door
Peter_K » vr 25 jul, 2014 13:18
Er zijn ook
goedkopere varianten direct uit China verkrijgbaar.
Ze kunnen zo'n ding wel "dog repeller" noemen, maar wat ze doen is een enorm kabaal maken wat een mens niet kan horen. Wat de reactie van de hond is op die herrie moet je maar afwachten. Als hij niet weg loopt wil dat nog niet zeggen dat hij doof is. Ik denk dat het niet eens uitgesloten is dat het beest als reactie gaat bijten.
Ikzelf fiets toch al wel heel wat jaren, en ik ben nog nooit aangevallen door een hond.
Wel last gehad van honden. Ze vinden fietsers wel interessant geloof ik.
In Nederland hadden boerderijen vaak een waakhond rondlopen die er lol in hadden je een hartverzakking te bezorgen op het moment dat je het erf voorbij reed. Maar het is al heel wat jaren geleden dat ik zo'n beest meegemaakt heb.
In het buitenland zijn het vaak de honden van herders die er lol in hebben me luid blaffend achterna te hollen. Ze hebben me nog nooit gebeten, maar als je er mee te maken hebt wil ik dat graag zeker weten. De beesten negeren helpt dan niet. Wel streng toespreken en strak aankijken.
Afgelopen december/januari in India gefietst, een land waar rabies heerst. De honden daar negeerden fietsers volledig. Komt waarschijnlijk doordat de lokale bevolking ook fietst en die beesten bijbrengt zich te gedragen.
Voor het zwaardere werk: in het geval van beren wordt er wel gebruik gemaakt van
bear spray. Niet diervriendelijk, wel effectief (ook tegen honden), en verboden in Nederland.