Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets gestolen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fiets gestolen

Fietsdiefstal is echt erg vervelend. Het begint ook steeds erger te worden. Ik ga zelf iedere dag op de fiets naar het station. Het is 6km per reisdus mijn fiets is best redelijk. Mijn techniek is de fiets goed vastzetten en hem er zo slecht mogelijk uit laten zien.... Het is een goedkope tweedehandsfiets maar de onderdelen zijn in prima staat. Het frame ziet er echter niet uit, remkabel hangt los enz... Het is dus niet de eerste keuze wil iemand een fiets meenemen. Ik zet hem altijd achter het postsorteercentrum in zicht van het perron. Mijn fiets is dus (afkloppen) nog nooit gestolen. Wel worden er vaak vernielingen gepleegd (tot het afbranden van fietsen). Gelukkig hoeft hij nooit in de nacht er te staan.

wat ik wel merk ik dat er geen hele fietsen meer verdwijnen. Er verdwijnen onderdelen.
Staat een fiets alleen met het voorwiel vast? Verdwijnt het frame. Achterwiel alleen? Dan verdwijnt het voorwiel. Ze zetten deze dan zo weer in elkaar als een grote puzzel. Zelfs zadels enz verdwijnen.......
ik kan niet begrijpen waarom men zo moeilijk doet in BE om lokfietsen te plaatsen, ik ben er zeker van indien men dat actief zou doen er heel veel fietsendieven tegen de lamp zouden lopen en dat het probleem zienderogen zou minderen .....

Een tijdje geleden ging ik met mijn fiets aan de hand over de meir in antwerpen, er stond een hele hoop volk rond een paar straatmuzikanten die verassend goed waren, dus ik bleef ook staan om een kijkje te nemen en zette mijn fiets tegen de kant (op slot) er liepen een paar honderd mensen dus een massa volk.....terwijl ik naar de muzikanten keek had ik toch een oog op mijn fiets even later wandelen er een paar "dames" voorbij met alles erop en eraan, lange gewaden, hoofddoek enz....zonder verpinken of rond te kijken stopten ze bij mijn fiets en wilde ze de tassen eraf halen (ortlieb) ik liet even begaan omdat ik er vlakbij stond en deed alsof het niet mijn fiets was.....de fietstassen eraf halen lukte niet zo (zijn beveiligd) en wilde ze de tassen dan maar openmaken om eruit te halen wat erin zat, toen greep ik in en stapte op ze af, en vroeg , heb je wat nodig? ze keken me vies aan en stapte gewoon verder precies of er is niks gebeurt......

de normen vervagen snel in de steden vind ik, ......
dat er zoveel fietsen gestolen worden is niet zozeer de fout van de fietsendieven maar van de overheid die laks is en er niks aan doet, het probleem is heel erg gemakkelijk aan te pakken , en als de straffen in die mate hoog zijn en de pakkans ook heel hoog is dan zal het rap gedaan zijn met die fietsendieven.....

Ik vind het schandalig dat hier niet of nauwelijks tegen opgetreden word en dat geeft natuurlijk een vrijgeleide aan de dieven......

mottig word ik ervan bah......

ze vergeten wat een deftige fiets kost tegenwoordig zeker.....
Ik stel voor, bij jullie nog wat extra belasting heffen zodat je de politie en de daaraan verbonden diensten justitie en het gevangeniswezen flink kunnen uitbreiden. Kost iets maar dan heb je ook wat. :wink:
ma nee, ik ga er hier nu niet verder op in, we vervuilen ts zijn topic.....
maar het gevangeniswezen uitbreiden heeft geen zin, gevangenissen moeten afgeschaft worden , dat systeem stamt uit de middelleeuwen en toont enkel aan hoe zwak de maatschappij is tegenover criminelen....
er zijn oplossingen zat die niks kosten en die zelfs geld opbrengen en de maatschappij ten goede komen ......
gelukkig ben ik nog nooit duur materiaal gestolen. Deels door oplettendheid en voorzichtigheid en veel geluk. Soms gebruik ik ook een mindere fiets waar ik vrees hem gestolen te kunnen worden. Onderdelen werden wel gestolen van de mindere fietsen: zadel met zadelpen, voorwiel, dus de snelspanner vervangen door gewone bout en moer aan de zadelbuis en een voorwiel zonder snelspanner.

Soms heb je zo iets van " fietsen we of nemen we de auto?" Het is al soms een opgave te fietsen want auto rijden is zo gemakkelijker. Je hoeft de helm niet te zoeken, de draagbare computer moet niet in de bagagezak bv., de auto stelen ze zo snel niet, je bent er rapper, geen regenkledij, fluovestje of warmere kledij nodig...., je moet het gevaar niet in met de fiets (in Belgie)....
Enfin, diefstal is soms de druppel of een element meer om te kiezen voor de auto.

Een Vlerick is tamelijk exclusief. Laat ons gewoon hopen en uitkijken.
(kapaza, 2dehands, marktplaats, troc-vélo, ebay of in Frankrijk: leboncoin;vb.) Maar me dunkt, de dief zou erg dom moeten zijn om gestolen goed op internet te plaatsen.