Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS, wel of niet zinvol voor een wereldfietser - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

GPS, wel of niet zinvol voor een wereldfietser

Om één of andere reden hebben veel WF'ers koudwatervrees.
De eerst gekochte fiets blijkt een ijkpunt te zijn.
Angst voor V-brakes, alu frames, hydraulische remmen en natuurlijk de electronische gadgets.... WAAROM????

Als je niet open staat voor de vooruitgang kan het raar lopen.
Gelukkig hebben onze voorvaderen luchtbanden geaccepteerd en de carbidlamp van hun fiets geschroeft.
Hopelijk kunnen we als WF'ers de trends op een gezonde manier in de gaten houden zonder allerlei angsten.
Gezelligheid en contact met de buitenwereld kunnen ook door geavanceerde micro-electronica gestimuleerd worden.

Groeten, John.

Om één of andere reden hebben veel WF'ers koudwatervrees.
De eerst gekochte fiets blijkt een ijkpunt te zijn.
Angst voor V-brakes, alu frames, hydraulische remmen en natuurlijk de electronische gadgets.... WAAROM????

Als je niet open staat voor de vooruitgang kan het raar lopen.
Gelukkig hebben onze voorvaderen luchtbanden geaccepteerd en de carbidlamp van hun fiets geschroeft.
Hopelijk kunnen we als WF'ers de trends op een gezonde manier in de gaten houden zonder allerlei angsten.
Gezelligheid en contact met de buitenwereld kunnen ook door geavanceerde micro-electronica gestimuleerd worden.

Groeten, John.

Nu krijg je dit. Geen baksteen maar een kek telefoontje. Je moet alleen die hippe Mini even vervangen door een hippe Vittorio.

http://www.66.com/route66/documents/mob ... SO=NL&id=0

arjen schreef:Nu krijg je dit. Geen baksteen maar een kek telefoontje. Je moet alleen die hippe Mini even vervangen door een hippe Vittorio.
http://www.66.com/route66/documents/mob ... SO=NL&id=0
Wat de moderne mens allemaal al nodig heeft :cry:
Ik ben zeker niet voor vooruitgang, maar ik besef wel dat de kluwen electrische apparaten die ik in huis heb niet veel groter moet worden voordat het me gaat tegenstaan.
Leon

johntelleman schreef:Om één of andere reden hebben veel WF'ers koudwatervrees.
De eerst gekochte fiets blijkt een ijkpunt te zijn.
Angst voor V-brakes, alu frames, hydraulische remmen en natuurlijk de electronische gadgets.... WAAROM????
Angst nee, maar een gezonde dosis scepsis kan geen kwaad. De fiets is al jarenlang af, en wordt alleen nog op onderdelen verbeterd. En met af bedoel ik: goed genoeg. Wereldfietsers hadden twintig jaar geleden ook al plezier, zonder V-brakes, alu frames en hydraulische remmen. Laat staan geavanceerde micro-electronica. Natuurlijk kunnen dergelijke dingen het leven/fietsen makkelijker maken. Maar sluit je ogen niet voor de nadelen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een GPS een deel van het avontuur wegneemt. Dat geldt trouwens niet alleen voor geavanceerde micro-electronica zoals GPS, of internetcafé's, maar ook voor zoiets als een reisgids.

Gaele

Waarom scepsis? Veel materialen en systemen hebben zich buiten de fietswereld al decenia lang bewezen.
Je vind geen auto zonder hydraulische remmen, en GPS is ook al meer dan 15 jaar in gebruik.
Zelf gebruik ik geen GPS omdat ik in verweggistan zonder denk te kunnen.
Ook vind ik zo'n apparaat nog te veel in ontwikkeling om nu tot aanschaf over te gaan.
In mijn auto zit wel sataliet navigatie, en ik vind dat heerlijk speelgoed.
Het autorijden is een stuk avontuurlijker geworden.
Vorig jaar aan het eind van de winter wezen toeren in de Eifel, we zijn op weggetjes terecht gekomen waar je normaal met een kaart nooit zou komen.

Als de handheld GPS qua ontwikkeling in een iets rustiger vaarwater is terecht gekomen, schaf ik er één aan.
Avontuurlijk reizen is dan nog steeds mogelijk, waarschijnlijk kan het dan nog avontuurlijker!

Mijn mening is dat de fiets nooit af is. Het is techniek, en dat evolueerd net als de mens zelf. De ene verbetering is een stap voorwaards, de andere iets minder.
Toch blijft niets bij het oude, gelukkig niet, dit is een van de mooie dingen van het leven.

Groeten, John.