Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx Nieuws 2014 oPinion en Power Rohler - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Idworx Nieuws 2014 oPinion en Power Rohler

Ik heb (op verzoek) het topic opgeschoond. Ik hoop niet dat ik teveel weggepoets heb. Als dat zo is, neem dan even contact op met een PB, dan kijk ik wat ik kan doen.

Als laatste wil ik vragen of dit soort "discussie´s" volgende keer op een andere manier kan voeren. Doe het óf via PB óf neem even contact op met de moderators om tot een oplossing te komen.
Dit soort discussie horen niet op het forum thuis. Ik heb het even gemist toen het ontstond, want anders had ik wel eerder ingegrepen. Mijn excuus daarvoor. Je kunt me in dat geval helpen door me even een berichtje te sturen. Ik lees nu eenmaal niet elke bijdrage.

En als laatste: Snap je niet waar dit op gaat/ging, dan heb je niets gemist. :wink:
Hallo Hans,

Ik bergijp dat het modereren van het forum een lastige klus is, maar:

- Op wiens verzoek heb je dit topic opgeschoond?
- Je hebt niet alleen berichten weggehaald, maar ook berichten van deelnemers bewerkt, door delen van die berichten weg te halen. Berichten van anderen aanpassen gaat wat mij betreft, als deelnemer aan dit forum, een stap te ver. Wat zijn de richtlijnen die je daarvoor hebt?

Mocht je dit teveel off-topic vinden dan zou ik zeggen: verplaats het naar een nieuw topic. Dit lijkt me wel iets voor een publieke discussie, en niet voor een PB.

Gaele
Wellicht is het beter om berichten niet weg te halen maar leeg te maken en te vermelden "tekst verwijdert door moderator", hetzelfde zou je dan kunnen doen als je stukken uit een bericht knipt. Een bericht aanpassen zonder dit te vermelden lijkt me niet correct.
@Gaele: Je hebt een PB. Juist dit zijn dingen die we mekaar niet openbaar gaan zitten verwijten.

@Bert: Leeg maken of verwijderen zie ik geen verschil tussen. Ik heb aangegeven wat ik verwijderd heb. Dat is alleen het meningsverschil en aanverwante zaken over het copyright. Ook als dit gekwoot was in een ander bericht.

Graag verdere discussie over moderatie niet in dit topic. Start er een ander topic over als je vindt dat er wat over gezegd moet worden.

Bedankt.

Hans
Toch nog even dit: ik ben blij met het modereren van dit forum, en waardeer het werk van Hans en anderen. Mijn bericht hierboven was niet als persoonlijk verwijt bedoeld. Mocht dat zo overkomen, dan ligt dat aan mijn eigen slechte formulering.

Verder inderaad via PB.

Gaele
@Gaele: Dank je.

Ik besef dat het off-topic is, maar ik wil er wel even mee afsluiten:
Als moderator doen we onze best het zo goed mogelijk te doen. Maar wij zijn helaas niet perfect. Mocht je een opmerking, suggestie of opbouwende kritiek hebben dan staan wij daar altijd voor open. Ik kan niet beloven dat we het altijd aannemen, maar we zullen er in elk geval naar luisteren. Stuur ons in dat geval even een PB. Dat kan naar de gebruiker 'moderator' of naar mij persoonlijk. We kunnen altijd proberen het beter te maken.
Idworx heeft om de ketting of riem te spannen bij de oPinion eigen uitvaleinden ontworpen.
Afbeelding
Deze voorkomen tevens dat het achterwiel scheef gemonteerd kan worden.
Voor de Wereldfietser die niet meer zonder trapondersteuning kan is er nu ook een fiets: De Idworx Power Rohler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hetty Willemsen schreef:Voor de Wereldfietser die niet meer zonder trapondersteuning kan is er nu ook een fiets: De Idworx Power Rohler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
vreemde opvolger van de oorsponkelijke Power Rohler ;) en niet al te strak kabelverloop deze keer :).
Hoe lang gaat de accu mee?
Normaal gaat Gerrit Gaastra alleen voor het allerbeste.
De meningen zijn nogal verdeeld over de Bosch aandrijving.

De eerste generatie Bosch aandrijving heeft veel problemen met klachten over bijgeluiden , knakken, breken van de kunststof tandwielen.

Het is maar te hopen dat de tweede generatie veel beter is.

Opmerkelijk.....de fiets heeft nog een dynamo ( Son natuurlijk )
Dit zie je bij geen ander merk fiets met trapondersteuning
jumbo schreef:Opmerkelijk.....de fiets heeft nog een dynamo ( Son natuurlijk )
Dit zie je bij geen ander merk fiets met trapondersteuning
Jawel, hoor. Dat zie je bij meer merken die zich ook op de Duitse markt richten of er vandaan komen. Vooral in combinatie met Bosch. Zo blijft de verlichting altijd werken, ook als de accu leeg is of als je tijdens het rijden de trappers stil houdt.

Veel wielmotoren fungeren ook als dynamo, maar een middenmotor kan dat niet
Eén ding kan ik wel zeggen: mooier worden ze er niet op, dan kun je beter meteen een flyer kopen, waarschijnlijk nog goedkoper ook. Voel me denk ik ook nog te jong voor deze markt.
Voor wat de pinion betreft teveel gewicht voor ongetwijfeld een mooi stukje techniek en gemak, dat zoals eerder al gezegd op dit moment zeker nog teveel geld kost. Voor dat geld van alleen de pinion kun je een goede 2e hands wereldfiets kopen. Van Michiel al wel gehoord dat er mensen bereidt zijn het geld er voor uit te geven. Ik houdt het nog even bij techniek waarbij je kan zien wat er gebeurt.

Peter
Pman schreef:Voor dat geld van alleen de pinion kun je een goede 2e hands wereldfiets kopen. Van Michiel al wel gehoord dat er mensen bereidt zijn het geld er voor uit te geven. Ik houdt het nog even bij techniek waarbij je kan zien wat er gebeurt.

Peter
De mountainbikes met Pinion (tussen €5000,- en €6500,-) verkopen goed. En zo af en toe een ww-fiets.

Wereld/vakantiefietsers kopen nog niet, maar dat komt wel nu het aanbod groeit. Ik verwacht dat de oPinion het goed gaat doen. De All Rohler verkocht het afgelopen jaar ook al boven verwachting. Mensen hebben nog steeds veel geld over voor goede/bijzondere fietsen.
Christophorus schreef:[Veel wielmotoren fungeren ook als dynamo, maar een middenmotor kan dat niet
Hadden ze hier even niet in de gaten dat er een stroombron aanwezig was? :shock: :lol: Knap sukkelig om de koper met een hogere prijs en meer gewicht te vermaken om iets te genereren wat al volop aanwezig is.

Ik begrjip iets niet van die Power Rohler. Zit er nu een Bosch-moter én een Pinion in het bracket? Of zit er achter een Rohloffnaaf in?

Leon
In Duitsland is het verplicht om altijd werkende verlichting te hebben, ook als de accu leeg is of niet in de fiets zit.

De Power Rohler heeft een Rohloff-naaf.
Christophorus schreef:In Duitsland is het verplicht om altijd werkende verlichting te hebben, ook als de accu leeg is of niet in de fiets zit.
En Gerrit laat Nederlanders daarvan meegenieten...
Leon
Er zit gewoon geen aftakking voor verlichting op het Bosch systeem en dat willen ze er ook niet op maken voor een paar pietlutten. Achteraf zelf aanbrengen betekent geen garantie meer.

Los van eventuele wetgeving vind ik het wel een veilig idee dat de verlichting het met of zonder accu altijd doet.
Christophorus schreef:.. en dat willen ze er ook niet op maken voor een paar pietlutten.
Ja dát is een leuke term voor je Nederlandse klanten!
Leon schreef:Ja dát is een leuke term voor je Nederlandse klanten!
Haha, daar bedoel ik natuurlijk de kleine fietsenbouwers als Gerrit Gaastra e.d. mee.