Peter, ik ben blij voor jou dat het ook op een normale manier kan.
En de normale weg is via de dealer, tenzij je daar vastloopt. Een jaar of 6 terug liep de versnellingsbak van mijn motorfiets, buiten de garantie, compleet in puin (gebroken tussenas). Met hulp van de dealer heeft de fabrikant onder coulance een nieuwe V-bak verstrekt en de dealer heeft deze gemonteerd. Binnen 1 week weer rijden, kijk, dat noem ik TOP-service.
Overigens, ik wil hier geen verkeerde indruk wekken: mijn fietsenmaker is hier niet de partij waar ik moeite mee heb, reden waarom ik hun naam ook niet zal noemen. Ja, ze hadden het stuur van één van de fietsen wel even goed vast moeten/kunnen zetten, en ja, ze hadden die lekke naaf gelijk bij de 1e melding serieus kunnen nemen, maar dat is het wat mij betreft dan ook wel zo'n beetje.
Die Travelmasters arriveren echter voor 95% geassembleerd bij de dealer, voorzien van een keurig "SANTOS paspoort checklist" waarop conform hun kwaliteitssysteem van alles en nog wat is afgevinkt en gechecked. Dat de dealer dan niet nog eens gaat kijken of het balhoofd wel vast zit en of de bediening van de Rohloff's correct is geassembleerd neem ik de dealer niet kwalijk: die moet er gewoon van uit kunnen gaan dat SANTOS de zaak goed in elkaar heeft gezet. Waar blijf je anders als dealer? Je kunt de zaak moeilijk helemaal strippen en van de grond af weer helemaal gaan opbouwen. En zelf doe ik het ook niet: als een 24" kinderfiets van EUR 225,- zonder problemen 2 jaar bolt, moet ik dan als ik een custombuilt van EUR 3.290,- aanschaf een dag zelf gaan sleutelen om zeker te stellen dat ie de eerste de beste serieuze rit onderweg niet half uit elkaar valt?
En verder, als het er nou 1 van de 2 was, dan zou ik nog denken, komaan, de monteur had zeker een zwaar weekend, maar 2 uit 2 met zoveel troubles is me teveel van het goede.
En de normale weg is via de dealer, tenzij je daar vastloopt. Een jaar of 6 terug liep de versnellingsbak van mijn motorfiets, buiten de garantie, compleet in puin (gebroken tussenas). Met hulp van de dealer heeft de fabrikant onder coulance een nieuwe V-bak verstrekt en de dealer heeft deze gemonteerd. Binnen 1 week weer rijden, kijk, dat noem ik TOP-service.
Overigens, ik wil hier geen verkeerde indruk wekken: mijn fietsenmaker is hier niet de partij waar ik moeite mee heb, reden waarom ik hun naam ook niet zal noemen. Ja, ze hadden het stuur van één van de fietsen wel even goed vast moeten/kunnen zetten, en ja, ze hadden die lekke naaf gelijk bij de 1e melding serieus kunnen nemen, maar dat is het wat mij betreft dan ook wel zo'n beetje.
Die Travelmasters arriveren echter voor 95% geassembleerd bij de dealer, voorzien van een keurig "SANTOS paspoort checklist" waarop conform hun kwaliteitssysteem van alles en nog wat is afgevinkt en gechecked. Dat de dealer dan niet nog eens gaat kijken of het balhoofd wel vast zit en of de bediening van de Rohloff's correct is geassembleerd neem ik de dealer niet kwalijk: die moet er gewoon van uit kunnen gaan dat SANTOS de zaak goed in elkaar heeft gezet. Waar blijf je anders als dealer? Je kunt de zaak moeilijk helemaal strippen en van de grond af weer helemaal gaan opbouwen. En zelf doe ik het ook niet: als een 24" kinderfiets van EUR 225,- zonder problemen 2 jaar bolt, moet ik dan als ik een custombuilt van EUR 3.290,- aanschaf een dag zelf gaan sleutelen om zeker te stellen dat ie de eerste de beste serieuze rit onderweg niet half uit elkaar valt?
En verder, als het er nou 1 van de 2 was, dan zou ik nog denken, komaan, de monteur had zeker een zwaar weekend, maar 2 uit 2 met zoveel troubles is me teveel van het goede.