Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De Forumslader is goed maar het is geen kolencentrale. Ik kan via de 12V uitgang mijn notebook opladen - wat ik op zich al opzienbarend vind - maar er is niet tegenop te fietsen. Er wordt veel meer energie gevraagd dan er binnenkomt dus de bufferaccu is snel leeg en kan niet worden bijgevuld.Inge1 schreef:Voor mezelf denk ik ana de grotere accu, 3a USB en boostlader op het ding. Wil er de xtorm powerbank (+ tablet), universele batterijlader voor camera/ gps en telefoon mee kunnen opladen en in de toekomst een kleine laptop.
Is het niet mogelijk om de forumslader en je fietsverlichting tegelijk te gebruiken met piggyback stekkers {http://www.m-gineering.nl/piggyback.jpg} ?Marko schreef:Die 12 volt is eigenlijk bedoeld om lampen te laten branden als je aan het opladen bent. Je kunt normaal gesproken niet de forumslader aanzetten en tegelijk je lampies laten branden.
Ik denk dat niet de stekkers, maar het geleverde vermogen het probleem is.Alfred schreef:Is het niet mogelijk om de forumslader en je fietsverlichting tegelijk te gebruiken met piggyback stekkers {http://www.m-gineering.nl/piggyback.jpg} ?
Maar gebruik je de verlichting dan ook tijdens het opladen? Of is het òf verlichting òf Zzing?arnob schreef:Mwah, ik gebruik die piggybacks al jaren om mijn Zzing op te laden (die overigens al bij lagere snelheden de ingebouwde accu laadt dan de Forumslader, handig omdat we over het algemeen net zo snel gaan) en ben daar best wel content mee. Nog nooit problemen mee gehad en met één gebaar zijn zijn zowel verlichting als Zzing ontkoppeld en kan ik mijn voorwiel losmaken.
Dat van de losse contacten snap ik - alleen hoe wil je dan dingen met elkaar verbinden? En hoe doet idworx dat dan bijvoorbeeld?[En voor wat betreft piggyback stekkers: je hebt exponentieel meer kans op losse contacten dus ik mijd ze gelijk de vliegende tering. Son dynamo's zijn leuk en aardig, maar het is niet voor niks dat idworx enz enz.]