup 4 catagorien en een gedeelt eis dan weer datum en/of waterhoogte afhankelijk. dus gewoon fietse to je en ebeek tegenkomt en dan je raftje/kano en ik keipere is geen goed idee.

er zijn een paar kanoveregingingen die t doen voor 35 ongeveer nirjhara en edegem (uit mn hoofd)

het lijkt me vooral fijnin combinatie emt de vouwfiets en/of ov. en misschine wel gebwwon in de achterbak of de bakskist.
.
lennart schreef: er zijn een paar kanoveregingingen die t doen voor 35 ongeveer nirjhara en edegem (uit mn hoofd)
Inderdaad, 30 euro voor een jaar is heel wat beter: http://www.nirjhara.tk/
Bedankt Lennart.

Over packraft peddels, je hebt ze van 990gr, 1100gr, 1350gram .. de goedkoopste 4-delige is misschien deze van Decathlon: http://www.decathlon.nl/demonteerbare-p ... #avantages

Hier wat peddel info: http://www.alpackaraft.com/index.cfm/ti ... -Raft/2662

Nog een mooi filmpje van enthousiaste packrafters, met en zonder fiets:

Yopie schreef:Ik kan plezier en geluk niet in geld uitdrukken, daarbij heb ik geen flauw benul hoelang een packraft meegaat, ook niet hoelang ik nog meega.
...
Ach die 3kg extra gewicht, noem 't gewoon 3 kilo drijvend geluk, misschien verzacht dat de pijn? :wink:
Heerlijk, that's the spirit! Zit deze mooie visies hier met een dikke glimlach te lezen.

Zou het niet mogelijk zijn om met 2 achtertassen en daar bovenop de packraft toe te komen? Zouden 4 tassen en fiets nog wel op de raft passen? Liever niet dus maar als 't moet dan zal ik daar niet om treuren. En die reddingsvest in knaloranje dragen tijdens het fietsen zorgt voor veiligheid :wink:

Zoals je zegt, op pad met de fiets kunnen we nu éénmaal relatief grote afstanden afleggen tussen het peddelen door zodat er toch misschien genoeg mogelijkheden zijn? Ben op zoek naar een kaartje waarop de categoriën zichtbaar zijn voor een beter overzicht te hebben maar nog niet gevonden.

Wildkampeerplekje aan het water waar anders moeilijk te geraken valt, flesje openen tijdens het koken aan de waterkant en genieten van de kabbelende watermuziek na een dag van inspanning in het groen,... Wat een droom.
Iponel schreef: Wildkampeerplekje aan het water waar anders moeilijk te geraken valt, flesje openen tijdens het koken aan de waterkant en genieten van de kabbelende watermuziek na een dag van inspanning in het groen,... Wat een droom.
Volgens mij kunnen wij samen heel goed dit topic met mooie dromen vullen. :D
Wat ook fijn aan dromen is: the longer the waiting, the sweeter the kiss.
Iponel schreef: Zou het niet mogelijk zijn om met 2 achtertassen en daar bovenop de packraft toe te komen?
Ligt denk ik aan de grootte en 't gewicht van de packraft. Meestal ligt de tent op de drager, als je geen grote tent hebt zou die misschien samen met de packraft in één drybag kunnen? Dan heb je alleen nog een rugzak voor peddel, zwemvest en waterdichte kleding nodig.
Als vervolgens de boot opgepompt ligt te wachten en je gekleed in packraft uitrusting erin wilt springen hoef je alleen nog maar de lege rugzak bij 't tentje in de drybag te proppen. Die leg je dan als zitje onder je kont en de twee tassen bovenop de fiets. Zoiets?
Moet je misschien wel waterdichte fietstassen hebben of alleen door slootjes peddelen.
Iponel schreef:Zouden 4 tassen en fiets nog wel op de raft passen?

Denk zelf alleen op een grote packraft. Een fiets vraagt veel ruimte, drybags kun je in 't frame/voorvork/wielen schuiven maar fietstassen zijn wel erg groot en stijf. Daarbij lijkt 't me ook niet goed om al het gewicht voorop te leggen, vier fietstassen plus een zware fiets wegen samen veel. Maar zeker weten doe ik niet.
Wat dat betreft is, zoals Lennart al zei, een licht klein vouwfietsje geen slecht idee. Maar een vouwfiets met 4 tassen en packraft zou wel eens problematisch worden?

Maar als je alleen met mooi weer op rustig water peddelt heb je helemaal geen waterdichte kleding nodig, dan volstaat een shirtje, korte broek en blote voeten prima. Maar dan heb je wel weer een tas aan een touwtje nodig om je biertjes koel te houden. :)

Waar ik meestal fiets zijn zijtassen onhandig en soms ronduit gevaarlijk, ik moet het toch met bikepacking doen. Ook zijn de zweedse fjällen berucht om het wispelturige weer, is er ruig vaarwater, onherbergzaam en ik ben meestal solo dus voor de veiligheid zit je toch met meer bagage. En een vouwfiets zou gelijk in de modder vastzitten of anders breekt ie wel over rotspaden in tweeën dus die dikke fatbike moet ook mee. Dus heb nog wel enige twijfels of het allemaal zal lukken.
Nee, Belgie is zo gek nog niet. De Ourthe schijnt bv heel mooi te zijn, is dat zo?


Zijn er misschien adressen zijn waar verhuurde packrafts de verkoop ingaan? Dat zou wel mooi zijn.
Zou het niet mogelijk zijn om met 2 achtertassen en daar bovenop de packraft toe te komen? Zouden 4 tassen en fiets nog wel op de raft passen? Liever niet dus maar als 't moet dan zal ik daar niet om treuren.
Ik heb een aantal bikerafttochten met mijn Alpacka Denali Llama gemaakt. Met de vakantiefiets en met de fatbike. Wat betreft de vakantiefiets: hieronder op de Semois met de twee Ortliebs op de achterkant van de kayak bevestigd. Ik heb inmiddels ook een frametas voor deze fiets. Met nog wat spulletjes tussen de fiets geklemd is dat wel het maximum wat je zo mee kunt nemen. Als je nog meer tassen/zakken bovenop de fiets gaat stapelen wordt je zicht teveel beperkt. De zijkanten moet je vrijlaten voor het peddelen.

Afbeelding Afbeelding
Ben op zoek naar een kaartje
Voor de Ardennen: http://kayak.environnement.wallonie.be/index_nl.htm
Wildkampeerplekje aan het water
De Semois en Ourthe zijn perfecte rivieren om mee te beginnen. Ze stromen redelijk snel (ook al lijkt dat soms niet zo) dus het is voornamelijk bijsturen. Er zitten wel een paar stroomversnellingen in waar je moet opletten. Manouvreren met een fiets bovenop de voorkant van je kayak vergt enige gewenning; je bent minder wendbaar.

Afbeelding Afbeelding
Mooie info Peter, bedankt. En Yopie ook uiteraard.

Op de foto niet echt zichtbaar, maar gaat je tentje ook mee op de drager in die situatie?
2 Ortliebs volstaan voor mij reeds, dus dat lijkt wel te gaan lukken. Zeker al om een weekje in de Ardennen te gaan experimenteren. Joepie. Eerst een begeleidde tocht en dan eens ééntje huren.

Yopie, hier zouden soms gebruikte exemplaren te vinden zijn. Op dit moment echter niet, als je interesse hebt hou het in de gaten want ze zijn snel weg: http://www.packrafting-store.de/Offers: ... qspgq2vt94

Enne, waar zijn die speciale zakjes met touw om blikjes slepend koel te houden te verkrijgen? :wink: Weer een stuk droom, geraakt hier inderdaad aardig gevuld (btw ook nog een plekje gezocht om mijn gitaar mee te nemen, of dan toch maar als peddel gebruiken ondertussen?).
Iponel schreef:
Puik plan! Maar hoe geraken we aan dat vergelijkingsmateriaal natuurlijk? Huren en samenkomen?

Ondertussen via mail contact gehad met Willem van Off-Trail. Eind deze maand maakt hij de kalender voor de begeleidde tochten 2015 bekend. Eind april is er normaal een tocht op de Semois. Deze wil ik zeker meedoen (als het werk het toelaat). Ik hou jullie hier op de hoogte.

Die TrekRaft zou misschien ook wel wat kunnen zijn, bedankt voor de link.

En @Verreweg, verhuur jij op dit moment reeds packrafts? (Heerlijk materiaal op je site, ben nog aan 't twijfelen maar als ik die Sil Hexpeak aanschaf kom ik zeker bij jou langs).

@Yopie: supertopic!
Ik zal ook eens contact opnemen met Off-trail om misschien eens samen iets te organiseren , wat packrafts , packs en wat ultralight tentjes testen .
Verhuur start zodra ze er zijn , de eerste Trekrafts komen binnen rond Nieuwjaar , dan eventueel de bikepacks nog wat aanpassen zodat je een complete set kan huren/testen op de fiets . Dit is trouwens ook een goed peddeltje voor in de rugzak of bikepack , http://www.relags.de/index.php?show=sho ... 00#topmenu
Iponel schreef: Yopie, hier zouden soms gebruikte exemplaren te vinden zijn. Op dit moment echter niet, als je interesse hebt hou het in de gaten want ze zijn snel weg: http://www.packrafting-store.de/Offers: ... qspgq2vt94
Bedankt Iponel, mooi.

Ik ga ook proberen een vriend te overtuigen dat ie niet zonder raft kan en dat 't heel slim is om er eentje samen te kopen. Met mij natuurlijk, yes! :D
Hij is alleen langer en zwaarder dan ik, zit net naar packraft maten te kijken maar 't duizelt een beetje door al die foot en inch maten. Vraag me ook af hoe belangrijk het allemaal is .. https://www.alpackaraft.com/index.cfm/t ... -Raft/2672
Iponel schreef: (btw ook nog een plekje gezocht om mijn gitaar mee te nemen, of dan toch maar als peddel gebruiken ondertussen?).
Ik heb een klein gitaartje wat net in een drybag past (een grote Louis motorfiets zak). Mensen kijken een beetje vreemd als je eerst shirtjes, sokken en ondergoed uit je 'gitaarkoffer' trekt maar er zijn wel ergere dingen in het leven, zoals een geplette gitaar.
Maar nu neem ik gewoon een thinwhistle of een bluesharpje mee, jaagt ook vissers weg, kan handig zijn. Of beren, maar dat laatste weet ik niet zeker, misschien trekt het ze ook juist wel aan. :?

Hier een link van een bikeraft tocht, met veel mooie plaatjes.
En voor de inspiratie, zo heeft hij z'n fiets en raft bepakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mooie plaatjes.

Van wat ik onthouden heb uit deze link is ook de diameter van de "tube" belangrijk, zeker al vanwege het gewicht mét fiets: http://forums.mtbr.com/fat-bikes/fat-bi ... 18304.html


Zo wordt de Yukon (meest populair) verkozen boven de Scout: 30,5 vs 22,5cm. De Llama die peterv gebruikt is dan weer wat langer dan de Yukon (binnenmaat 129.5 cm vs 119.5 cm) met dezelfde "banddiameter".


Toch eens een vragenlijstje beginnen opstellen en meenemen naar een begeleidde tocht (En beginnen sparen :D ) en wellicht daarna de Trekraft ook eens uitproberen. Joepie.
Een eerste begeleidde tweedaagse tocht bekendgemaakt op de Semois, ziet er tof uit. Ben zelf aan 't revalideren na een fietsongeval maar als dat vlot (of raftpackt :oops: ) ga ik me zeker inschrijven, joepie!

http://www.off-trail.be/begeleide-tocht ... de-semois/

Vanop de site: "Niveau en conditie: Technisch eenvoudig water, meerdere eenvoudige versnellingen. Geen probleem voor beginners. Tot 6u peddelen per dag – goede conditie vereist." Ideaal dus
Klinkt zeker mooi, goed idee!

Ik ga er hier eentje huren, een Alpacka Yukon, Denali Llama of Explorer kost voor een week 600 kronor (65euro's) dus nog best te doen. En tis in Kiruna, hoog Lapland, een waar bikeraftparadijs dus de fatbike gaat zeker mee. 8)
Ben erg benieuwd hoe de combinatie fietsen/varen bevalt. Tis wel pas in het voorjaar, vandaag is er nog circa 2 uur daglicht maar over een week houdt het op, dan verdwijnt de zon en komt het ijs.
Iponel schreef: Ben zelf aan 't revalideren na een fietsongeval
åj, wat is er gebeurd, hoe erg is de schade?
Eens snel "bikerafting lapland" door google-afbeeldingen gegooid. :shock: Ziet er overheerlijk uit, vergeet zeker je fototoestel niet zodat we kunnen meegenieten achteraf. De prijs valt zeker mee, hier betaal je iets meer.


Ben frontaal aangereden aan vrij hoge snelheid (zowel de wagen als ikzelf met de fiets). Kuit- en scheenbeen doormidden en enkelbreuk. Valt best mee hoor, kon erger geweest zijn. Die verveling en gebrek aan beweging valt nog het meest tegen... Komt in orde en ik denk dat april moet lukken.
Iponel schreef:Kuit- en scheenbeen doormidden en enkelbreuk. Valt best mee hoor, kon erger geweest zijn. ....
Valt best mee zegt ze dan. Nou, ik geef het je te doen. Beterschap! Voordeel: veel tijd om je te orienteren op bikerafting;)!
Bedankt, binnenkort naar de kiné dus toch al een beetje sporten dan. Geen blijvende letsels dus ik mag niet klagen na zo'n klap (beter opvangen met een voorwiel en been dan met het hoofd), fiets wel gebroken en de auto toch ook wel redelijk wat schade. (En je mag "hij" zeggen ook hoor :P).

Inderdaad veel tijd om hier bij te lezen en te dromen over wat komen gaat.
En een nieuwe fiets uitzoeken... :cry: ?
Inderdaad, de tweedehandsmarkt afspeuren binnenkort, nieuw zit er voorlopig niet in (mijn fiets werd net ervoor gestolen en ik reed rond met die van mijn "baas"). :|
Iponel schreef: Ben frontaal aangereden aan vrij hoge snelheid (zowel de wagen als ikzelf met de fiets). Kuit- en scheenbeen doormidden en enkelbreuk.
Die verveling en gebrek aan beweging valt nog het meest tegen...
Wat een pech zeg, spijtig te horen Iponel, zal hier elke dag wat mooie plaatjes en links voor je droppen, al dromende is het dan zo april. :)
En waarschijnlijk is peddelen ook een stuk veiliger dan fietsen, iig hebben we dan geen last van automobilisten. :wink:
Iponel schreef: (En je mag "hij" zeggen ook hoor :P).
He jammer, weer een man :wink: en niet dat ik iets tegen mannen heb hoor maar d'r zijn hier gewoon veeeeeel te weinig vrouwen/meiden/dames. Tenminste in de topics die ik lees, misschien is dat de fout?
En nog ff voor de zekerheid: ben heel blij hoor met al die wijze mannen hier! :D
Iponel schreef: Eens snel "bikerafting lapland" door google-afbeeldingen gegooid. :shock: Ziet er overheerlijk uit, vergeet zeker je fototoestel niet zodat we kunnen meegenieten achteraf.
Ja zal ik zeker doen, heb alleen geen flauw idee hoe je foto's maakt als het echt spannend wordt want dan heb je je handen vol, de camera wordt nat enzo. Kan ook geen actiefoto nemen als bv fiets of raft naar beneden dendert, daarvoor moet je dan helaas weer een maatje hebben.
Dus tips om actiefoto's vanuit je raft te nemen zijn hierbij ook erg welkom. :)
Als je geen raft hebt maar wel een kano is dit ook een idee: http://www.sidetracked.com/bike-and-kayak-the-alps/
52 dagen met fiets en kano door 5 landen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bij dit plaatje veerde ik gelijk enthousiast op: sneeuw, fatbike, kano wordt slee? prachtig!!
Die slee op die alweer dromerige plaatjes, ik zit hier verbaasd te lachen. Geniaal! Ben je zeker dat je aldaar niet liever een kano hebt als je dit ziet? :twisted: Wat een schitterende manier van reizen ook, die site... wauw.
Maar geen goed plan om zonder wildwaterervaring daar te gaan experimenteren vermoed ik. En al zeker niet solo Yopie, wellicht is een drysuit zeker geen luxe voor jou ginds.

Ervaring met camera's heb ik niet. Die laat ik thuis tegenwoordig want werd vroeger amper uit de stuurtas gehaald laat staan tijdens het varen.

Enne vanaf 1 december 2dehands kerstverkoop! http://www.packrafting-store.de/Christm ... :::46.html

Bedankt he, je vrolijkt mijn dag iedere keer wat op! (En wat meiden/ vrouwen betreft, ik volg je: veel te ondervertegenwoordigd hier.)