Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgezel België-Nepal Voorjaar '14 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Reisgezel België-Nepal Voorjaar '14

Ik zou de Pamir in de zomer van 2014 willen fietsen. Eventueel verlengen naar Bishkek of Almaty, eventueel door naar Astana als ik de tijd heb.
Als ik in Istanboel vertrek zal ik waarschijnlijk in juni-juli in Tajikistan aankomen. Ik kom van Samarkand en zo via Dushanbe naar de Pamir. Daarna wil ik heel Kirgizië doen en doorrijden naar Almaty.

Het ziet er dus naar uit dat we dan ongeveer hetzelfde plan hebben. Het zou voor mij leuk zijn om tijdens mijn jaar met verschillende mensen samen te rijden.

Laat maar weten wat je ervan denkt...

Groeten,

Dennis
Wat een leuke plannen! Ikzelf (man, 25 jaar) ben ook wel geïnteresseerd! Ik ga volgend jaar vanaf 3 maanden (eind april-eind augustus) op reis in de regio, maar mijn route ligt nog niet vast. Eigenlijk heb ik drie ideeën, waarschijnlijk maak ik mijn plannen pas vrij laat definitief:
(a) Met de trein naar Warschau, fietsen naar Moskou, dan met de trein naar Almaty o.i.d. en een poos Kyrgizië/Tajikistan/Uzbekistan verkennen
(b) Vliegen op Almaty ofzo en dan met fiets plus trein weer terug naar huis
(c) Heen en weer vliegen naar bijv. Almaty of Bishkek, en een grote ronde in het gebied rijden

Alleen rijden vind ik prima, maar het zou leuk zijn om ook een gedeelte van de reis samen te fietsen! Vorige zomer heb ik 3 weken Noorwegen gedaan, met dagafstanden tussen 50 en 120 km, maar ik ga meer voor de ervaringen dan voor de enorme dagafstanden of sportieve "prestatie". Ik ben benieuwd hoe jullie plannen zich ontwikkelen, het gevoel van verzuipen in de hoeveelheid info op internet komt me inmiddels wel bekend voor ;)

Groeten! Gijs