Additionally, paste this code immediately after the opening tag: maart 2014 weekje Marokko - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

maart 2014 weekje Marokko

Hallo Bert. We lezen je bericht.
We zetten net ons nieuwe blog online vanuit Marokko ;)
Als je interesse hebt in wat voorpret, zie de link hieronder.
Verstandig om later in het jaar te gaan. Januari is toch wel koud.
Hallo Yvette en Paul.

Hoe slecht kan het zijn? Jullie hebben helemaal gelijk, het kan in de Atlas wel erg koud/nat/besneeuwd zijn. Ik ben twee keer zo gelukkig geweest om eind december met het mooiste weer van de wereld daar rond te fietsen. alle dagen zon en alleen 's nachts koud, maar overdag vaak lekker kort/kort weer. Het slechte weer is dan weer beter voor de sterke verhalen achteraf ;-) en ja, kamperen op 2000 meter hoogte is misschien dan ook niet zo heel verstandig....
Jammer dat de 2e oversteek niet meer lukte, wel weer leuk om het blog van jullie te lezen!!

dit keer ga ik dus half maart, wat langer licht en hopend op nog hogere temperaturen.

@ Han; goeie tip over het goedkoop bellen/internetten. wellicht ook ff op de wiki zetten. hier (op het forum) gaat de info verloren..

groet BertV
Dat is een goed idee om te vermelden op de Wiki !

Er zijn meer providers maar ik schat dat Maroc Telecom op dit moment de beste is. We waren binnen 15 minuten klaar. Dat doen ze voor je op hun kantoor terwijl je kijkt. Geen ingewikkelde handleidingen in vreemde talen, geen codes, geen contract getekend.

Na een maand valt alles weg als je niet op hun kantoor of gemachtigde verkooppunten verlengt. Na terugkomst in Nederland deed de tablet het weer goed zoals voor de reis.

Op reis in de bergen of aan de kust (lage punten) viel de verbinding af en toe weg.GPS en digitaal kaartmateriaal hebben goed gewerkt.

Kijk ook even of ze jou reistraject dekken. In afgelegen gebieden is er geen bereik, dat zijn de witte plekken op deze kaart:

http://tinyurl.com/ogrhdrg

Veel plezier!