Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Google Glass - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Google Glass

Revanho schreef: Met dat verschil dat het met andere apparaten meestal duidelijk is dat iemand zijn/haar aandacht aan iets anders geeft of je aan het filmen is. Met zo'n apparaat is dat niet duidelijk.
Renaat
Dat is waar. Misschien een optie om aan de voorzijde een lampje te laten branden als er wordt gefilmd? Zide je op veel 'gewone' camera's ook al.
eindgebruiker schreef:
Polling schreef:Sociaal fatsoen heeft niet te maken met de gadgets die er bestaan, maar met het gebruik daarvan. Van misbruik kan je het apparaat de schuld niet geven, wel de misbruiker.
Ware het niet dat technologie niet neutraal is. Zo'n apparaat nodigt uit tot bepaald gedrag. Om maar een voorbeeld te geven: een smartphone nodigt uit om je aandacht volledig te richten op dat ding, en je af te sluiten van je omgeving.
Ik ben het maar deels met je eens. Doit soort uitnodigingen hoeven niet te worden geaccepteerd, dat hangt mede af van het sociaal fatsoen van de gebruiker.
Dat sociaal fatsoen verandert echter onder invloed van technologie. Weet je nog dat het ooit onfatsoenlijk was om je mobiele telefoon op te nemen in het bijzijn van anderen?
eindgebruiker schreef:Weet je nog dat het ooit onfatsoenlijk was om je mobiele telefoon op te nemen in het bijzijn van anderen?
Dat vind ik nog steeds als ze met mij zitten/staan te praten en niet eerst aan mij vragen of het goed is; onbeschofte telefoonterreur 8)
Ik zit er nog eens over na te denken. Voor dagelijks gebruik lijkt Google Glass me erg a-sociaal.

Als vormfactor om een diversiteit aan apparaten te combineren, is dit natuurlijk wel bruikbaar voor de Wereldfietser. Ik denk dan ter vervanging van de communicatiemiddelen, GPS, fotocamera en videocamera. Zo'n handig klein apparaatje is natuurlijk ideaal, zeker als de vorm van de bril ook insecten tegenhoudt, schadelijke stralingen en bovendien op sterkte gemaakt kan worden. Niet voor niets dat bij automerken als BMW al aan informatievoorziening op de voorruit gedaan wordt.

Persoonlijk zou ik momenteel niet kiezen voor een variant binnen de Android-markt, maar geef de voorkeur aan een variant binnen de iOS-markt. Wellicht dat dit in de toekomst (als dergelijke apparatuur inderdaad realistisch, acceptabel, bruikbaar en betaalbaar wordt) nog verandert.
eindgebruiker schreef:Dat sociaal fatsoen verandert echter onder invloed van technologie. Weet je nog dat het ooit onfatsoenlijk was om je mobiele telefoon op te nemen in het bijzijn van anderen?
Dat doe ik dan ook nog steeds niet.
Michael W schreef:
eindgebruiker schreef:Weet je nog dat het ooit onfatsoenlijk was om je mobiele telefoon op te nemen in het bijzijn van anderen?
Dat vind ik nog steeds als ze met mij zitten/staan te praten en niet eerst aan mij vragen of het goed is; onbeschofte telefoonterreur 8)
Sterker nog, inmiddels begint het onbeschoft te worden om überhaupt te bellen. Contact leg je via tekstberichten. Bellen, en daarmee iemand dwingen direct te reageren, doe je alleen als het dringend is. Als je iemand telefonisch wilt spreken over iets wat niet urgent is, vraag je eerst even via mail/chat/sms of het schikt.

Let maar op, dit is echt de telefoonetiquette aan het worden.

grtjs,
Walter
waltertje schreef:Sterker nog, inmiddels begint het onbeschoft te worden om überhaupt te bellen. Contact leg je via tekstberichten. Bellen, en daarmee iemand dwingen direct te reageren, doe je alleen als het dringend is. Als je iemand telefonisch wilt spreken over iets wat niet urgent is, vraag je eerst even via mail/chat/sms of het schikt.
Let maar op, dit is echt de telefoonetiquette aan het worden.
Haha, klopt inderdaad! ( :shock: )
Voor een ieder die zich nog in dreamland bevindt..

http://12160.info/forum/topics/google-g ... ur-privacy
Als je iemand telefonisch wilt spreken over iets wat niet urgent is, vraag je eerst even via mail/chat/sms of het schikt.
Let maar op, dit is echt de telefoonetiquette aan het worden.
En hoe wordt dat aan mij gevraagd in een openbare gelegenheid (trein, bioscoop, restaurant bijvoorbeeld) waar ik slechts passief luisteraar van andermans geleuter ben?

Telefoonetiquette :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: