Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin GPSMAP 62s vragen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Garmin GPSMAP 62s vragen

Slaapt schreef:1. Klopt het dat hij 200 tracks met een onbeperkt aantal punten ondersteund?
Als de specs dat zeggen dan is dat zo. Beperking is het geheugen kaartje.
Volgens Garmin 10.000 punten per track, zie hier:
http://support.garmin.com/support/searc ... 00000000}#

(Sorry, ik krijg die URL niet beter)
De tovenaar schreef:Om de temp log te zien moet je Basecamp gebruiken, Mapsource ziet die data helaas niet.
Als je de track (current.gpx) met GPSBabelFE van de GPS afhaalt en het omzet naar het GDB-formaat, dan blijft de temperatuur informatie behouden en is het zichtbaar in Mapsource. Dit deed ik een aantal jaren geleden met de tracks van mijn Colorado om de temperatuur informatie te behouden. Dit werkt nog steeds met de eTrex en de GPSMap62. Maar het is beter met Basecamp te werken met een moderne GPS.
HansvanderVeeke schreef:Minko, dank je voor je antwoorden. Ik ben in principe al om.

Ik zou alleen nog wat meer willen weten over het paperless geocachen, maar blijkbaar is dit geen ding voor fietsers (terwijl het me toch op de mooist eplekjes brengt tijdens de fietsreizen).
Ik ben een actieve geocacher. Gebruik zelf een etrex 20 maar denk dat de firmware vrijwel identiek werkt. Wat wil je weten?
Wij gebruiken de 62s voor bijna alles en dus ook geocachen.
Ik genereer met GSAK of pocket queries een GPX bestand dat ik gewoon in de GPX folder van de GPS zelf zet.
Ik heb dan een geocache profiel waarin ik ze makkelijk kan benaderen.
Ik heb een Premium account en maak pocket queries aan via de site geocaching.com. Die worden als ZIP bestand per email toegestuurd. Bijvoorbeeld wekelijks op vrijdag alle 500 dichtsbijzijnde nog niet gevonden caches rondom mijn thuislocatie. De Zip pak ik uit op mijn computer en kopieer de uitgepakte complete map (met 2 .gpx bestanden) naar de SD-kaart (in de submap GPX) op de GPS. *)

Je zult het zelf moeten ontdekken, maar daarna is navigeren naar caches een eitje. Beschrijvingen, extra waypoints, logs, hints, zeg het maar. Ook zijn er erg handige features voor multi-caches. En het loggen van caches via veldnotities gebruik ik altijd.

*) Ik zet alles zoveel mogelijk op de SD-kaart, als er opstartproblemen zijn, haal je gewoon het kaartje eruit. Bovendien is kaarten kopiëren veel sneller via een kaartlezer dan over de USB naar de GPS zelf. Let op bij verwijderen van bestanden altijd even de prullenmand van je computer leegmaken, anders herkent de GPS bestanden in je prullenmand alsnog.
Slaapt schreef:2. Kun je de Openfietsmap erop zetten?
Ja werkt perfect kan je img bestanden downloaden en er zo op zetten buiten basecamp om!
Ik heb een 62 maar deze variant kende ik nog niet. Je kunt dus willekeurige img-bestanden via kopiëren/plakken op de Garmin zetten, naar ik aanneem in de buurt van "gmapsupp.img"?
Slaapt schreef:Let op dat je verlichting uitstaat. Bij staat hij nog wel eens aan zonder dat ik weet hoe en waarom.
Dat weet ik dan weer wel: als de verlichting aan staat op het moment dat je de 62 uitschakelt, gaat die verlichting automatisch aan wanneer je het apparaat weer opstart. Been there, done that ......
Marten schreef:
Slaapt schreef:2. Kun je de Openfietsmap erop zetten?
Ja werkt perfect kan je img bestanden downloaden en er zo op zetten buiten basecamp om!
Ik heb een 62 maar deze variant kende ik nog niet. Je kunt dus willekeurige img-bestanden via kopiëren/plakken op de Garmin zetten, naar ik aanneem in de buurt van "gmapsupp.img"?
Hi Marten,

ja je kunt kaarten in de vorm van een img-berstand in de map "Garmin" van de GPS of SD-kaart zetten met een filemanager. Aangezien je een GPSMAP 62 hebt kun je dat bestand een willekeurige naam geven, zolang je maar de extensie IMG laat staan. Bij oudere Garmin types is dit niet mogelijk.