Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Glibberen en glijden op een nieuw Brooks zadel - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Glibberen en glijden op een nieuw Brooks zadel

benie schreef:Normaal gesproken heb ik ook nergens last van.

Maar het volgend viel me op:
Dit zadel schreeuwt om een fietsbroek.
Als jij normaal gesproken nergens last van hebt, waarom schreeuwt dit Brooks Cambium dan om een fietsbroek? :wink:

Ik glij op geen enkel zadel. Kwestie van juist afstellen.

Piet.
@pietv

Met dezelfde broek gefietst op de lederen Brooks en de Cambium.
Die lederen heeft me nog nooit enig ongemak berokkend, maar de Cambium beviel me niet zo met die jeans.

Verder glij ik ook niet op een Brooks. Zoals je zegt: kwestie van afstellen.
Ik zal nooit een Brooks Cambium kopen. Het is een cult zadel. Wie mooi wilt rijden, zal wat moeilijker zitten. Een stroef zadel zal bij oneffenheden van weg of pad de broek fixeren. Het glijden tussen broek en huid is niet prettig.

Piet.
Leuke discussie geworden.
Ondertussen heb ik al ruim 100 kilometer gefietst met het zadel en ik wil absoluut niet anders meer. Het glijden is al veel minder geworden en het zitcomfort is ten opzichte van de eerste kilometer beduidend verbeterd. Dit is nu al het fijnste zadel dat ik ooit had en wie weet hoe veel beter het nog gaat worden.

Wat betreft een andere discussie over het afgeven van het zadel denk ik aan een spreuk van mijn vader vroeger. Hij zei "werkhanden zijn geen schande". Hier zou ik dan van willen maken "een getekende fietsbroek heeft een gelukkige eigenaar"!
"een getekende fietsbroek heeft een gelukkige eigenaar"!
Daar zeg je wat.

Fijn dat je niet zo goedkope aankoop dan toch meevalt.
Het zadel zal nu alleen maar erop verbeteren.