Additionally, paste this code immediately after the opening tag: plasfles - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

plasfles

@ Loes In de vrieskou buiten mijn tent een plasje doen gruwel ik nu al van.
M'n vriendin gaat dit weekend voor het eerst op fietstocht en in de tent.

Ik vertelde haar van de plasfles voor mezelf en dat zij er uit moet voor een plas, "wel oppassen voor de scheerlijntjes en de rits weer goed dicht doen"
#@/~~ ben benieuwd of de relatie de Paasdagen overleefd... :? :|

Henk

kunst en fietswerk
Door van buitenaf (onderbuik) met een vuist de blaas te masseren (paar keer per seconde thv de blaas de buik induwen) kun je voldoende aandrang opwekken en vervolgens de inhoud v/d blaas uitplassen (probeer maar eens een paar keer goed te drukken dan voel je het effect wel ;-)). Krijg je wel een luie blaas van als je het te vaak doet. Met incontinentie heeft het niet zo veel te maken. Verder helpt het om savonds geen alcohol te drinken omdat dit vochtafdrijvend werkt.
Ik neem altijd wel een plastuit mee(whiz freedom), deze gebruik ik al een paar jaar en ben er erg tevreden over.
Deze is makkelijk te gebruiken icm een flesje. Als je echt heeeeel erg moet dan is het wel aan te raden om het er niet al te hard uit te laten stromen omdat je dan inderdaad zo'n 'draaikolk in trechtereffect' krijgt. Maar als ik 's nachts moet dan ga ik toch liever de tent uit, tenzij het enorm regent...
@ Henk, tip: dit weekend chocola meenemen om een eventueel relatiedipje te overwinnen. Gaan jullie met de Paastocht mee? Wanneer jouw chocola op is, mag je namelijk bij mij paaseitjes halen ;-) Loes
Anneloes86 schreef:Ik neem altijd wel een plastuit mee(whiz freedom), deze gebruik ik al een paar jaar en ben er erg tevreden over. ...
Heb een beetje gegoogled op plastuitjes en de enige die ook echt goed werkt is inderdaad de Whiz Freedom.

Dus Henk, nog een tip: koop een Whiz Freedom voor d'r, vindt ze je vast nog liever en zorgzamer! :wink:

grtjs, Yopie
@ Loes Yopie,
We gaan een tochtje maken door de mooie Achterhoek.

Ze heeft net een fijn donsjack gekocht, dus koud wordt ze niet.

Het plassen... ze kwam met een lege jus de orange jerrycan aan, ik had nog wat kartonnen tregters in mijn dienstvoertuig liggen, je weet wel... die je krijgt bij een liter motor olie bij de benzine pomp. :P
Dus dat samen met een paar paaseitjes gaat zeker leiden tot een vrolijke Pasen. :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Matthie9000 schreef:Door van buitenaf (onderbuik) met een vuist de blaas te masseren (paar keer per seconde thv de blaas de buik induwen) kun je voldoende aandrang opwekken en vervolgens de inhoud v/d blaas uitplassen (probeer maar eens een paar keer goed te drukken dan voel je het effect wel ;-)).
Plas je op die manier de blaas beter leeg dan als je gewoon zonder eerst masseren plast?

Ik zorg er meestal gewoon voor dat ik 's avonds niet al te veel drink, en vooral geen vochtafdrijvende dingen, en plas vlak voor het slapen gaan, dan hoef ik er vrijwel nooit uit 's nachts. Nog veel makkelijker dan plastuitjes en flessen enzo. :)
Dorenda schreef:Ik zorg er meestal gewoon voor dat ik 's avonds niet al te veel drink, en vooral geen vochtafdrijvende dingen, en plas vlak voor het slapen gaan, dan hoef ik er vrijwel nooit uit 's nachts. Nog veel makkelijker dan plastuitjes en flessen enzo. :)
Ik hoef ook nooit te pissen 's nachts. Is ook helemaal niet goed voor je... :roll: ;)
Henrie schreef:
Dorenda schreef:Ik zorg er meestal gewoon voor dat ik 's avonds niet al te veel drink, en vooral geen vochtafdrijvende dingen, en plas vlak voor het slapen gaan, dan hoef ik er vrijwel nooit uit 's nachts. Nog veel makkelijker dan plastuitjes en flessen enzo. :)
Ik hoef ook nooit te pissen 's nachts. Is ook helemaal niet goed voor je... :roll: ;)
Fijn voor die Henrie dat hij dat probleem niet heeft, maar als je echt moet plassen, dan moet je plassen!
bert sitters schreef: Fijn voor die Henrie dat hij dat probleem niet heeft, maar als je echt moet plassen, dan moet je plassen!
:lol: :lol: Zo is dat!
Vaak heb je ook de keuze tussen plassen of twee uur niet slapen en dan toch plassen :shock:
Leon
henkfietst52 schreef:M'n vriendin gaat dit weekend voor het eerst op fietstocht en in de tent.

Ik vertelde haar van de plasfles voor mezelf
Zo romantisch, samen in je slaapzak plassen. Ik ga het hier ook eens voorstellen.
Lijkt me onverstandig om plastuitjes/flessen in je slaapzak of de binnentent te gebruiken in verband met risico van knoeien. Dus: je moet toch al je slaapzak en binnentent uit. Dan is het nog een kleine stap naar buiten. Ik heb altijd Crocs bij me. Die schiet je snel aan, zijn warm en het maakt niet uit of ze nat worden van het gras/regen. Je hoeft je voor nachtelijk bezoek niet helemaal aan te kleden, je trekt gewoon alleen een jas aan. Als het koud is slaap ik sowieso al in thermisch ondergoed. Verder drink ik nooit bier tijdens het kamperen. Dan hoef ik er 's nachts maar een keer uit. Als je probeert door te slapen met een volle blaas zul je merken dat je het sneller koud krijgt, omdat je lichaam die liter vocht mee moet verwarmen.
Uiteraard probeer ik het 's nachts plassen zo lang mogelijk uit te stellen, maar als ik dan toch echt moet dan schiet ik even in mijn slippers, doe een jurkje of lang T-shirt aan en ga even achter de tent ( of waar dan ook, in elk geval uit het zicht )
Een teek in mijn bil heb ik nog nooit last van gehad.

Ook manlief moet gewoon naar buiten, ook voor hem is er geen plasfles in onze tent aanwezig.
Belle schreef:Als je probeert door te slapen met een volle blaas zul je merken dat je het sneller koud krijgt, omdat je lichaam die liter vocht mee moet verwarmen.
:shock: Met een blaas die een liter kan bevatten, hoef je volgens mij helemaal 's nachts je bed niet uit. Bij de meeste mensen is die ongeveer de helft.

Carl
Carl schreef:
Belle schreef:Als je probeert door te slapen met een volle blaas zul je merken dat je het sneller koud krijgt, omdat je lichaam die liter vocht mee moet verwarmen.
:shock: Met een blaas die een liter kan bevatten, hoef je volgens mij helemaal 's nachts je bed niet uit. Bij de meeste mensen is die ongeveer de helft.

Carl
De menselijke blaas kan 1,5 liter bevatten, maar bij 500 ml begint het gevoel dat je moet plassen.
Belle schreef:De menselijke blaas kan 1,5 liter bevatten, maar bij 500 ml begint het gevoel dat je moet plassen.
Anderhalve liter is theoretisch, als je echt 1.5 L urine in je blaas hebt is er wat goed mis met je. Want met circa 400ml is de blaas al zo groot als een kleine meloen en 4 kleine meloenen, waar laat je die?
Meestal krijg je bij 200ml een eerste signaaltje dat je moet plassen en bij 500ml sta je toch echt wel op knappen.

Yopie (die veel plasflessen en urine-opvangzakken bij bedlegerige personen heeft geleegd)
Yopie schreef:
Belle schreef:De menselijke blaas kan 1,5 liter bevatten, maar bij 500 ml begint het gevoel dat je moet plassen.
Anderhalve liter is theoretisch, als je echt 1.5 L urine in je blaas hebt is er wat goed mis met je. Want met circa 400ml is de blaas al zo groot als een kleine meloen en 4 kleine meloenen, waar laat je die?
Meestal krijg je bij 200ml een eerste signaaltje dat je moet plassen en bij 500ml sta je toch echt wel op knappen.

Yopie (die veel plasflessen en urine-opvangzakken bij bedlegerige personen heeft geleegd)
Wikipedia noemt andere getallen... er bestaat ook een onderzoek met echo naar de blaas. Die wordt uitgevoerd met een liter vocht in je blaas. Als je veel drinkt, zet je buik uit.
Blaas is een dom orgaan, als er anderhalve liter vocht in je blaas past is er wel het één en ander aan de hand, normaal is de blaas vol bij zo'n 400ml.
Gewoon werken aan je blaas conditie. Net als met fietsen. Dan begin je met korte afstanden. Zo is ook met je blaas. Langzaam opbouwen van een halve liter naar een anderhalve liter. Kun je rustig blijven slapen. Hoef je ook geen plasfles aan te schaffen.

Piet.
Nee joh gewoon een oud mannetje worden, dan past er vanzelf anderhalve liter in!