Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin Montana 600 vs Gps map 62st - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Garmin Montana 600 vs Gps map 62st

Slaapt schreef:En wat ik nog steeds een belangrijk argument vind: de 64 gaat 16 uur meer en de 62 20 uur op een set batterijen.
Kan belangrijk zijn. Ofschoon het verschil tussen 16 en 20 uur niet zo héél groot is.

Echter: ook van de or600 geeft Garmin in de specs aan dat die 16 uur mee gaat. En daar moet je toch echt wel heel erg je best voor doen.. Het verschil is dan eerder 10 versus 20 uur, en da's zeker significant.

Hoe dat in de praktijk uitpakt bij de 64 zal de praktijk uitwijzen, maar dan moet het toestel er eerst zijn (binnenkort).
Bij de Oregon is vooral het scherm gebruik en verlichting de groteste stroomverbruiker.

Indien de 64 een beter en feller scherm heeft, dan zal ook hier stroomverbuik toenemen, maar in mindere mate dan een Oregon 600. Mogelijk heetf de 64 ook een snellere processor (en iets minder zuinige) processor wat ook het verbruik kan doen toenemen.

Over het algemeen wordt de maximale gebruik duur van een GPS gehaald terwijl de achtergrond verlichting uit staat. M.a.w. het daglicht dient van voldoende niveau te zijn om het toestel goed te kunnen aflezen.

Zet je ook je elektronische kompas uit, geen gebruik van ant+ zaken en geen hele intensieve tracklog opname, dan rek je daarmee de gebruiksduur van 1 setje accu's.

Als accu's zijn de laagonladende accu's zoals de Sanyo Eneloops zeer goed.
Ik lees een hoop aannames.
Mijn ervaring met de 62s is dat ik met ant+(speed combi cadans en hartritme sensor) en compas en barometer maar zonder verlichting 20uur haal op een setje oplaadbare recyclo 2100Mah batterijen.

Ik ben zunne eikel die dat echt gaat uitproberen op mijn polderfietsrondjes :)

Die 16 uur van de 64 komt van de website garmin waar de 62 op 20uur staat.
Dus ik geloof die site wel.
Mocht je hem op continue routeren hebben staan dan zal het zeker minder worden.
Maar ja wie doet dat nou?
Nou heel soms ik. Opzoek naar een poi(winkel e.d.) maar daarna niet meer.

Persoonlijk en dat is aanname is de snelheid van de processor verhoogd, geheugen toegang versneld(meer clock cycles dus meer stroom) en hangen er meer chips aan voor de bluetooth e.d.
maar het blijft gokken natuurlijk.
Slaapt schreef: Dus ik geloof die site wel.
Da's pas een aanname ;)

Neem van me aan: ik heb hier een oregon600 en een gpsmap62 voor me liggen. De verhouding 16:20 tussen die twee is ècht niet correct. De or600 'vreet' gewoon een stuk meer. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn - maar voor wie bijv van camping naar camping fietst zonder batterijoplaadmogelijkheid wel relevant mee te wegen.
Het ging mij om de nieuwe gpsmap64 waar Garmin van zegt 16uur.
Dat de 600 minder lang meegaat geloof ik onmiddellijk.