Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 9 november 2014 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 9 november 2014

Moi!
Moet verstek laten gaan. Snipverkouden.
Jullie veel plezier!
Bert
Ik ga niet mee fietsen, maar kom op het station langs. Tot dan.
Hoi Petra,

ik kom natuurlijk ook meefietsen en jou een goede reis toewensen.

Rikie
Hallo,

Het ziet er naar uit dat ik er morgen ook bij ben. Tot morgen bij het Peerd!
Ik wil graag ook een keertje meefietsen!
Hoi,
Gezellig al die aanmeldingen. Als ik goed geteld heb, heb ik 16 zekere fietsers (incl. Hans en Saskia, Bert: beterschap), 2 misschien en eentje zonder soep. Zie jullie morgen tegen tienen bij het Peerd. De soep staat inmiddels klaar om morgen geserveerd te worden.
Groet, Petra.
Ik was vandaag (9/11) druk doende op mijn molen in Kolham, moet twee examenkandidaten uit Drenthe begeleiden en laten inwerken voor hun molenaarsexamen op 15 nov. a.s. op deze molen. Mooie zonnige dag, maar mijn fiets bleef thuis...
Het was weer een prachtig rondje (waarvoor dank aan Geke en René) en een goede opkomst (19 man/vrouw) op deze mooie herfstdag. Ik heb genoten van het gezelschap en van de soep van Petra. Ik hoop dan ook dat ze heelhuids terugkomt uit Australie, al is het alleen maar om de soep :wink:

Afbeelding
Heerlijk rondje, heerlijk weer, heerlijk grote groep!
Dank aan René voor de mooie route, dank aan die lieve ober in Roderesch, van wie ik een brownie kreeg bij mijn cola light, dank aan alle meefietsers voor de leuke gesprekken en dank voor jullie bezoek aan mijn huis, ik vond het weer heel gezellig en leuk om soep voor jullie te maken.

Voor het geval je zelf de soep wilt maken:
Kokossoep met champignons (4 pers.)
Ingrediënten: 2 dl kokosmelk, 1 kruidenbouillontablet, mespunt (!) cayennepeper, 300 g champignons, 1-2 el ketjap manis, 2-3 el allesbinder of maizena, 1 dl yoghurt, fijngehakte bladselderij
Bereiding
- Breng in een pan de kokosmelk met ½ liter water, bouillontablet en cayennepeper aan de kook
- Voeg gesneden champignons toe, samen met de ketjap en allesbinder
- Laat soep ong. 15 min zachtjes koken
- Neem de pan van het vuur en roer de yoghurt erdoorheen
- Strooi er bij het opdienen de fijngehakte selderij overheen.

Courgettesoep met kip en olijven (8 pers)
Ingrediënten: 1 kg courgettes, 250 gram aardappelen, 1 ui, 50 gram groene olijven met piment, 25 gram boter, 1,5 liter kipbouillon, 400 gram kipfilet, 0,5 liter water, 0,125 ml slagroom
Bereiding:
- courgettes en aardappelen in blokjes en snipper de ui
- verhit de boter en bak de groenten in 3 min.
- voeg bouillon toe, breng aan de kook, doe kipfilet erbij en laat soep 15 min koken
- schep kipfilet eruit en pureer de soep met de blender
- snijd kipfilet in stukjes, olijven doormidden
- voeg melk en slagroom toe aan de soep, breng weer aan de kook en voeg kipfilet en olijven toe.
- breng soep op smaak met zout en peper

EET SMAKELIJK!